Παρασκευή, Μαΐου 23, 2008

Συνήγορος του διαβόλου

Δεν ήθελα να αναφερθώ στη γνωστή, πρόσφατη υπόθεση παιδικής πορνογραφίας, εδώ και εδώ, αλλά έφτασε ο κόμπος στο χτένι με τις ανοησίες της κονσερβοποιημένης αγανάκτησης που ακούω (τελευταία ενημερώνομαι περισσότερο από το ραδιόφωνο).

Κατ’ αρχήν, για να ξέρουμε που βαδίζουμε, κάποια βασικά σημεία:

1. Φυσικά, αυτοί που παράγουν παιδική πορνογραφία, μαγνητοσκοπώντας βιασμούς μικρών παιδιών, ακόμη και νηπίων, πρέπει να διώκονται και να τιμωρούνται με τις βαρύτερες ποινές.

2. Φυσικά, αυτοί που πληρώνουν για να λαμβάνουν ή πληρώνονται για να διακινούν αυτό το υλικό, πρέπει να τιμωρούνται με τις πιο αυστηρές ποινές. Αυτές οι δραστηριότητες ενδεχομένως δεν θα συνέβαιναν ή θα συνέβαιναν σε μικρότερο βαθμό χωρίς τη χρηματοδότησή τους. Πρέπει επίσης να τιμωρούνται όσοι συνδράμουν ή είναι ηθικοί αυτουργοί τέτοιων εγκλημάτων, όπως συμβαίνει και με κάθε άλλο έγκλημα.

Από εδώ και πέρα όμως η περιοχή της βεβαιότητάς μου σταματάει. Τι συμβαίνει όταν εντοπίζονται άνθρωποι που έχουν αποθηκευμένες παρόμοιες εικόνες στον υπολογιστή τους ή σε άλλα μέσα χωρίς να μετέχουν σε οικονομικές συναλλαγές ή να εμπλέκονται στη δημιουργία τους; Καταλαβαίνω ότι αυτές οι περιπτώσεις μέχρι πρόσφατα δεν τιμωρούνταν έως ότου ψηφίστηκαν νέοι νόμοι. Προσωπικά, αμφιταλαντεύομαι και δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να διώκονται ή να διώκονται αυτομάτως χωρίς συνυπολογισμό άλλων παραγόντων.

Θέτω λοιπόν τα εξής ερωτήματα:

1. Πρέπει να διώκεται κάποιος που έχει, για παράδειγμα, 10 εικόνες παιδικής πορνογραφίας στον υπολογιστή του ακόμη και αν αυτό το άτομο δεν έχει προβεί ποτέ σε πράξη παιδεραστίας ή δεν υπάρχουν υπόνοιες για αυτό;

2. Πόσο απέχει αυτό από το να διώκεται κάποιος για τις σεξουαλικές φαντασιώσεις του και είναι σωστό να διώκεται κάποιος για αυτές ή για υλικό που τροφοδοτεί αυτές, όσο νοσηρές και αν είναι;

3. Αν διώκεται κάποιος για τις φωτογραφίες που έχει στον υπολογιστή του, γιατί όχι και για μια απλή επίσκεψη ή επισκέψεις σε ιστοσελίδες με παρόμοιο περιεχόμενο; Πόσες φωτογραφίες ή βίντεο συνιστούν αιτία για δίωξη; Μετριέται με το μεγαμπάιτ ή με τον αριθμό των φωτογραφιών και το είδος τους;

4. Τι γίνεται αν, π.χ. οι φωτογραφίες για τις οποίες διώκεται κάποιος αποδειχθεί ότι δεν είναι πραγματικές αλλά είναι προϊόν ψηφιακής επεξεργασίας; Υποθέτω ότι αν ο νομοθέτης θέλει να είναι δίκαιος και συνεπής, δεν πρέπει να κάνει διάκριση, καθώς ένας χρήστης μπορεί να θεωρεί ή να μη θεωρεί ότι μια φωτογραφία ή βίντεο είναι γνήσια ή «κατασκευασμένα» ανεξαρτήτως του τι ισχύει πραγματικά.

5. Μπορεί και πρέπει να θεωρείται ότι η απλή κατοχή αυτού του υλικού συνιστά αδικοπραξία;

6. Γιατί με την ίδια λογική να μη διώκονται όσοι έχουν άλλου είδους φαντασιώσεις για πράξεις που συνιστούν αδικήματα ή κατέχουν υλικό που απεικονίζει άλλες νοσηρές πράξεις βίας ή φόνου; Π.χ. όσοι παρακολουθούν μετά μανίας «σπλατεριές» ή κατέχουν σκληρό σαδομαζοχιστικό υλικό για μη συναινετικές πράξεις, όπως βιασμούς;

7. Τι γίνεται αν ένας καλλιτέχνης δημιουργήσει ένα έργο που περιέχει σκηνές παιδεραστίας ή άλλες νοσηρές σκηνές; (Ερώτηση παγίδα, κάποιων το μυαλό θα πάει σε σύγχρονους καλλιτέχνες «της παρακμής και της σαπίλας», αλλά για σκεφθείτε καλύτερα). Η τέχνη πάντα απεικόνιζε τις πιο σκοτεινές πλευρές και τις αβύσσους του ανθρώπου. Σκίτσα που απεικονίζουν τέτοιες πράξεις, πρέπει να συνιστούν αδίκημα;

8. Αν ανεβάσω δική μου φωτογραφία από τα παιδικά μου χρόνια με όλα στη φόρα (δεν πρόκειται), συνιστά αυτό παιδική πορνογραφία και θα διωχθώ;

Αυτά και άλλα πολλά σκέφτομαι και αμφιβάλλω για το αν η νομοθεσία αυτή είναι σύμφωνη με το φυσικό δίκαιο. Πολύ φοβάμαι ότι σε κάποιο βαθμό όλα αυτά και οι διώξεις και ο τρόπος που παρουσιάζονται είναι μια πράξη αποπροσανατολισμού της πόρνης (κοινής) γνώμης από τα πραγματικά προβλήματα. Δώσε διαβόλους και κακούς στον κόσμο να ασχολούνται και να μη σκέφτονται τι τραβάνε από σένα. Αλλά ας προσπαθήσω να είμαι καλόπιστος. Γιατί παίρνει τέτοιες διαστάσεις μια υπόθεση όπου μερικοί Έλληνες έχουν στους υπολογιστές τους φωτογραφίες παιδικής πορνογραφίας και η πολύ σοβαρότερη περίπτωση των γενικευμένων πράξεων σεξουαλικής κακοποίησης και βιασμών από το απεχθές παπαδαριό δεν λαμβάνουν δεκαπλάσια, κατ’ αναλογία, προβολή (εδώ και εδώ); Ποιος θα δώσει απάντηση σε αυτό; Πού είναι εδώ τα πλήθη που κραδαίνουν τους πυρσούς και τις αξίνες για το λιντσάρισμα; Πού είναι εδώ το κοινό περί δικαίου αίσθημα; Πού η απαίτηση για δημοσιότητα; Πόσα τέτοια σκάνδαλα καταπνίγονται και τα τρώει το σκοτάδι, ιδίως όταν συμβαίνουν εντός των συνόρων; Σαν πολλά διαφορετικά μέτρα και σταθμά να έχει αυτή η πόρνη (κοινή) γνώμη.

Ιδιαίτερη έκπληξη μου προκάλεσε η απαίτηση του υπουργού δικαιοσύνης (αδικίας) για δημοσιοποίηση των ονομάτων των ΥΠΟΠΤΩΝ με το πρόσχημα της προστασίας του κοινωνικού συνόλου (εδώ). Μήπως ο υπουργός δεν μπορεί να κάνει διάκρισης μεταξύ παιδεραστίας και παιδικής πορνογραφίας; Θεωρεί ότι κάποιος ο οποίος κατέχει τέτοιο υλικό είναι και παιδεραστής; Πώς τεκμαίρεται αυτό, με ποιο δικαίωμα ο νομοθέτης, ο υπουργός, εξάγουν τέτοια συμπεράσματα και θεωρούν ότι κάποιος ύποπτος για μια συγκεκριμένη πράξη είναι αυτομάτως ύποπτος και για ένα άλλο αδίκημα; Από τι θέλει να προστατέψει ο υπουργός το κοινωνικό σύνολο; Από νέα downloads;

Η κοινωνία έχει πάντα ανάγκη από αποδιοπομπαίους τράγους, από το να φορτώνει τα δεινά της σε συγκεκριμένους ανθρώπους, τα μιάσματα και βδελύγματα, ώστε να αισθάνονται οι νοικοκυραίοι καλύτερα. Είναι όπως στις φυλακές, ακριβώς το ίδιο. Εκεί, σε κάθε εξέγερση, όταν οι κρατούμενοι καταλαμβάνουν τις φυλακές, σπεύδουν να κακοποιήσουν ή να φονεύσουν τους φυλακισμένους για σεξουαλικά αδικήματα. Οι φυλακισμένοι, οι εγκληματίες που έχουν αποβληθεί από την κοινωνία έχουν ανάγκη να αισθανθούν και αυτοί ότι βρίσκονται σε ένα υψηλότερο επίπεδο από κάποιους άλλους. Είσαι φονιάς, είσαι ληστής, κλέφτης, λωποδύτης, απατεώνας, ακόμη και νταβατζής ή έμπορος λευκής σαρκός; Ε, υπάρχουν και χειρότερα, υπάρχουν οι παιδεραστές.

Πάντως, αν ψάξουμε λίγο αυτή την υπόθεση, μπορούμε να εντοπίσουμε άλλους, ίσως «πιο ενόχους». Τα παιδιά που βιντεοσκοπούνταν σε αυτές τις απεχθείς πράξεις, άκουσα στις ειδήσεις, δεν είχαν απαχθεί, αλλά «ενοικιάζονταν» από τους γονείς τους! Από ανθρώπους σε απόλυτη ένδεια (δεν τους δικαιολογώ φυσικά) σε παραγκουπόλεις της Νότιας Αμερικής. Οποία έκπληξις για τους δημοσιογράφους της πορδής που κάνουν στριπτίζ (διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους) επ’ αμοιβή κάθε βράδυ! Οποία έκπληξις ότι σε συνθήκες ακραίας φτώχιας το πιο φτηνό εμπόρευμα είναι η ανθρώπινη σάρκα και, ιδιαίτερα, η σάρκα γάλακτος! Άντε στο διάβολο όλοι οι υποκριτές και φαρισαίοι! Δεν σας αρέσει ότι κάποιοι διακινούν τέτοιο υλικό; Λυπάστε τα παιδάκια; Πείτε για τα αίτια των παραγκουπόλεων και τις συνθήκες όπου δημιουργείται αυτό το υλικό, πείτε για τα αναλώσιμα παιδιά που υπάρχουν εκεί κατά χιλιάδες και άλλα χρησιμοποιούνται για τέτοιες πράξεις, άλλα για μεταμοσχεύσεις οργάνων σε καλοζωισμένους αγανακτισμένους πολίτες, αλλά, τα πιο τυχερά ίσως, ως φτηνό εργατικό δυναμικό, πείτε για την πράξη και τα αίτιά της, όχι για την εικόνα της πράξης.

Εντύπωση μου έκανε ότι στον υποτιθέμενο σοβαρό ΣΚΑΙ η εκφωνήτρια επαίνεσε την πρωτοβουλία του υπουργού δικαιοσύνης (επιτέλους, αφουγκράστηκε την κοινή γνώμη). Κλείνω με μια σημείωση, περί του μέτρου της δημοσιοποίησης των ονομάτων των υπόπτων (ακόμη και να δεν έχει κλείσει μια υπόθεση) για πράξεις όπως αυτή. Πώς προστατεύεται η κοινή γνώμη αν κάποιος ύποπτος ονομάζεται, π.χ. Παπαδόπουλος; Σε αντιδιαστολή, πόση ζημία υφίσταται ο συγγενής ενός τέτοιου υπόπτου που φέρει ένα σπάνιο επώνυμο του τύπου «άλλος ένας ή δύο στην Ελλάδα»; Είναι συνεπώς δίκαιο αυτό το μέτρο; Υφίστανται και οι δύο την ίδια ζημία; Αν αθωωθεί ένας τέτοιος ύποπτος, με ποιο τρόπο αποζημιώνεται για τη βλάβη που θα έχει υποστεί και που αμφιβάλω ότι μπορεί να αρθεί όσες αθωωτικές αποφάσεις και αν εκδοθούν; Εξυπηρετεί αυτό το μέτρο την προστασία της κοινωνίας (εσείς σημειώνετε κάπου αυτά τα ονόματα;) ή τα ανθρωποφάγα ένστικτά της; (Βλ. και προ-προηγούμενη παράγραφο.)

Πάντως, το απόλυτο κακό είναι μια παρηγοριά, μας απαλλάσσει από το βάρους του δικού μας, σχετικού κακού.
.
Υ.Γ. Όπως γράφω, δεν έχω καταλήξει σε κάποια οριστική θέση, όσο και αν σιχαίνομαι άτομα που έχουν τέτοια ένστικτα, έχω αμφιβολίες για πολλά θέματα και σίγουρα θεωρώ τη διακίνηση, έστω και χωρίς αμοιβή, πιο σοβαρή από την κατοχή. Αυτό δεν με κάνει περισσότερο ανεκτικό σε άλλες νοσηρότητες που βλέπω να αναδύονται στην κοινωνία ή στο νόμο του λιντσαρίσματος.

15 σχόλια:

Dormammu είπε...

Παραθέτω αυτούσιο το αναθεωρημένο άρθρο 348Α του Ποινικού Κώδικα:
"Πορνογραφία ανηλίκων

1. Οποιος με πρόθεση παράγει, διανέμει, δημοσιεύει,
επιδεικνύει, εισάγει στην Επικράτεια
ή εξάγει από αυτήν, μεταφέρει, προσφέρει, πωλεί ή με άλλον
τρόπο διαθέτει, αγοράζει,
προμηθεύεται, αποκτά ή κατέχει υλικό παιδικής πορνογραφίας ή
διαδίδει ή μεταδίδει
πληροφορίες σχετικά με την τέλεση των παραπάνω πράξεων,
τιμωρείται με φυλάκιση
τουλάχιστον ενός έτους και χρηματική ποινή δέκα χιλιάδων έως
εκατό χιλιάδων ευρώ.

2. Οποιος με πρόθεση παράγει, προσφέρει, πωλεί ή με
οποιονδήποτε τρόπο διαθέτει,
διανέμει, διαβιβάζει, αγοράζει, προμηθεύεται ή κατέχει υλικό
παιδικής πορνογραφίας ή
διαδίδει πληροφορίες σχετικά με την τέλεση των παραπάνω
πράξεων δια συστήματος
ηλεκτρονικού υπολογιστή ή με τη χρήση διαδικτύου, τιμωρείται
με φυλάκιση τουλάχιστον δύο
ετών και χρηματική ποινή πενήντα χιλιάδων έως τριακοσίων
χιλιάδων ευρώ.

3. Υλικό παιδικής πορνογραφίας, κατά την έννοια των
προηγούμενων παραγράφων, συνιστά η
αναπαράσταση ή η πραγματική ή εικονική αποτύπωση σε
ηλεκτρονικό ή άλλο υλικό φορέα του
σώματος ή μέρους του σώματος ανηλίκου, κατά τρόπο που προδήλως
προκαλεί γενετήσια
διέγερση, καθώς και πραγματικής ή εικονικής ασελγούς πράξης
που διενεργείται από ή με
ανήλικο.

4. Οι πράξεις της πρώτης και δεύτερης παραγράφου τιμωρούνται
με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών
και χρηματική ποινή πενήντα χιλιάδων έως εκατό χιλιάδων ευρώ:
α) αν τελέσθηκαν κατ'
επάγγελμα και κατά συνήθεια β) αν η παραγωγή του υλικού της
παιδικής πορνογραφίας
συνδέεται με την εκμετάλλευση της ανάγκης, της ψυχικής ή της
διανοητικής ασθένειας ή
σωματικής δυσλειτουργίας λόγω οργανικής νόσου ανηλίκου ή με
την άσκηση ή απειλή χρήσης
βίας ανηλίκου ή με τη χρησιμοποίηση ανηλίκου που δεν έχει
συμπληρώσει το δέκατο έτος. Αν
η πράξη της περίπτωσης β1 είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική
βλάβη του παθόντος,
επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών και χρηματική ποινή
εκατό χιλιάδων έως
πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ αν δε αυτή είχε ως αποτέλεσμα το
θάνατο, επιβάλλεται ισόβια
κάθειρξη."

11. Μετά το άρθρο 352 προστίθεται άρθρο 352Α ως εξής:

"ψυχοδιαγνωστική εξέταση και θεραπεία του δράστη και του
θύματος εγκλημάτων κατά της
γενετήσιας ελευθερίας και της οικονομικής εκμετάλλευσης της
γενετήσιας ζωής

1. Οταν το θύμα είναι ανήλικο, ο ύποπτος ή κατηγορούμενος για
εγκλήματα κατά της
γενετήσιας ελευθερίας και εγκλήματα οικονομικής εκμετάλλευσης
της γενετήσιας ζωής, του
κεφαλαίου 19 του Ποινικού Κώδικα, υποβάλλεται σε διαγνωστική
εξέταση της ψυχογενετήσιας
κατάστασης του. Η εξέταση αυτή διατάσσεται μόνον εφόσον
συναινεί ο καθ' ου αφορά αυτή
κατά την προδικασία από τον αρμόδιο εισαγγελέα ή, αν
διενεργείται τακτική ανάκριση, από
τον αρμόδιο ανακριτή και κατά την κύρια διαδικασία από το
δικαστήριο.

2. Αν κάποιος καταδικασθεί για έγκλημα που αναφέρεται στην
προηγούμενη παράγραφο, το
δικαστήριο υπό την προϋπόθεση της παραγράφου 1 μπορεί να
διατάξει και την παρακολούθηση
προγράμματος ψυχογενετήσιας θεραπείας του, η οποία εκτελείται
κατά το χρόνο έκτισης της
ποινής ή ανεξάρτητα από αυτήν.

3. Σε ειδική εξέταση της ψυχικής και σωματικής κατάστασης του
υποβάλλεται και το ανήλικο
θύμα των πράξεων της παραγράφου 1, προκειμένου να κριθεί αν
έχει ανάγκη θεραπείας. Η
θεραπεία του ανηλίκου θύματος διατάσσεται κατά την προδικασία
από τον αρμόδιο εισαγγελέα
ή, αν διενεργείται τακτική ανάκριση, από τον αρμόδιο ανακριτή
και κατά την κύρια
διαδικασία από το δικαστήριο.

4. Αν κριθεί αναγκαίο για την προστασία του ανηλίκου θύματος,
ο εισαγγελέας, ο ανακριτής
ή το δικαστήριο διατάσσει την απομάκρυνση του δράστη από το
περιβάλλον του θύματος ή την
απομάκρυνση του θύματος και την προσωρινή διαμονή του σε
προστατευμένο περιβάλλον, καθώς
και την απαγόρευση της μεταξύ δράστη και θύματος επικοινωνίας.

5. Με διάταγμα, που θα εκδοθεί κατόπιν προτάσεως των Υπουργών
Δικαιοσύνης και Υγείας και
Κοινωνικής Αλληλεγγύης εντός έξι μηνών από την έκδοση του
παρόντος νόμου, θα καθορισθούν
οι λεπτομέρειες της διαγνωστικής εξέτασης και της θεραπείας
του θύματος και του υπόπτου ή
του κατηγορουμένου."

12. Μετά το άρθρο 352Α προστίθεται άρθρο 352Β ως εξής:

"Προστασία της ιδιωτικής ζωής του ανήλικου θύματος

Οποιος, από την καταγγελία πράξης που υπάγεται στα εγκλήματα
κατά της γενετήσιας
ελευθερίας και οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής
έως την έκδοση αμετάκλητης
απόφασης, δημοσιοποιεί με οποιονδήποτε τρόπο περιστατικά που
θα μπορούσαν να οδηγήσουν
στην αποκάλυψη της ταυτότητας του ανήλικου θύματος, τιμωρείται
με φυλάκιση μέχρι δύο
ετών."


Αυτά αναφέρονται στον καινούργιο νόμο, ο οποίος βεβαίως τροποποιεί και τον ΚΠΔ, αλλά δεν νομίζω ότι χρειάζεται να τις αναφέρουμε εδώ αναλυτικά.

Ως προς την ερώτησή σου λοιπόν Περαστικέ, Ναι, όταν εντοπίζονται άνθρωποι που έχουν αποθηκευμένες ("κατέχουν") παρόμοιες εικόνες στον υπολογιστή τους ή σε άλλα μέσα τελούν πλημμέλημα και τιμωρούνται με ποινή φυλάκισης
τουλάχιστον ενός έτους (έως πέντε το ανώτερο) και χρηματική ποινή δέκα χιλιάδων έως
εκατό χιλιάδων ευρώ.

Ελπίζω να βρω χρόνο και να επανέλθω, έχω να σας πω πολλά...

doctor είπε...

Είχα κάνει ένα σχετικό (με τα εύλογα ερωτήματα που θέτει ο περαστικός) ποστ.

Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά:

http://dimitrisdoctor.blogspot.com/2007/01/blog-post.html

doctor

Περαστικός είπε...

Ευχαριστώ Dormammu και με μια γρήγορη πρώτη ανάγνωση που έκανα καταλαβαίνω ότι και δική του φωτογραφία να δημοσιεύσει κάποιος ενήλικος για να δείξει τι χαριτωμένο μωρό ήταν κάποτε θα κινδύνευε με δίωξη. Αναρωτιέμαι αν θα πρέπει να καταργηθούν τα γνωστά σιντριβανάκια με μωρά-αγγελάκια που μοιάζουν να ουρούν. "...κατά τρόπο που προδήλως
προκαλεί γενετήσια
διέγερση,..." Σε ποιον προκαλεί προδήλως γενετήσια διέγερση; Ήταν ανώμαλος και ο νομοθέτης; Αντιλαμβάνομαι πλήρως την ανάγκη προστασίας των ανηλίκων, αλλά εδώ μιλάμε και για διατυπώσεις που ακόμη και εγώ που δεν είμαι νομικός, με βάση τη λογική, μοιάζουν να έχουν συνταχθεί στο πόδι και με τη λογική βάλ’ τα όλα μέσα και ο δικαστής ας αποφασίσει. Καταλαβαίνω επίσης ότι ακόμη και αν έχω μια φωτογραφία μου από τη νηπιακή μου ηλικία στον υπολογιστή μου, πάλι κινδυνεύω θεωρητικά.

Πολύ ενδιαφέρον το κείμενό σου doctor, το είδα σχεδόν αμέσως, μόλις έγραψες το σχόλιό σου.

Ειλικρινά, με αυτή την υπόθεση νοιώθω να κόβομαι στη μέση, καθώς η ιδέα μόνο του να βλέπει κάποιος ένα παιδί ως αντικείμενο σεξουαλικής εκμετάλλευσης με εξοργίζει, αλλά τα ερωτήματα παραμένουν, η υποκρισία παραμένει, οι γκρίζες ζώνες παραμένουν, η εύκολη αγανάκτηση των διαφόρων παραμένει.

Ήλθε εχθές ένας μάστορας στο σπίτι, είχες δύο βοηθούς, αλλοδαπούς, τους συμπεριφερόταν σαν σκουπίδια, είμαι σίγουρος ότι και αυτός θα αγανακτούσε εύκολα και θα φώναζε για κρεμάλες, είμαστε αξιοπρεπείς άνθρωποι εμείς.

Dormammu είπε...

"μοιάζουν να έχουν συνταχθεί στο πόδι και με τη λογική βάλ’ τα όλα μέσα και ο δικαστής ας αποφασίσει".

Αυτό ακριβώς είναι το ένα άπο τα 2- 3 μεγαλύτερα προβλήματα της ελληνικής δικαιοσύνης σήμερα.

Περαστικός είπε...

Συν μια μεγάλη δόση λαϊκισμού και νόμων που ψηφίζονται με βάση την επικαιρότητα και την κοινή γνώμη. Υπενθυμίζω ότι με πρόσφατο νόμο το απόρρητο της ταυτότητας των υπόπτων καταργείται για υποθέσεις που απασχολούν την κοινή γνώμη. Ποιες είναι τώρα αυτές και ποια είναι τα κριτήρια και τι σχέση έχει αυτό με τα δικαιώματα των κατηγορουμένων είναι άγνωστο. Για αυτό όταν ακούω για μπλογκονόμους ανατριχιάζω. Πόσοι νόμοι έχουν κριθεί ασύμβατοι με το κοινοτικό δίκαιο; Υπενθυμίζω φρουτάκια, βασικό μέτοχο και άλλους.

nelly είπε...

"7. Τι γίνεται αν ένας καλλιτέχνης δημιουργήσει ένα έργο που περιέχει σκηνές παιδεραστίας ή άλλες νοσηρές σκηνές; (Ερώτηση παγίδα, κάποιων το μυαλό θα πάει σε σύγχρονους καλλιτέχνες «της παρακμής και της σαπίλας», αλλά για σκεφθείτε καλύτερα)."

για ποιον χτυπαει η καμπανα?Ποιους νοσηρους(κατ εσε)καλλιτεχνες υπαινισσεσαι?

Περαστικός είπε...

Γεια σου Nelly. Θα έπρεπε να βάλω τη λέξη σε εισαγωγικά, καθώς η αληθινή τέχνη ό,τι και να απεικονίζει δεν είναι ποτέ νοσηρή.

Πολύ πρόχειρα, Μιχαήλ Άγγελος:
Ο Βιασμός του Γανυμήδη (πόσα χρόνια πάει μέσα για αυτό; Πρόσεξε τι απεικονίζει - το ίδιο θέμα το έχει αποδώσει με διάφορους τρόπους και "στάσεις"):
http://www.humanitiesweb.org/human.php?s=g&p=c&a=p&ID=7589
Ο ίδιος, σκληρό “fisting” (το έργο από ναό, είναι σκίτσο αντιγραφή από την περίφημη τοιχογραφία της Cappella Sistina (ημέρα της κρίσης)):
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Michelangelo_-_Punishment_of_sodomy.png/468px-Michelangelo_-_Punishment_of_sodomy.png
Υπάρχουν και άλλες περίεργες σκηνές του ιδίου.
Οι καλλιτέχνες της Αναγέννησης απεικόνιζαν πολλά που και σήμερα μοιάζουν ιδιαιτέρως τολμηρά, το πρόσχημα ήταν η απεικόνιση σκηνών από τη μυθολογία ή από την κόλαση. Έλεγε ο καλλιτέχνης «να τι βασανιστήρια γίνονται στην κόλαση» και τα κατάπινε όλα ο πάπας ή ο Καρδινάλιος (αν δεν ξερογλυφότανε κιόλας). Έντυνες το έργο με μια ιστορία και όλα ήταν εντάξει.
Τα μεγάλης ωμότητας έργα του Καραβάτζιο είναι άλλο ένα παράδειγμα που μου έρχεται στον νου.

Αλλά να πάμε στην αρχαιότητα; Να πούμε για τον Πλάτωνα και αυτά που με κάνουν να αρρωσταίνω κάποιες φορές όταν διαβάζω τα εξαιρετικά φιλοσοφικά έργα του; Αναρίθμητες αναφορές στην παιδεραστία σε έργα όπως ο Φαίδρος και το Συμπόσιο, ρητά και χωρίς πολλά περιθώρια για υποτιθέμενες μεταφορικές ερμηνείες. Ενδεικτικά, Συμπόσιο 191-192, αναφέρει ένας από τους συμμετέχοντες: ...όσοι δε άρρενος τμήμα εισί, τα άρρενα διώκουσι και τέως μεν αν παίδες ώσιν, άτε τεμάχια όντα του άρρενος, φιλούσι τους άνδρας και χαίρουσι συγκατακείμενοι και συμπεμπλεγμένοι τοις ανδράσι και εισιν ούτοι βέλτιστοι των παίδων και των μειρακίων, άτε ανδρειότατοι όντες φύσει (Με λίγα λόγια, οι αληθινοί άντρες κυνηγούν τα αγοράκια και όταν είναι παιδιά τους αρέσει να αγκαλιάζονται και να κοιμούνται με άντρες). Όσο και αν μου αρέσει να διαβάζω Πλάτωνα, δεν μπορώ να μην αισθανθώ αποστροφή σε κάτι τέτοια σημεία. Τι θα λέγατε για απαγόρευση των έργων του Πλάτωνα επειδή προάγουν την παιδεραστία;

Να έλθουμε πιο κοντά στην εποχή μας, να αναφέρω τον «Θάνατο στη Βενετία» του Τόμας Μαν όπου ο ήρωας του βιβλίου έλκεται από ένα παιδί;
Η ποινικοποίηση των πάντων είναι ολισθηρός δρόμος με πολλές στροφές και γωνίες που περιμένουν τον απρόσεκτο. Ό,τι είναι νοσηρό και απεχθές δεν σημαίνει ότι πρέπει να διώκεται ποινικά. Στην εποχή μας έχουμε φτάσει στο να ποινικοποιείται και να διώκεται και η ιστορική άποψη βέβαια... Αναρωτιέμαι αν ο νομοθέτης πάτησε λίγο το “pause” για να σκεφθεί λίγο τις συνέπειες του νόμου που συνέτασσε. Αλλά είπαμε, το βραχυπρόθεσμο πολιτικό όφελος και να δείξουμε ότι κάνουμε κάτι, για 2-3 μονάδες στις δημοσκοπήσεις γίνονται όλα και όποιον πάρει ο διάβολος.

Greek Rider είπε...

Η αποκοπή της νομικής δικαιοσύνης από μια ηθική βάση "καλού" οδηγεί σε μια σειρά ατελείωτων ρυθμίσεων που θα πρέπει με τεχνικούς τρόπους να χειριστούν οι δικαστές μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα δυσπιστίας.

Περαστικός είπε...

Καλημέρα, Greek Rider, σωστά και είναι πολύπαθη η δικαιοσύνη στη χώρα μας και με σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας.

cynical είπε...

Νομίζω περαστικέ ότι αν κάποιος είναι επικίνδυνος για το κοινωνικό σύνολο προφυλακίζεται μεχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή του. Γιατί όλη αυτή η φασαρία περι δημοσίευσης ή μη των ονομάτων;

Περαστικός είπε...

Γεια σου Cynical, για τους λόγους που αναφέρω, για την ικανοποίηση των ενστίκτων του πλήθους. Υπάρχει υποτίθεται μια λογική όταν μιλάμε για περιπτώσεις παιδοφίλων, αλλά για περιπτώσεις ατόμων που κατηγορούνται μόνο για παιδική πορνογραφία, αδυνατώ να κατανοήσω σε τι εξυπηρετεί αυτό το μέτρο.

Ναυτίλος είπε...

Μπράβο για το κουράγιο σου ν’ ανοίξεις ένα τόσο σοβαρό θέμα και παραθέτοντας ανοιχτά «αναρχικές» απόψεις. Ομολογώ πως από καιρό θέλω να κάνω κι εγώ ένα άρθρο επί του θέματος αλλά «κωλώνω» (μπλοκάρω κι επώνυμα ο μαλάκας κι αυτό θα το πληρώσω πολύ ακριβά μιά ’μέρα).

Τέλος πάντων. Στο όγδοο ερώτημά σου η απάντηση είναι ναι: διώκεσαι. Στην Αυστραλία (αν δεν με απατά η μνήμη), έχει απαγορευθεί στους γονείς να βγάζουν γυμνές (προκλητικές) φωτογραφίες τα παιδιά τους (εδώ: το παιδί μας στο μπάνιο, εδώ: το παιδί μας κάνει κακάκια = φυλακή!)

Τέλος... μου την σπάει η ψευτοσεμνοτυφία. Αφού το κύκλωμα παραγωγής-εμπορίας-πώλησης γιγαντώνεται με χρόνο με τον χρόνο, δεν σημαίνει πως γιγαντώνεται και το αγοραστικό κοινό; Τι δείχνει αυτό; Μήπως πως παρά μα ΠΑΡΑ πολύ άνθρωποι εκτονώνουν την άρρωστη(;) σεξουαλικότητά τους με εικόνες και βίντεο, παρά να βιάζουν αληθινά παιδία; Μήπως δηλώνει πως ένα ΜΕΓΑΛΟ ποσοστό ανθρώπων, κι όχι μια μειοψηφία όπως λένε (τάχα), γουστάρει το ανήλικο «κρέας»;

Δεν θ’ ασχοληθώ εδώ κατά το πόσο είναι ηθικό να «φτιάχνεται» κάποιος με ένα βίντεο όπου ένα ανήλικο παιδί βιάζεται, απλά αναφέρω και προσπαθώ να τονίσω πως το πρόβλημα της παιδεραστίας, όσο το τερατοποιούμε, δεν το αντιμετωπίζουμε στην ρίζα, που είναι: Πόσο ποσοστό επί του συνολικού πληθυσμού ερεθίζεται σεξουαλικά από την ανήλικη σάρκα; Και πως μπορούμε να βοηθήσουμε τους περισσότερους εξ’ αυτών να «το ψάξουν» με βοήθεια (βλ. ψυχανάλυση κλπ.) ώστε να μην προχωρήσουν ποτέ στην πράξη του βιασμού ενός παιδιού; Πολλοί παιδεραστές δεν τολμούνε καν να αναφέρουν σε κάποιον ψυχοθεραπευτή πως έλκονται από τα παιδιά –τρέμουν στην σκέψη του αιώνιου στιγματισμού, κι έτσι αντί να αντιμετωπίζουν και να «θεραπεύουν» το πρόβλημα (στο βαθμό του δυνατού) το αποκρύπτουν... και μετά: «Πέφτω από τα σύννεφα! Ο Γιώργος να κάνει τέτοιο πράγμα;»

Τέλος να δηλώσω την ΠΛΗΡΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ μου με την ανόητη, ξενόφερτη, σκέψης της δημοσιοποίησης των ονομάτων ατόμων που εμπλέκονται σε περιπτώσεις παιδεραστίας, γιατί άλουστα συνάδει με ομαδική τιμωρίας ολόκληρης της οικογένειας του δράστη, φίλων, συνεργατών στην δουλειά κλπ.

Εάν αύριο πιάσουν τον πατέρα μου π.χ. για τέτοια υπόθεση; Εγώ τι φταίω που δεν θά ’χω μούτρα να κυκλοφορώ στην πόλη μου; Που θα χάσω την δουλειά μου γιατί: «Ξέρεις... οι πελάτες δυσανασχετούν παιδί μου. Λυπάμαι αλλά θα πρέπει να φύγεις».

Μεγάλο θέμα άνοιξες πάντως... πολύ μεγάλο... αχ...

:-/

Περαστικός είπε...

Γεια σου, Ναυτίλε. Δεν νομίζω ότι αυτές είναι "αναρχικές" απόψεις, νομίζω ότι γράφω αυτονόητα πράγματα βλέποντας να παραβιάζονται βασικές αρχές δικαίου, αλλά και της απλής λογικής. Βλέπω ότι τελικά ο εισαγγελέας δεν είχε το ηθικό ανάστημα να πει όχι στον υπουργό: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=903850&lngDtrID=244
Μάλλον ζητάω πολλά από αυτή τη "Δικαιοσύνη".

Ναυτίλος είπε...

Περαστικέ,

Ακριβώς αυτό εννοώ όταν λέω «αναρχικές». Γιατί οι απόψεις σου είναι λογικές και ζητάν το αυτονόητο. Αυτό τη σήμερον ημέρα, την εποχή του λαϊκισμού και της άφατης υποκρισίας, είναι αναρχισμός και ύβρης. Φοβού την Νέμεσις γενναίε μου φίλε.

;-)

Περαστικός είπε...

Αν γίνει τίποτε, θα φωνάξω για συμπαράσταση :)