Τρίτη, Δεκεμβρίου 02, 2008

Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα της σαπουνόφουσκας

Με αφορμή την τελευταία ανάρτηση της Ou Ming, με ημερομηνία 2/12, θυμήθηκα τις πρώτες μου «φούσκες» και τη ρομαντική ιστορία που τις συνοδεύει. Είναι από τις πρώτες μου αναμνήσεις, δεν μπορώ να θυμηθώ καν αν είχα πάει στο νηπιαγωγείο. Η γιαγιά και ο παππούς από την πλευρά της μητέρας μου, πρόσφατα αφιχθέντες από την Κρήτη, έμεναν κάπου κοντά μας, στην πολύπαθη περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα, σε ένα υπόγειο που έβλεπε στον ακάλυπτο της πολυκατοικίας. Για εμένα, με το μυαλό της ηλικίας, αυτός ο ακάλυπτος ήταν ο μαγικός κήπος της γιαγιάς και του παππού, γεμάτος με γλάστρες με πολύχρωμα λουλούδια και μαγικά αντικείμενα, όπως σωλήνες, δεξαμενές, ρούχα που έπεφταν περιστασιακά από τις απλωμένες μπουγάδες στα μπαλκόνια των πάνω ορόφων και άλλα θαυμαστά που δεν μπορώ να θυμηθώ. Η καλύτερη παρέα μου ήταν οι αριστογάτες της περιοχής - ιδιαίτερα θυμάμαι ένα γατάκι, που κάποια στιγμή όμως χάθηκε προς μεγάλη μου λύπη.

Ήταν μεγάλη λοιπόν η χαρά μου όταν με πήγαιναν να περάσω λίγη ώρα, παρέα με τη γιαγιά κυρίως (ο παππούς δούλευε ακόμη), που με τάιζε πιάτα με τηγανιτές πατάτες, που πολύ μου άρεσαν, και μετά με άφηνε να περνάω την ώρα μου στον μαγικό κήπο, παρέα με τις γάτες και τα ξωτικά. Ήταν μια τέτοια μέρα που κοιτώντας ψηλά, στα μπαλκόνια μιας από τις πολυκατοικίες που περιστοίχιζαν τον ακάλυπτο, είδα τον ήλιο να λαμπυρίζει σε κάτι παράξενες φούσκες, που αιωρούνταν στο κενό, και εκείνη. Ήταν ένα κοριτσάκι, από ό,τι θυμάμαι μεγαλύτερό μου, που στο ένα χέρι του κρατούσε ένα πλαστικό ποτηράκι και στο άλλο ένα εργαλείο στο οποίο φυσούσε δημιουργώντας αυτά τα μαγικά, σχεδόν άυλα αντικείμενα που έλαμπαν με τα χρώματα του ουράνιου τόξου. Τις λεπτομέρειες της γνωριμίας μας δεν τις θυμάμαι, αλλά ήταν αρκετά διακριτική, καθώς η απόσταση δεν βοηθούσε τη λεκτική επικοινωνία. Επικοινωνούσαμε όμως με φούσκες! Από την αρχή της γνωριμίας μας μου είχε πετάξει ένα επιδέξια τυλιγμένο συρματάκι που σχημάτιζε βρόχο, όλα τα άλλα ήταν εύκολα. Ένα ποτηράκι με σαπουνόνερο και καθόμαστε με τις ώρες, εκείνη ψηλά στο μπαλκόνι της, σαν μια Ιουλιέτα, και εγώ χαμηλά, μέσα στον κήπο, σαν Ρωμαίος, να κάνουμε σαπουνόφουσκες ο ένας για να τις καμαρώνει ο άλλος. Μικρές, μεγάλες, πολλές, λίγες, όλες εφήμερες, σαν τα όνειρα των ανθρώπων και τους ανθρώπους τους ίδιους.

Λοιπόν, παρά το γεγονός ότι ήμουν σε μια τόσο τρυφερή ηλικία, πολύ με συγκινούσε η δεσποινίδα και ας λένε ότι τέτοια πράγματα μπαίνουν στο μυαλό των ανθρώπων με την εφηβεία. Βέβαια, οι περιστάσεις κάποτε μας χώρισαν σκληρά και άκαρδα. Ο παππούς και η γιαγιά μετακόμισαν σύντομα σε άλλο σπίτι και η σχέση μας έλαβε άδοξο, αλλά ευτυχώς όχι τραγικό, τέλος. Τι να έγιναν άραγε εκείνο το αγοράκι και εκείνο το κοριτσάκι; Μάλλον δεν υπάρχουν πια. Τα θυμάμαι φευγαλέα όταν εκεί που πλένω κάποιο πιάτο στην κουζίνα πετάει κάποια σαπουνόφουσκα στον αέρα. Ξέρω πάντως τι έγιναν οι δικές μου σαπουνόφουσκες, αναρτήσεις.

14 σχόλια:

doctor είπε...

Μου άρεσε το "πολύπαθη" για τον Άγιο Παντελεήμονα περαστικέ.

Σαν να είναι η Γκερνίκα του Πικάσο!

Καλησπέρα

Δημήτρης

Περαστικός είπε...

Γεια σου, Δημήτρη, σκέφτηκα το "πολυτραγουδισμένη", αλλά δεν πήγαινε.

Dormammu είπε...

Μακριά με ταξίδεψαν οι φούσκες- αναρτήσεις σου Περαστικέ. Θυμάμαι κι εγώ έναν μαγικό ακάλυπτο πολυκατοικίας στους Αμπελοκήπους.

Thanks for the memories

Περαστικός είπε...

Παρακαλώ, Dormammu, είναι σημαντικό να κρατάμε κάτι από την αρχική μαγεία, εκείνων των πρώτων μας χρόνων πάνω σε αυτό τον πλανήτη.

Ανώνυμος είπε...

οπου χτιζει κανείς αναμνησεις γλυκιες, καλο ειναι... μια θυριδα στο μυαλο μονο για σενα...

Ανώνυμος είπε...

Δεν ήξερα ότι ζούσα δίπλα στους Καπουλέτους και τους Μοντέγους στον Αγ. Παντελεήμονα. Βλέπω ξαφνικά με άλλο μάτι τη γειτονιά μου.

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους και άλλες φούσκες πέρα από τις χρηματιστηριακές. Με υπόβαθρο σαιξπηρικό.

Περαστικός είπε...

Exofthalmi, κάτι για να γλυκαινόμαστε :)

Ανώνυμε 5:17, ευτυχώς οι οικογένειές μας δεν προσπάθησαν να μας χωρίσουν, το έκανε όμως η ζωή. Το "άλλο μάτι" χρειάζεται πάντα.

Ανώνυμε 5:19, φούσκες παιδικής αθωότητας και όχι φούσκες ενήλικης απληστίας.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα, είμαι πάλι η ανώνυμη των 5.17. Δεν ξέρω πώς να βάλω να φαίνεται το όνομα μου στο δημοσιευμένο σχόλιο.Κατά λάθος και για καλή ή κακή μου τύχη(αντί να είμαι συγκεντρωμένη στη μελέτη μου, διάβασα όλες, ή τουλάχιστον τις πιο ενδιαφέρουσες, αναρτήσεις-σαπουνόφουσκες)βρέθηκα στο ιστολόγιό σου.
Λοιπόν, δεν έχω δικό μου blog αλλά έχω ολοδικό μου όνομα. Είμαι η Λυδία.
Πολλούς χαιρετισμούς από μια παλιά γειτόνισσα που μετοίκησε επίσης.

SUN W KNIGHT είπε...

Όταν συναντηθούμε, θα σου πω τι έγιναν οι δικές μου σαπουνόφουσκες στο μαγεμένο δάσος της Τιτάνιας...

Περαστικός είπε...

Λυδία, τι όμορφο και πέραν του κόσμου τούτου όνομα! Διάβασες τις φούσκες μου και άφησες τη μελέτη σου; Νοιώθω ένοχος. Είναι εύκολο να φαίνεται το όνομά σου, νομίζω μπορείς να επιλέξεις Όνομα/Διεύθυνση URL από την επιλογή ταυτότητας και να γράψεις μόνο το όνομα, δεν ξέρω αν παρόμοια δουλειά κάνει και το Open ID, αλλά μπορείς πάντα να γράψεις όποιο όνομα θέλεις στο τέλος του σχολίου σου :) Ευχαριστώ για τους χαιρετισμούς, γειτόνισσα με το όμορφο όνομα! Ελπίζω κάπου εκεί έξω να υπάρχει και να ευτυχεί και η γειτόνισσα που μου είχε πετάξει εκείνο το συρματάκι, είχε, θυμάμαι, και έναν μικρό, ροζ πλαστικό ρόμβο στη λαβή, για διακόσμηση, το θυμήθηκα μετά. Θα είναι πάνω-κάτω τώρα 45 χρόνων, η καλή ψυχή. Μου φαινόταν μεγάλη τότε.

SWK, ανυπομονώ!

ellinida είπε...

Τι όμορφα! Μου θύμισες την πρώτη μου αγάπη, εκεί γύρω στα 6, το καλοκαίρι πριν αρχίσει το σχολείο. Είχαμε στήσει το σπιτικό μας στην άμμο στο Πευκί που είχα πάει διακοπές με την θεία μου.
Οσο γιά τις σαπουνόφουσκες. Θυμάμαι που πουλούσαν κάτι μπουκαλάκια στα πανηγύρια. Εβγαζες το καπάκι και είχε το πλαστικάκι με την τρύπα γιά να κάνεις σαπουνόφουσκες. Οταν τελείωνε το υγρό το γέμιζες με AVA γιά τα πιάτα. Γιά βελούδινα χέρια που έλεγε και η διαφήμιση.
Μου φτιαξες το κέφι. Καλημέρα.

resident είπε...

Τι να πω και γω που όταν ήμουν παιδί,στην γειτονιά μου ήταν όλα ακάλυπτα. Μεγάλωσα μέσα στα χωράφια,τα ζώα και τα πούλια.Αλλά ξέρεις κάτι περαστικέ,και η εποχή μας έχει τα ωραία της π.χ μπορείς και γράφεις αναρτήσεις και μπορούν να τις διαβάσουν όλοι και αυτό είναι καλό και παρά πολλά άλλα.Αυτη η μορφή επικοινωνίας ίσως είναι καλύτερη από τις φούσκες.
Αυτό που πραγματικά αναπολούμε είναι η παιδική μας ηλικία.

Περαστικός είπε...

Καλημέρα, Ellinida! Αυτές οι πρώτες αγάπες... Ναι, τώρα που το λες, ένα τέτοιο πλαστικό παιχνιδάκι πρέπει να είχε εκείνο το κοριτσάκι, το δικό μου το είχε φτιάξει εκείνη.

Resident, θα ήθελα τα καλά της εποχής μας και τα καλά εκείνης της εποχής. Πάντως, δεν θα ήθελα να επέστρεφα στην παιδική μου ηλικία, ούτε σε κανέναν προηγούμενο χρόνο, όλα είναι μέρος ενός ταξιδιού, ο προορισμός άγνωστός, αλλά θέλω να τον φτάσω.