Παρασκευή, Ιουλίου 18, 2008

Της φυλακής τα σίδερα δεν είναι για τους μητροπολίτες

- Αδελφέ δεσμοφύλακα, βάλε μου λίγη ακόμη από αυτή τη «θεία μετάληψη».
- Αμέσως, κρατούμενε, σεβασμιότατε μητροπολίτη.


Μετά το χάρισμα των φόρων στην εκκλησία, μετά την ανωτατοποίηση των εκκλησιαστικών ακαδημιών (δεν ίσχυσε σε αυτή την περίπτωση το «Άρθρο 16»; Αλλά συγγνώμη, εκκλησία και κράτος είναι ένα πράγμα) έχουμε τώρα την προσπάθεια ίδρυσης και εκκλησιαστικών φυλακών σε μοναστήρια, καθώς δεν είναι δυνατόν ένα ιερέας ή μοναχός ο οποίος καταδικάζεται σε φυλάκιση για ποινικά αδικήματα να εκτίει την ποινή του με τους ίδιους όρους και μαζί με τους κοινούς θνητούς/εγκληματίες. Η είδηση, εδώ, μου φαίνεται εντελώς εξωφρενική, αλλά πλέον από αυτή την κυβέρνηση και αυτόν τον υπουργό δικαιοσύνης όλα μπορούμε να τα περιμένουμε.

Της φυλακής τα σίδερα δεν είναι για τους μητροπολίτες.

Τι ακολουθεί; Μήπως αστυνομία της εκκλησίας; Αντί να ακολουθούμε μια πορεία χωρισμού εκκλησίας και κράτους, έχουμε ένα όλο και στενότερο εναγκαλισμό, με ειδικά φορολογικά καθεστώτα και άλλα προνόμια και κοσμικές ξουσίες, τα οποία, να μην ξεχνάμε, παραχωρήθηκαν και παραχωρούνται με τη συναίνεση και των δύο μεγάλων κομμάτων τα οποία ενήργησαν και ενεργούν σε αυτή την περίπτωση (και όχι μόνο) όπως ο Σουλτάνος.

Νομίζω ότι το χειρότερο που έχει συμβεί στην εκκλησία ήταν η απελευθέρωση από τον οθωμανικό ζυγό και η σύσταση του ελληνικού κράτους που της αποστέρησε ένα σημαντικό μέρος των κοσμικών της εξουσιών. Υπενθυμίζω ότι η μίτρα των ανώτερων κληρικών (που αρχικά έφερε μόνο ο Πατριάρχης) δεν είναι τίποτε άλλο από τη μίτρα του Βυζαντινού Αυτοκράτορα την οποία ο Πατριάρχης έλαβε από τον Σουλτάνο ως σύμβολο κοσμικής εξουσίας. Μήπως, αφού πλέον υπάρχει κράτος στην Ελλάδα που ασκεί την κοσμική εξουσία, θα έπρεπε, τουλάχιστον οι ιερείς στην Ελλάδα, να πάψουν να φέρουν τη μίτρα; Τέτοιος υποβιβασμός όμως για την εκκλησία μας; Ευτυχώς, υπάρχουν τα δύο μεγάλα κόμματα που καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες ώστε να επανορθώσουν την αδικία και να επιστρέψουν στην εκκλησία όσο πιο πολλές κοσμικές εξουσίες και προνόμια μπορούν, για να κερδίσουν την ψήφο των προβάτων, συγγνώμη, του ποιμνίου.

Σε λίγο καιρό, αυτή η χώρα θα ανήκει ολόκληρη στην εκκλησία και εμείς όλοι θα είμαστε ενοικιαστές της και υπήκοοί της. Σκύψτε το κεφάλι και ετοιμάστε το νοίκι, περνάει ο δεσπότης!

Πέρα από όλα αυτά, οι ελληνικές φυλακές έχουν εξελιχθεί σε ένα εξπρές του μεσονυκτίου και ο όρος «σωφρονιστικά ιδρύματα» για αυτά είναι ευφημισμός. Θα έπρεπε να είναι πρώτη προτεραιότητα η βελτίωση των συνθηκών κράτησης για όλους. Υποθέτω βέβαια ότι δεν υπάρχουν σημαντικά πολιτικά οφέλη από μια τέτοια πρωτοβουλία, άσε που θα ξεσηκωθούν και οι «νομοταγείς» πολίτες, «στους εγκληματίες θα πηγαίνουν τα λεφτά μας;»

Διαβάζω εδώ ότι η μονή που προτείνεται ως σωφρονιστήριο ιερωμένων και μοναχών είναι ένα «κολαστήριο» μέσα στα έλατα με υπέροχες τοιχογραφίες όπου υποτίθεται ότι λειτούργησε και κρυφό σχολειό. Όπου κλείνει ένα κρυφό σχολειό ανοίγει μια κρυφή φυλακή.

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Bοήθειά μας!

Περαστικός είπε...

Και μη χειρότερα, Αγγελική.

Διόνα είπε...

Αν είχα εμπιστοσύνη στις ενέργειες της Πολιτείας γενικά, δεν θα με ενοχλούσαν αυτές οι προσπάθειες. Η Εκκλησία κοιτάζει τα συμφέροντά της και προσπαθεί να απλώσει κι άλλο τον ήδη απλωμένο χώρο της. Αυτό που με τρομάζει σε τέτοιες κινήσεις είναι η αντίδραση του κράτους. Να το δούμε κι αυτό; Τι να πω...
Καταπληκτικό το ασορτί καπελάκι του άγιου πατέρα στο σκίτσο!

Περαστικός είπε...

Ούτε και εγώ τους έχω εμπιστοσύνη, Διόνα. Θα διαβιβάσω το θετικό σχόλιό σας για το καπελάκι στον ενδυματολόγο του ιστολογίου :D

Ναυτίλος είπε...

Θα μου φύγει το καφάσι! Τί ακούω πρωινιάτικα (νυχτερινός γάρ, κοιμούμενος τα πρωινά) και που σηκώνεται το μαλλί κάγκελο! Βέβαια, τα είπε ήδη όλα εσύ:

«Τι ακολουθεί; Μήπως αστυνομία της εκκλησίας; Αντί να ακολουθούμε μια πορεία χωρισμού εκκλησίας και κράτους, έχουμε ένα όλο και στενότερο εναγκαλισμό, με ειδικά φορολογικά καθεστώτα και άλλα προνόμια και κοσμικές εξουσίες, τα οποία, να μην ξεχνάμε, παραχωρήθηκαν και παραχωρούνται με τη συναίνεση και των δύο μεγάλων κομμάτων τα οποία ενήργησαν και ενεργούν σε αυτή την περίπτωση (και όχι μόνο) όπως ο Σουλτάνος.»

Εγώ τί άλλο να προσθέσω; Εξών ίσως του παρακάτω: Ό,τι γίνεται, γίνεται πάντα με την συναίνεση του λαού (πολλάκις δια της ηχηρής... αδιαφορίας του). Οπότε, καλά να πάθουν! Βέβαια, μαζί με τα ξερά, καίγονται και τα χλωρά... κι εγώ τί φταίω ο δύσμοιρος που δεν τ’ αντέχω το ιερατικόν φραγγέλιον;

:-(

Περαστικός είπε...

Άσ' τα να πάνε, Ναυτίλε. Επιλέγω από την επιστολή τηε Ιεράς Συνόδου, όπως εμφανίζεται στο ΒΗΜΑ: "Οι κρατούμενοι κληρικοί και μοναχοί της Ανατολικής Ορθοδόξου του Χριστού Εκκλησίας της Ελλάδος αποτελούν ειδική κατηγορία κρατουμένων και διαβιούν σε σωφρονιστήρια κληρικών." Ίσως να μην καταλαβαίνω, αλλά με ποιο τρόπο ένας κληρικός που καταδικάζεται για ένα ποινικό αδίκημα ανήκει "σε ειδική κατηγορία κρατουμένων";

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Βήματος όπου παραπέμπω και θα διαβάσετε πολλά εξωφρενικά.

Greek Rider είπε...

Μήπως αυτές οι απαιτήσεις αποτελούν ένδειξη των προθέσεων του νέου αρχιεπισκόπου για αυτοκάθαρση;

Γιατί είμαι βέβαιος ότι θα έχει ανακαλύψει πολλούς απατεώνες ντυμένους με ράσα.

Πέρα από αυτό όμως νομίζω ότι η εκκλησία με όλα αυτά δείχνει πόσο αναχρονιστική είναι και πόσο ασύμβατη μέσα σε μια δημοκρατία.

Αντί για εκκλησιαστικές φυλακές και εκκλησιαστικά πανεπιστήμια θα έπρεπε να αλλάξει η εκκλησία.

Περαστικός είπε...

Καλημέρα, Greek Rider. Η εκκλησία είναι αυτό που είναι και ελάχιστα θα με ενδιέφερε αν ήταν χωρισμένη από το κράτος, φορολογούνταν κανονικά και αντιμετωπιζόταν με ίσους όρους όπως και οι άλλοι πολίτες και οργανισμοί και δεν διαπλεκόταν και υπογείως με διάφορους τομείς του κράτους, όπως αυτός της δικαιοσύνης. Σίγουρα πολλοί "άγιοι πατέρες" πρέπει νά έχουν αρκετά λερωμένη τη φωλιά τους για να τους καίει τόσο το θέμα των "ιερών φυλακών".

ΓΑΪΔΑΡΑ είπε...

Δε μου βγαίνουν οι λέξεις πια...

Ανώνυμος είπε...

«Ηρεμήστε, αγαπητές κι αγαπητοί. Πρώτον, ελάχιστοι σας διαβάζουν: ένα μικρό υποσύνολο όσων μιλάν ελληνικά. Τι να λέμε, δηλαδή. Επίσης, όσον αφορά το ταλέντο, την ευφυία, τη σπάνια καλλιέργειά σας και τα συγκλονιστικά βιώματά σας, ε, εντάξει. Δεν είναι τόσο πελώρια, παγκόσμια και πανίσχυρα όσο νομίζετε: συνεχίστε να γράφετε αλλά μην τρελαίνεστε να αξιολογείτε τους άλλους.»

Το πέτυχα σ’ ένα μπλογκ (να δεις πώς το λένε…) και μου άρεσε. Αποδίδει με ακρίβεια την ιδεοληψία των μπλόγκερς.
Διαδόστε το όσο μπορείτε.


οδοιπόρος

Περαστικός είπε...

Γαϊδάρα, εμένα οι λέξεις που μου βγαίνουν δεν είναι για να γράφονται.

Οδοιπόρε, ηρέμησε, αγαπητή/αγαπητέ. Πρώτον, ελάχιστοι θα σε διαβάσουν: ένα ελάχιστο υποσύνολο του μικρού υποσυνόλου όσων μιλάν ελληνικά και ασχολούνται με τα blog. Τι να λέμε, δηλαδή. Επίσης, όσον αφορά το ταλέντο, την ευφυΐα, τη σπάνια καλλιέργειά σου, που φανερώνει το σχόλιό σου, ε, εντάξει. Δεν είναι τόσο πελώρια όσο νομίζεις: συνέχισε να σχολιάζεις αλλά μην τρελαίνεσαι να αξιολογείς τους άλλους.

Το πέτυχα σε αυτό και σε άλλα μπλογκ (να δεις πώς τα λένε…) και μου άρεσε. Αποδίδει με ακρίβεια την ιδεοληψία των άσχετων σχολιαστών.
Διαδώστε το όσο μπορείτε.

Προσαρμογή και διόρθωση των ορθογραφικών λαθών, Περαστικός.

Ανώνυμος είπε...

Έτσι είναι "αγαπητέ" περαστικέ και μπορώ πάλι να σου το γυρίσω πίσω.
Και πάει λέγοντας...

οδοιπόρος

Περαστικός είπε...

Με τη διαφορά, ότι εγώ μπορώ να σου σβήσω το σχόλιο, "αγαπητέ" οδοιπόρε. Εδώ μέσα, τον τελευταίο λόγο τον έχω εγώ. Προτείνω, αν θέλεις να γράφεις με την άνεσή σου τη γνώμη σου για τα μπλογκ ή για ό,τι άλλο τραβάει η όρεξή σου, να ανοίξεις ένα μπλογκ.

Ανώνυμος είπε...

Αν θες σβήστο.

Ο καθένας πάντως έχει δικαίωμα στο σχολιασμό.

οδοιπόρος

Περαστικός είπε...

Είπα, τον τελευταίο λόγο εδώ τον έχω εγώ. Δεν υπάρχει "δικαίωμα στον σχολιασμό", αυτό δεν είναι δημόσιο βήμα, είναι ένας εικονικός χώρος που διαχειρίζομαι βάσει μιας σύμβασης που έχω με την εταιρεία που παρέχει τα ιστολόγια. Μπορώ να βάλω έλεγχο σχολίων ή να κλείσω τα σχόλια ή να διαγράψω όποια σχόλια δεν εγκρίνω. Έχεις ακριβώς την ίδια δυνατότητα με εμένα να ανοίξεις το δικό σου ιστολόγιο(πανεύκολο) ώστε να δώσεις την ευκαιρία σε άλλους να ασκούν αυτό το "δικαίωμα" εκεί. Άφησες ήδη τρία σχόλια σε αυτή την ανάρτηση που είναι και παντελώς άσχετα με το θέμα, νομίζω ότι είναι αρκετά. Το επόμενο σχόλιό σου θα διαγραφεί, εκτός ίσως αν βρεις κάτι πολύ έξυπνο να γράψεις, κατά τη δική μου απόλυτη κρίση.

Ανώνυμος είπε...

Σωστός. :)

Με μια μικρή διόρθωση: σωφρονιστικά καταστήματα, όχι ιδρύματα. Οι λέξεις που επιλέγονται έχουν τεράστια σημασία. Η επόμενη γενιά κρατουμένων θα εργάζεται γιατί η φυλακή θα έχει χτιστεί με ΣΔΙΤ και ο ιδιώτης θα εκμεταλλεύεται το προϊόν της εργασίας τους. Κοινώς: ΚΑΤΕΡΓΟ.

Αλήθεια, εκείνος ο ιερέας που είχε πιαστεί on camera να ληστεύει το παγκάρι, σε ποια φυλακή βρίσκεται; Θα τον στείλουν στη Δίβρη ή δεν είναι αρκετά διάσημος;

Περαστικός είπε...

Καλημέρα Esp0ir, νομίζω ότι η Ιερά Σύνοδος ευαισθητοποιήθηκε λόγω της φυλάκισης του Μητροπολίτη Παντελεήμονα. Ποιος ξέρει, θα φοβούνται φάινεται ότι είναι πιθανό να βρεθούν στην ίδια θέση. Δυστυχώς, σήμερα χρειαζόμαστε περισσότερες φυλακές για να έχουν ανθρώπινες συνθήκες κράτησης οι κρατούμενοι. Η τρέχουσα κατάσταση είναι απαράδεκτη για όλους τους κρατουμένους και για τον υποτιθέμενο πολιτισμό μας.

ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΜΠΟΣ είπε...

ΚΑΛΗΜΈΡΑ "ΠΕΡΑΣΤΙΚΈ"
ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ....
_____________________________________________________________
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟ
__________________________________________________________
www.infonewhumanism.blogspot.com
www.globala.blogspot.com
www.epithesh.blogspot.com
________________________________________________________________
ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΦΙΛΟ ΠΟΥ ΠΕΝΘΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟ
Του Κώστα Λάμπου
prodial21@gmail.com

Αγαπητέ μου φίλε, σήμερα με το «ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΝΘΩ ΕΙΛΙΚΡΙΝΩΣ» με ξάφνιασες αρνητικά και συγκεκριμένα για τους παρακάτω, μεταξύ άπειρων άλλων, λόγους:
1.Οι θρησκείες γενικά και οι εξουσιαστικές θρησκείες ειδικότερα δεν έχουν, φίλε Γιάννη, σχέση με την αγάπη, γιατί η αγάπη δεν είναι υποκρισία, σκοταδισμός, ψέμα, μίσος, εκμετάλλευση, ρατσισμός, βία, φόβος, πόλεμος, πείνα, θάνατος. Τα θρησκευτικά-εκκλησιαστικά ιερατεία υπηρέτησαν και υπηρετούν τα εξουσιαστικά ιερατεία, όταν δεν μπορούν να ασκούν τα ίδια οικονομική και κοινωνική εξουσία, με τόση απανθρωπιά και βιαιότητα και έγραψαν τις πιό μαύρες σελίδες στην ιστορία της ανθρωπότητας.
2. Ο φονταμενταλιστής Χριστόδουλος Παρασκευαϊδης διαπλέχθηκε με όλες τις αντιδραστικές κοσμικές εξουσίες, αναρριχήθηκε χάρη σ' αυτές και γι' αυτό τις υπηρέτησε με 'συνέπεια', σκληρότητα και φανατισμό μέχρι το τέλος της ζωής του. Αγάπησε κομπλεξικά την εξουσία και όλα όσα τη συμβολίζουν, ξεπερνώντας προσχήματα περί 'ιεροσύνης' για να τιμήσει το χουντικό παρελθόν του και να κερδίσει ηγετικό ρόλο στη "Δεξιά του Κυρίου".
3. Μίσησε όσο κανένας άλλος τη φτώχεια, τον αγώνα για τη γνώση , για την αλήθεια, για την πρόοδο. Μίσησε την επιστήμη και όσους πασχίζουν για ένα νέο Διαφωτισμό και για ένα καλύτερο (επίγειο, γιατί δεν υπάρχει άλλος) κόσμο. Μίσησε , ως πιστός υπηρέτης της κοσμικής εξουσίας που καλύπτεται από τους πέπλους της παλαιάς και κενής-καινής Διαθήκης, όσο κανένας άλλος τις αρχαιοελληνικές ρίζες του ανθρώπινου πολιτισμού και 'δίδαξε ' την υποταγή στους σύγχρονους καίσαρες, με την ελπίδα πως θα τον κάνουν Πάπα, ή Πατριάρχη, αν όχι Κωνσταντινουπόλεως, τουλάχιστον στο Ελλαδιστάν.
4. Τέλος πάντων, ο Παρασκευαϊδης 'εκοιμήθη', ενώ εμείς οι άλλοι, οι κοινοί θνητοί πεθαίνουμε. Βλέπεις, ακόμα και στο θάνατο , στη "Δημοκρατία της Φύσης", όπου όλα τα όντα είναι ίσα, αυτή η 'φάρα' του μαύρου ιερατείου θέλησε να ξεχωρίζει από το 'ποίμνιο'. Και ξέρεις γιατί; γιατί όσοι 'κοιμούνται' και δεν πεθαίνουν 'αγιάζουν'. Και να μου το θυμηθείς, αργά ή γρήγορα θα τον 'αγιοποιήσουν' τον Παρασκευαϊδη. Μορφωμένος άνθρωπος είσαι και ασφαλώς θα ξέρεις πως αυτά τα 'καραγκιοζιλίκια', κρύβουν ατομικές ματαιοδοξίες 'περί (επίγειας γιατί αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από το 'ποίμνιο', πως δεν υπάρχει άλλη) αθανασίας' και ιερατική πανουργία.
5. Στις μέρες του η 'ιερή' αγυρτεία ξεδιπλώθηκε σε όλο το μεγαλείο της, για να έχει 'το μαγαζί' πελατεία και να γεμίζουν τα παγκάρια, από τον 'οβολό' των πιστών και από τα εκατομμύρια των κρατικών και των ευρωπαϊκών ταμείων, ανάλογα με το μέγεθος της πολιτικής επιρροής και της πολιτικής χειραγώγησης του πνευματικά λεηλατημένου και κατατρομοκρατημένου 'ποιμνίου'. Ο Χριστόδουλος υπήρξε άριστος διαπλεκόμενος Manager της επιχείρησης "Εκκλησία-Απάτη Α.Ε." , αλλά ένας πολύ κακός "ιεράρχης" με την έννοια του 'αγαπάτε αλλήλους', γιατί έσπειρε το γνωστό μίσος 'της ορθοδοξίας', για όλους τους 'άπιστους', πολιτική μισαλλοδοξία για όλους τους 'άλλους' και εφιαλτικούς μεταφυσικούς φόβους για όλους τους 'αφελείς', δηλαδή τους καλοπροαίρετους πιστούς.
6. Ο διάδοχός του στο 'θρόνο', ας φροντίσει , μεταξύ των πολλών άλλων, να επιστρέψει στο υπουργείο εξωτερικών της Ελλάδας τα 5,5 εκατομμύρια ΕΥΡΩ που πήρε η "Αλληλεγγύη" του Χριστόδουλου, για να στείλει, ως 'ανθρωπιστική' βοήθεια στους πεινασμένους Αφρικανούς κάμποσους τόνους σάπια κοτόπουλα, σκάνδαλο την εξέλιξη του οποίου ευτυχώς σταμάτησε κάποιος συνειδητός και σεμνός τελωνειακός υπάλληλος. Τα χρήματα πρέπει να επιστραφούν στα δημόσια ταμεία γιατί είναι φόροι από τον εργαζόμενο ελληνικό Λαό, γιατί το πάμπλουτο ιερατείο , όπως είναι γνωστό δεν πληρώνει φόρους και διαχειρίζεται τη μυθική εκκλησιαστική περιουσία με σκανδαλώδη τρόπο.
7. Ας φροντίσει επίσης να αφήσει την παιδεία στα χέρια της επιστήμης, των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας. Ήσυχα ας αφήσει επίσης τα κρατικά ταμεία, όπως συμβαίνει με όλες τις εκκλησίες σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες. Και αφού επιστρέψει την τεράστια εκκλησιαστική περιουσία στο φτωχό Λαό που υποφέρει, ας ασχοληθεί 'με τα του οίκου του', με τη δύναμη της πίστης του και όχι με τη δύναμη των κρατικών ταμείων και των κομματικών ανταλλαγμάτων.
8. Διαφορετικά, αν συνεχίσει να στηρίζει την αντιλαϊκή και απάνθρωπη εξουσία, ως κρατική θρησκεία, που ασκείται από αντιπαραγωγικούς και διαπλεκόμενους 'ψυχοφύλακες-δημοσιουπαλλήλους', που ζουν (ως 'άγιοι' Πρεβέζης, Περιστερίου, Αθηνών και περιχώρων κλπ κλπ) στη χλιδή και στην ακολασία σαν παράσιτα σε βάρος της κοινωνίας, καλό είναι να γνωρίζει, πως η 'πίστη', ως Φόβος των πιστών κάποια στιγμή θα εξελιχθεί σε μίσος ενάντια στην εξουσία και στους λακέδες της και σε αγώνα για ελευθερία και αξιοπρέπεια.
9. Οι πληγές και οι φοβίες που φύτεψαν στην ανθρωπότητα οι εξουσίες και όλες ανεξαίρετα οι εξουσιαστικές θρησκείες με πρώτη ύλη τη βία και το Φόβο υποχωρούν σταθερά και τη θέση τους την καταλαμβάνει μιά Νέα Αυτοπεποίθηση, μιά Νέα Συνείδηση, ένας Νέος Ουμανισμός και ένας νέος αγώνας που θα οδηγήσει σε ένα καλύτερο κόσμο.
10. Η Πρωτοβουλία Διαλόγου για ένα Νέο Ουμανισμό, www.infonewhumanism.blogspot.com, αντιλαμβάνεται απόλυτα την κρισιμότητα του θέματος της θρησκευτικής πίστης, πάνω στην οποία ‘οικοδομήθηκαν’ από κάθε λογής αγύρτες και εξουσίες θρησκευτικοί μύθοι και δοξασίες, εκκλησίες και ιερατεία που καταδυναστεύουν πνευματικά, οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά, χιλιάδες χρόνια τους πιστούς, την Ανθρωπότητα και τον Πολιτισμό. Και επειδή ταυτόχρονα εκτιμά πως το επόμενο βήμα της Ανθρωπότητας, για να μην είναι προς την καπιταλιστική βαρβαρότητα, θα πρέπει να είναι με «αρετή και τόλμη προς την Ελευθερία», προς μια Νέα Ελευθερία, χωρίς το Φόβο κάποιου θεού και κάποιας εξουσίας, γι’ αυτό προτείνει να ανοίξει ένας Διάλογος χωρίς Φόβο και σκοπιμότητες, για να ριχτεί άπλετο φως στην ιστορία, στην ουσία και στο ρόλο των θρησκειών και τότε να αποκατασταθεί, για όποιον θα το έχει ανάγκη, η πίστη ως αυστηρά ατομική υπόθεση, την οποία η κοινωνία δεν θα επιτρέπει σε κανέναν επαγγελματία αγύρτη να την εκμεταλλεύεται. Ας τολμήσουμε μια ζωή χωρίς Φόβο. Μια ζωή της οικουμενικής αγάπης και της Ανθρωπιάς.
Εσύ, καλέ μου φίλε Γιάννη, για ποιό πράγμα πενθείς;

Περαστικός είπε...

Καλημέρα, Κώστα.