Κυριακή, Φεβρουαρίου 01, 2009

Η δυσκολία του άλλου

Είναι μετανάστες, από την Ανατολική Ευρώπη, οικογένεια με δύο κόρες, μένουν στο διπλανό διαμέρισμα, καλοί άνθρωποι, σχετικά ήσυχοι, έχουν κάποια οικονομική άνεση. Ο πατέρας, μάλλον δουλευταράς, καλός άνθρωπος, αλλά αυτό που θα έλεγα «βασικός» ανθρώπινος τύπος, πολλούς τέτοιους θα βρεις και στα δικά μας χωριά. Δουλειά, λεφτά, φαΐ, γυναίκα, οικογένεια, τα άλλα είναι ακατανόητα. Όποτε ρίχνουν διαφημιστικά φυλλάδια στα διαμερίσματα, του είναι αδιανόητο να τα μαζέψει και να τα πάει στα σκουπίδια του. Γυρνώντας από τη δουλειά, τα σπρώχνει πέρα, στο διάδρομο των κοινοχρήστων, και μένουν εκεί μέχρι τη μέρα που θα τα μαζέψει η καθαρίστρια. Κάποιες φορές, κατέληγαν μπροστά στην είσοδο του διαμερίσματός μου. Αυτές τις φορές, του τα έσπρωχνα πίσω, ελπίζοντας να λάβει το μήνυμα. Δυστυχώς, τίποτε. Δεν ήθελα και να τους προσβάλω... Πριν από κάποιο καιρό, όταν ένα από αυτά τα φυλλάδια κατέληξε σχεδόν πάνω στο χαλάκι της πόρτας μου, αποφάσισα να τους μιλήσω.
.
Κτύπησα το κουδούνι τους. Βγήκε ο πάτερ φαμίλιας. Τον χαιρέτισα ευγενικά, του έδειξα το χαρτί κάτω, «γιατί αυτό;» Κοίταξε απορημένα, «ε..., δεν τα θέλω», είπε. «Ναι, αλλά δεν μπορείτε να τα σπρώχνετε στην πόρτα των άλλων ή στα κοινόχρηστα, βλέπετε ότι οι άλλοι μαζεύουμε αυτά που μας ρίχνουν και τα βάζουμε στα σκουπίδια, δεν είναι μεγαλύτερος κόπος, δεν θέλω να σας προσβάλλω, αλλά πριν από μερικές μέρες παραλίγο και να γλιστρήσω σε ένα από αυτά, δεν είναι ωραίο αυτό, μακάρι να μην μας τα ρίχνανε, αλλά από τη στιγμή που τα αφήνουν στην πόρτα μας, πρέπει να τα πετάμε ο καθένας στα σκουπίδια του». Κάπως έτσι ήταν η κουβέντα. Έμοιαζε να κατάλαβε. Στο τέλος, σηκώνοντας τους ώμους, έσκυψε να μαζέψει το φυλλάδιο που είχε σπρώξει στην πόρτα μου. «Δεν πειράζει για τώρα» του είπα και, προλαβαίνοντάς τον, το μάζεψα εγώ. Του ευχήθηκα καλό βράδυ. Υπήρξε αποτέλεσμα. Τώρα, τα σπρώχνει με μεγαλύτερη δύναμη και πάνε πιο πέρα, στη σκάλα. Έτσι, αποφεύγει τον παράξενο του διπλανού διαμερίσματος. Ecce Homo.
.
Υ.Γ. 1. Πόσο απεχθάνομαι τη ζωή στην πολυκατοικία.
.
Υ.Γ. 2. Αναρωτιέμαι αν όλοι αυτοί οι «αριστερο-προοδευτικοί» που φρίττουν μόλις προσπαθείς να τους εξηγήσεις πόσο δύσκολο είναι να ζεις σε μια περιοχή που έχει κατακλυστεί μαζικά από μετανάστες, καταλαβαίνουν τις επιπτώσεις αυτού του φαινομένου, όχι σε κάποιο θεωρητικό επίπεδο, αλλά στην καθημερινότητα, στην ποιότητα ζωής, ως πραγματικότητα και όχι ως ιδεολογικά χρωματισμένη αντίληψη.
..
Υ.Γ.3. Η συνείδηση δεν είναι κάτι δεδομένο. Διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πολλοί άνθρωποι δεν ερωτούν ποτέ τον εαυτό τους για τίποτε, δεν εξελίσσονται ποτέ ή μόνο ελάχιστα, μένουν δέσμιοι της βαρύτητας, πορεύονται σαν τα τρένα πάνω στις ράγες. Αν τους ρωτήσεις, θα σου ορκιστούν ότι είναι ελεύθεροι, ότι καταλαβαίνουν, ότι αντιλαμβάνονται, χαμογέλασε συγκαταβατικά. Είναι η τραγωδία και η καταδίκη της ανθρωπότητας.

Υ.Γ.4. Συγγνώμη αν έθιξα τις πολιτικά ορθές σας ευαισθησίες.

22 σχόλια:

busy bee είπε...

Ναι! αυτό είναι Περαστικέ!
Η "εξέλιξη", έτσι ακριβώς όπως το θέτεις!
απλά δεν "εξελίσσονται"!
Αραιά -συχνά έρχεται στο μυαλό μου αυτό και με κάνει και αναρωτιέμαι,μα είναι δυνατόν?, απλά υπάρχουν?
Απλά μια παρατήρηση, αν μου επιτρέπεις, δεν έχει νομίζω να κάνει απόλυτα μόνο με μετανάστες, ξέρω Ελληνες πολύ χειρότερους!
Ωρα καλή!

ellinida είπε...

Εγώ που είμαι κακιά θα τους τα έσπρωχνα κάτω από την πόρτα τις μεταμεσονύχτιες ώρες (και τα δικά μου μαζί).
Ενας "εχθρός" στην πολυκατοικία. Αν δεν μπορείς να το αποφύγεις, τουλάχιστον διασκέδασε το. Γίνε χειρότερος από αυτούς, μόνο έτσι καταλαβαίνουν δυστυχώς.
«αριστερο-προοδευτικοί» πολύ λάιτ ο τίτλος, αλλά άσε καλύτερα να μην εκφραστώ.
η nutcracker ελληνίς

SUN W KNIGHT είπε...

Τουλάχιστον να είναι ωραίες οι κόρες...

mouridis είπε...

Θεωρώ τον εαυτό μου αριστερο-προοδευτικό (για 'σένα πιθανότατα "αριστερο-προοδευτικό") και με απόλυτη ειλικρίνεια, πολύ θα ήθελα να μας περιγράψεις σε κάποια δημοσίευση αυτές ακριβώς τις επιπτώσεις που αναφέρεις στο ΥΓ2 και τις οποίες, όντως, δεν καταλαβαίνουμε...

katerina είπε...

Περαστικέ καλή σου μέρα,
Έχω περάσει πολύ μεγάλο μέρος της ζωής μου, κραυγάζοντας «είμαι Αριστερή», καλά το Προοδευτική πια δεν το συζητώ...

Αλλά αυτό το ...«είμαι Αριστερή»...έχει περάσει από σαράντα κύματα πια, όσον αφορά στο τι ...ακριβώς είναι η Αριστερά.
Και έτσι σου καταθέτω την σημερινή μου άποψη ...για αυτό. Κοινωνιοκεντρική.

Με λίγα λόγια, ξεπερνάω και τον αυτοσκοπό της Δημηκρατίας και τον αυτοσκοπό της Ελευθερίας, απλά χρησιμοποιώντας τα, ως μονάκριβα εργαλεία, για να ζούμε καλά. Αλλά να ζούμε όλοι καλά.
Η Δημοκρατία είναι τόσο γοητευτική, και μακράν το καλύτερο πολίτευμα γιατί προστατεύει εξίσου και την πλειοψηφία και την μειοψηφία.

Έχοντας σαν αρχή ένα μικρό τσιτάτο, «Πατρίδα μας είναι το κομμάτι γης που πατάμε», θεωρούσα, θεωρώ και θα θεωρώ, ότι δεν έχω κάποιο ιδιαίτερο ή μεγαλύτερο δικαίωμα εδώ, από τον Γιαπωνέζο τουρίστα, ή τον Πολωνό μετανάστη. Ακόμα και από τον Ιρακινό λαθρομετανάστη.

Αλλά για να συνυπάρξουμε όλοι μας, πρέπει όλοι να σεβαστούμε τον Νόμο, το ισχύον Δίκαιο, είτε το γραπτό (ποινικό ή αστικό) είτε ακόμα πιο δύσκολα το άγραφο, εθιμικό Δίκαιο. Με λίγα λόγια το πνεύμα του Νόμου και όχι το γράμμα του. Και για να συμβεί αυτό, η Πολιτεία οφείλει, να εντάξει όλον αυτόν τον κόσμο στην λογική, στην ηθική και στην κουλτούρα, της πλειοψηφίας. Δεν λέω το Κράτος, λέω η Πολιτεία. Και Πολιτεία είσαι και εσύ και εγώ.

Για έναν πολύ απλό λόγο, και ξέρεις όχι ουμανιστικό... αλλά καθαρά πρακτικό. Γιατί μόνο έτσι θα ζήσουμε ΟΛΟΙ καλύτερα. .

Περαστικός είπε...

Busy Bee, υπάρχουν και χειρότεροι Έλληνες, ωστόσο, η μαζική εισροή μεταναστών και λαθρομεταναστών έφερε μεγάλες μάζες ανθρώπων χαμηλού μορφωτικού και πολιτισμικού επιπέδου. Δεν αμφιβάλλω ότι πολλοί από αυτούς ατομικά μπορεί να είναι καλύτεροι από πολλούς Έλληνες, το συνολικό όμως αποτέλεσμα είναι αρνητικό για την ποιότητα ζωής σε γειτονιές που τείνουν να γκετοποιηθούν.

Ellinida, οι άνθρωποι δεν μου είναι τόσο αντιπαθείς, υπάρχουν και άλλα πολλά που με ενοχλούν χειρότερα γύρω μου. Απλώς, δεν μπορούν να γίνουν κάτι καλύτερο.

SWK, όλο εκεί ο νους σου.

Mouridis, η ανάρτησή μου είναι ενδεικτική των τριβών που δημιουργούνται στην καθημερινότητα όταν κάποιοι άνθρωποι δεν καταλαβαίνουν τους κανόνες συμπεριφοράς που επιτρέπουν την ομαλή συμβίωση στην κοινότητα όπου εγκαθίστανται. Πέρα από αυτά, αν σου πω για εγκληματικότητα και παραβατικότητα θα καταλάβεις; Για κατηλειμμένα πεζοδρόμια από παράνομους μικροπωλητές, για ανδροπαρέες που καταλαμβάνουν σκαλοπάτια πολυκατοικιών και πίνουν μπίρες μεθώντας και θορυβώντας και ενοχλώντας τους κατοίκους; Για ηχορύπανση ακόμη και σε ώρες κοινής ησυχίας; Κάποτε η περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα ήταν μια μικρο/μεσοαστική περιοχή με ανθρώπους σχεδόν κάθε κοινωνικής κατηγορίας, όπου μπορούσε κάποιος να κυκλοφορήσει ό,τι ώρα ήθελε με ασφάλεια. Σήμερα, πάει να γίνει μια περιοχή προλεταριάτου και λούμπεν προλεταριάτου. Ζω περίπου σε αυτή την περιοχή από τότε που γεννήθηκα και έχω διαπιστώσει πόσο έχει αλλάξει, δεν ξέρω που μένεις, αλλά αν έχεις τόσο μεγάλο πρόβλημα να αντιληφθείς κάποια πράγματα, πέρνα ένα βράδυ από την πλατεία και στα κάτω στενά ή πήγαινε κάτω από την Ομόνοια. Προσωπικά, ασχέτως του πώς αξιολογώ τα αίτια και με πόση συμπάθεια ή αντιπάθεια βλέπω αυτούς τους ανθρώπους, δεν έχω κανένα λόγο να είμαι ευχαριστημένος από αυτό που έχει συμβεί στην περιοχή όπου ζω. Μπορεί κάποιος να κάνει ότι κοιτάζει αλλού, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα αποφύγει τις συνέπειες.

Katerina, καλημέρα. Υπαρξιακά, όπου γη και πατρίς, ωστόσο, το κράτος, ακόμη και το κράτος δικαίου και δημοκρατίας και ίσως ακόμη περισσότερο αυτό, αλλά και ο πολιτισμός ο ίδιος, έχουν ανάγκη από σύνορα, από φράχτες, από περιορισμούς και απαγορεύσεις. Είναι ένα λυπηρό γεγονός, αλλά η ίδια η φύση του κόσμου μας είναι βίαιη. Ο ίδιος ο σχηματισμός του κράτους είναι μια πράξη βίας και αυθαιρεσίας, η ιστορία, τα εθνικοθρησκευτικά βιβλία, η εφεύρεση επιχειρημάτων νομιμοποίησης είναι παραμυθάκια για τους αφελείς. Ο άνθρωπος σχηματίζει ομάδες όπως τα άλλα κοινωνικά ζώα για να επιβιώσει. Αυτή είναι όλη η νομιμοποίηση των κρατών και των κοινωνιών μας. Μια κοινωνία μπορεί να αφομοιώνει μετανάστες μέχρι ένα ορισμένο βαθμό, από ένα σημείο και πέρα, όταν τα πράγματα ξεπεράσουν τα όρια, δεν υπάρχει ομαλή ένταξη, δημιουργούνται τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές πιέσεις, δημιουργούνται γκέτο, μειονότητες, εγκληματικότητα, υπάρχει αποσταθεροποίηση και διάλυση του κοινωνικού ιστού. Το επίθετο που χρησιμοποίησα μπορεί να ήταν προκλητικό, αλλά αποσκοπούσε στο να κεντρίσει ακριβώς τους ανθρώπους που αρνούνται κάποιες πραγματικότητες.

Ανώνυμος είπε...

Δεν νομιζω οτι προκειται για καποια ιδιαιτεροτητα των μεταναστων. Ξερω *παρα* πολλους ελληνες που φερονται ακριβως ετσι - αν οχι χειροτερα. Απο την στιγμη που δεν μιλαω για μεταναστες, δεν μπαινει θεμα πολιτικης ορθοτητας, η προοδευτισμου (με η χωρις εισαγωγικα).

Σε πρακτικο επιπεδο, θα μπορουσε ισως κανεις να απαγορευσει στις εταιρειες διαφημισεων να βρωμιζουν τα παντα με την κουρελαρια τους. Ολα αυτα τα διαφημιστικα περιεχουν τα στοιχεια των μαγαζιων που διαφημιζουν.
Νομοι υπαρχουν (το να μπορουμε να τους εφαρμοσουμε ειναι αλλου παπα ευαγγελιο).

Σε θεωρητικο επιπεδο, το ΥΓ3 ειναι η πιο σωστη αναλυση. Δυστυχως χωρις προοπτικη καλυτερευσης.

Περαστικός είπε...

Yetanother_s, γράφαμε μαζί. Δες την παραπάνω απάντησή μου για τους μετανάστες, συμφωνώ ότι και πολλοί Έλληνες συμπεριφέρονται χειρότερα, αλλά αυτό δεν αλλάζει την υποβάθμιση της περιοχής που έχει συντελεστεί ως αποτέλεσμα του φαινομένου της μετανάστευσης. Το αποτέλεσμα είναι ότι και το ελληνικό στοιχείο που εξακολουθεί να μένει στην περιοχή είναι χειρότερο από αυτό που ήταν. Το ΥΓ3 είναι η παναθρώπινη παράμετρος.

Περαστικός είπε...

Για να είμαι ακόμη πιο σαφής, όταν κάποιος μου σπρώχνει τα σκουπίδια του μπροστά στην πόρτα μου, ο σκοτεινός εαυτός μου μου λέει ότι πρόκειται για έναν υπάνθρωπο και ότι θα έπρεπε να του ανοίξω το κεφάλι και να τον βάλω να τα φάει, δεν είμαι σίγουρος με ποια σειρά, και όχι να του χαμογελάω. Αλλά, ευτυχώς, δεν κυριαρχούμαι από τον σκοτεινό εαυτό μου (ευτυχώς και για τη σωματική μου ακεραιότητα ή/και την ελευθερία μου).

αθεόφοβος είπε...

Σχετικά με την περιοχή που ζείς το ίδιο αίσθημα είχα και εγώ όταν σαν παλιός κάτοικος του κεντρου βρέθηκα να ψηφίζω στην Μιχ.Βόδα.
Αιστάνθηκα σαν να βρίσκομαι σε ξένη πόλη.
Πάντως το πρόβλημα με τα φυλλάδια υπάρχει παντού γιατί παντού υπάρχουν γαϊδούρια. Σε μας τα πετούν μόλις τα βρούν στο γραμματοκιβώτιο κάτω!
Εβαλα ένα σημείωμα τουλάχιστον να τα πετούν στο δικό μου γραμματοκιβώτιο γιατί με πονάει η μέση μου να σκύβω να τα μαζεύω!
Δεν βαριέσαι,τίποτα δεν άλλαξε!

Περαστικός είπε...

Ναι, γίνομαι ξένος μένοντας στο μέρος όπου μεγάλωσα. Ελπίζω να δικαιούμαι να περιγράφω το αποτέλεσμα μιας κατάστασης που βλέπω να διαμορφώνεται εδώ και χρόνια γύρω μου. Μπορεί τα προβλήματα να μην είναι και τόσο πιεστικά για έναν εργένη, όπως εγώ, ή έναν φοιτητή που κάνει ένα πέρασμα από την περιοχή, αλλά δεν μπορώ να φανταστώ τις δυσκολίες και τις ανασφάλειες του να μεγαλώνεις μια οικογένεια σε αυτό το περιβάλλον. Σήμερα, το ιδιωτικό σχολείο είναι μονόδρομος για μια οικογένεια που θέλει το παιδί της να πάει σε ένα σχολείο που δεν θα είναι κλειστό κάθε λίγο από τις καταλήψεις ή δεν θα γίνεται θύμα συμμοριών και εκφοβισμού ή θα λαμβάνει μια εκπαίδευση ποιότητας που θα του επιτρέπει να προοδεύσει σύμφωνα με τις ικανότητές του. Κάποτε, δεν ήταν έτσι. Μακάρι τα πράγματα να εξομαλυνθούν και οι μετανάστες να ενταχθούν στην κοινωνία και να μειωθεί η εγκληματικότητα, ωστόσο, παρά το γεγονός ότι πολλοί από αυτούς τα καταφέρνουν θαυμάσια, τα προβλήματα προς το παρόν παραμένουν, καθώς η εισροή δεν έχει σταματήσει.

Οι άνθρωποι δίπλα μου φαίνεται να τα πηγαίνουν περίφημα, ωστόσο, ακόμη και με αυτούς, για μια τέτοια αφορμή, δημιουργήθηκε ένα σημείο τριβής. Κατά το παρελθόν, υπήρχαν και κάποιες άλλες αφορμές που αντιμετωπίστηκαν στο μεγαλύτερο μέρος τους όταν τους μίλησα (έκαναν κοινωνικές συγκεντρώσεις αφήνοντας ανοικτή την εξώπορτά τους με αποτέλεσμα να αντηχεί όλη η πολυκατοικία, προφανώς επηρεασμένοι από μια αντίληψη μιας άλλης κοινωνίας κ.λπ.). Σε μια εκδήλωσή τους μάλιστα με είχαν καλέσει μετά και με είχαν κεράσει. Παρόμοια προβλήματα υπήρξαν και με άλλους μετανάστες που μένουν στο ισόγειο και στο υπόγειο. Όλα αυτά δρουν προσθετικά και δημιουργούν ένα κλίμα δυσαρέσκειας και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής (δεν ξέρω να μπορείτε να μελετήσετε, να γράψετε, να ζωγραφίσετε, να ακούσετε τη δική σας μουσική όταν από έξω ακούγονται φωνές, καβγάδες ή μουσικές ποπ-έθνικ του χειρίστου είδους - εγώ, αδυνατώ). Ε λοιπόν, ναι, το ομολογώ, θα προτιμούσα να κατοικώ στο Ψυχικό ή στην Εκάλη, θα μετακόμιζα αμέσως αν μπορούσα, και δεν με ενδιαφέρει αν οι γείτονές μου ήταν αποβράσματα, όπως τραπεζίτες, πολιτκοί ή καταχραστές, αρκεί να μην αντιλαμβάνομαι την ύπαρξή τους όταν είμαι στο σπίτι μου. Μπορεί μάλιστα τότε να γινόμουν αριστερότερος και προοδευτικότερος, προς ικανοποίησιν πολλών αναγνωστών μου.

Ανώνυμος είπε...

Το θεμα των ξενων ειναι πολυπλοκο. Γενικα (πιστευω οτι) οι ξενοι δεν αποτελουν προβλημα. Οι ξενοι γινονται προβλημα αν δεν αφομοιωθουν, αν δεν προσαρμοστουν στην υπαρχουσα κοινωνια.

Η μεγαλη διαφορα εγκειται στις "αντοχες" της υπαρχουσας κοινωνιας. Αν μια κοινωνια ειναι σαπια και απολιτιστη, ενα μικρο ποσοστο αλλοδαπων θα εχει αρνητικα αποτελεσματα (γκετοποιηση, περιωριοποιηση, εκμεταλλευση, υποβαθμιση των συνοικιων κ.α. ).
Πως θα μαθει ο πολωνος και ο φιλιππινεζος να μην πεταει τα σκουπιδια του στον δρομο, οταν ολοι οι ελληνες το κανουν;
Γιατι να μην γκετοποιηθει ο πακιστανος οταν το ελληνικο κρατος δεν τον σεβεται, οταν η ελληνικη κοινωνια τον αντιμετωπιζει σαν παρια;

Το προβλημα δεν ειναι ο αριθμος των ξενων, ουτε η κουλτουρα που κουβαλανε απο τις χωρες τους. Το προβλημα ειναι οτι εμεις σαν κοινωνια δεν εχουμε καμμια κουλτουρα να τους διδαξουμε, ουτε καμμια διαθεση να τους αποδεχτουμε σαν ισους διπλα μας.

Αυτοι φταινε που ζουν στο γκετο η εμεις που τους σπρωχνουμε εκει; Τουλαχιστον εμεις εχουμε επιλογες (σαν κοινωνια) - αυτοι οχι.

Δυστυχως φιλε Περαστικε, σε προσωπικο επιπεδο δεν υπαρχει λυση.
+μετακομισον+

Ανώνυμος είπε...

Αν θελεις να μεινεις στην Πολιτεια, εχω να σου δωσω μια καλη διευθυνση.
Θα χρειαστει μονο να παντρευτεις την κορη που μενει εκει. Τιποτα το δυσκολο δηλαδη.

Υ.Γ. παλι μαζι γραφαμε

resident είπε...

Έγινε μια μεγάλη εισβολή και αλλοτρίωση σε αυτή την χώρα που δεν τηρούνται ούτε επιβάλλονται οι νόμοι, από μετανάστες συνήθως από χώρες που τις χτύπησε ο κομουνισμός .Άτομα που έμειναν χρόνια πίσω και σε μεγάλο ποσοστό απολίτιστα ,χωρίς κοινωνική, οικολογική,ζωωφιλικη συνείδηση,αμόρφωτα(δεν νομίζω τις ελεύθερες ώρες τους να διαβάζουν ποίηση) κακόγουστα(σύμφωνα με την δική μου άποψη),με τα κόμπλεξ αυτού που νομίζει ότι είναι κατώτερος, και μερικές φορές επικίνδυνα.

Περαστικός είπε...

Yetanother_s, νομίζω ότι το πολιτισμικό υπόβαθρο της χώρας προέλευσης είναι ένα θέμα, εξάλλου, προβλήματα υπάρχουν και σε χώρες με πολύ υψηλότερες επιδόσεις σε όλους τους τομείς από την Ελλάδα. Ενδιαφέρον αυτό που γράφεις στο δεύτερο σχόλιό σου, ένα χαρτί μου έμεινε να παίξω :D

Resident, σε μεγάλο βαθμό ισχύουν αυτά, αλλά όχι για όλους. Για το θέμα της ζωοφιλίας, μάλιστα, η εντύπωσή μου είναι ότι οι μετανάστες από την Ανατολική Ευρώπη είναι πιο φιλόζωοι από εμάς. Βλέπω αρκετούς από αυτούς με ένα σκυλάκι και μερικοί φροντίζουν και τα αδέσποτα, παρά το όποια άλλα προβλήματα αντιμετωπίζουν. Νομίζω ότι οι Έλληνες είμαστε από τους χειρότερους στον συγκεκριμένο τομέα, τουλάχιστον στην Ευρώπη. Ζούμε σε μια άνομη χώρα και τα στραβά μάτια έγιναν στη λαθρομετανάστευση και για να ωφεληθούν και κάποια συμφέροντα και ομάδες με την προσφορά φτηνής και ανασφάλιστης εργασίας (βλέπε καλή ώρα αγρότες, εργολάβοι κ.λπ.).

Περαστικός είπε...

Άσχετο, αν μπορεί κάποιος, παρακαλείται να δώσει συμβουλή ή να βοηθήσει τον Resident στο πρόβλημα μιας ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης σκύλας, εδώ: http://the-resident.blogspot.com/2009/02/blog-post.html

panagiota είπε...

Αγαπητέ Περαστικε
Το πρόβλημα είναι γενικό στην Ελλάδα.Τι παραδείγματα να πάρουν οι μετανάστες όταν έχω πάνω από το μαγαζί μου παιδιά Ελληνικής οικογένειας που πετάνε τα πλαστικά μπουκάλια των αναψυκτικών και τα αποτσίγαρα στην είσοδο μου. Ασε τα χώματα από τις γλάστρες που έρχονται στα τζάμια μου όταν τις ποτίζουν.Η δε άλλη Ελληνίδα από πάνω, ρίχνει λουκάνικα με χλωρίνη στις γάτες γιατί είναι φιλόζωη με ...τον παπαγάλο της και φοβάται μην τον φάνε.Θέλεις κι άλλα να σου πω???Ασε , θα γίνω κουραστική.
Δεν έχει λοιπόν σημασία η εθνικότητα η τα πολιτικά πιστεύω του καθενός, σημασία έχει το ήθος του ανθρώπου, ο σεβασμός στον συνάνθρωπο και το ενδιαφέρον για το οικοσύστημα.
Για αυτό ας προσπαθήσουμε να κάνουμε αυτούς τους ανθρώπους να σέβονται τους νόμους και την χώρα όπου ζούνε,όπως έκαναν οι Γερμανοί και οι Αυστραλοί στους εμιγκρέδες του 1950 και μετά και όχι εμεις οι ίδιοι να τους δίνουμε το κακό παράδειγμα.
Την καλησπέρα μου...

Περαστικός είπε...

Καλησπέρα, Panagiota. Σωστό και αυτό, αλλά μην ξεχνάς ότι ο καθένας κουβαλάει τη συμπεριφορά που έχει πάρει από τη χώρα όπου μεγάλωσε, ο Γερμανός δεν συμπεριφέρεται όπως οι Έλληνες όταν έρχεται στην Ελλάδα.

katerina είπε...

Αχχχ περαστικέ μου, συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενά σου, αλλά τι ναπω και γω με τους έλληνες συγκατοίκους μου (#@μώ τις πολυκατοικίες),θα με πεθάνουν 20 χρόνια νωρίτερα.. Όλα είναι θέμα παιδείας που λέει και το καλό μας υπουργείο.
Το υ3 με την συνείδηση.. πολύ καλή επισήμανση, ποιος είναι ελεύθερος και ποιος αισθάνεται ότι είναι.
Αλήθεια εγώ είμαι ελεύθερη (και εσύ κατ΄επέκταση με το να συγχίζεσαι καθημερινά με τα φυλλάδια)ή ο καταπιεστής αλλοδαπός ή ημεδαπός;

Περαστικός είπε...

Γεια σου, Katerina. Κάτω οι πολυκατοικίες!

ΓΑΪΔΑΡΑ είπε...

Φόρτος εργασίας με κρατάει μακρυά από τις πολύ καλές, όπως πάντα, αναρτήσεις σου... θα επανακάμψω! :)

Περαστικός είπε...

Γαϊδάρα, με την ησυχία σου :)