Δευτέρα, Μαρτίου 08, 2010

Το σημαντικότερο πρόβλημα της χώρας…

- ... και αυτός ο κανάγιας έφαγε μια μέρα τηγανιτό ψάρι μπροστά στον πελάτη μου!

.

…κατά την άποψή μου δεν είναι ούτε το έλλειμμα ούτε το χρέος, είναι η έλλειψη σεβασμού και φροντίδας απέναντι στα ζώα.

.

Ένας λαός που αντιμετωπίζει με σεβασμό τη ζωή γενικά είναι ένας λαός με μια ανώτερη ποιότητα που διαχειρίζεται καλύτερα τις υποθέσεις του.

.

Όποιος θεωρεί τα ζώα μόνο ενόχληση ή φαγητό, έχει συνολικό πρόβλημα στάσης απέναντι στον κόσμο και τη ζωή, ακόμη και στην ίδια τη ζωή του.

.

Διαβάζω ότι στην Ελβετία τελικά δεν πέρασε το δημοψήφισμα που θα υποχρέωνε την πολιτεία να διορίζει συνηγόρους για την εκπροσώπηση των ζώων στα δικαστήρια σε όλα τα καντόνια. Η είδηση εδώ. Φυσικά, το εντυπωσιακό είναι ότι έγινε αυτό το δημοψήφισμα. Ακόμη πιο εντυπωσιακό ότι ο θεσμός ισχύει από το 1992 στη Ζυρίχη. Το βασικό αντεπιχείρημα ήταν ότι ήδη οι νόμοι της Ελβετίας είναι οι πιο αυστηροί (υπόψη ότι σε κάποιες χώρες οι νόμοι εφαρμόζονται). Μεταξύ άλλων, υπάρχουν νόμοι για τα χρυσόψαρα ενώ οι ιδιοκτήτες σκύλων είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν ειδικά μαθήματα για τον τρόπο φροντίδα τους. Πόσο μακριά μοιάζουν αυτά από την Ελληνική πραγματικότητα.

.

Στη χώρα μας, όποιος ενδιαφέρεται για τα ζώα ή μιλάει για τα δικαιώματά τους γίνεται στόχος χλεύης ή ακόμη και απειλών εάν επιχειρήσει να κάνει πράξη όσα πιστεύει ή και απλώς να ταΐσει ένα πεινασμένο ζώο.

.

Σε αυτή τη χώρα όποιος αγαπάει τρώει βρώμικο ψωμί.

.

Σήμερα είναι και η μέρα της γυναίκας. Αφιερώνω αυτή την ανάρτηση στη φίλη μου την Α που περνάει μια δοκιμασία και είναι μια αξιοθαύμαστη, ευαίσθητη και δυναμική γυναίκα που έχει το θάρρος να ακολουθεί την καρδιά της. Μια από τις πρώτες μου αναρτήσεις είχε ως αντικείμενο αυτή την ημέρα, υπάρχει εδώ.

11 σχόλια:

aerostatik είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=AFKqwSRjKEI

μου θύμησες αυτό το τραγουδι...

Περαστικός είπε...

Καλό, αλλά να μην ξεχνάμε ότι σήμερα είναι η μέρα της γυναίκας!

Greek Rider είπε...

Η φιλοσοφία-στάση ζωής που προτείνεις απέναντι στα ζώα, με καλύπτει επαρκώς (για τους λόγους που εξηγείς στην αρχή του κειμένου σου) έναντι οποιασδήποτε ιδεολογίας.

Και όντως πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα επαρκούσε γιατί θα προυπέθεται μια άλλη "ανθρωπιστική" κουλτούρα.

Ανώνυμος είπε...

Πάντως οι Ελβετοί δεν ήταν που έδωσαν τελευταίοι δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες? Αραγε ήταν από τότε τόσο πολύ ζωόφιλοι?

Περαστικός είπε...

Καλημέρα, Greek Rider, κάπως έτσι σκέπτομαι και εγώ. Ο Καστοριάδης σε ένα από τα κείμενά του (Η αποσάθρωση της Δύσης) γράφει: "...σύρθησαν παρά τη θέλησή τους (οι οικολόγοι) σε συζητήσεις γενικής πολιτικής - ενώ το οικολογικό ζήτημα εμπεριέχει, προφανέστατα, την ολότητα της κοινωνικής ζωής. Το να λέμε ότι πρέπει να σώσουμε το περιβάλλον είναι σαν να λέμε ότι πρέπει να αλλάξει ριζικά ο τρόπος ζωής της κοινωνίας, ότι δεχόμαστε να παραιτηθούμε από τον φρενήρη καταναλωτισμό. Πρόκειται, ούτε λίγο ούτε πολύ, για το πολιτικό, ψυχικό, ανθρωπολογικό, φιλοσοφικό ζήτμα, όπως αυτό τίθεται, σε όλο του το βάθος, για τη σύγχρονη ανθρωπότητα."

Κάπως έτσι βλέπω και τη στάση απέναντι στα ζώα, καθώς αυτό το ζήτημα, όπως και το ευρύτερο οικολογικό ζήτημα, για εμένα δεν είναι ένα περιορισμένο θέμα ωφελιμισμού ή συναισθηματισμού, αλλά θέμα στάσης απέναντι στον κόσμο.

Ανώνυμε/η, κανένας λαός δεν είναι χωρίς μελανά σημεία, το κακό όμως δεν λεκιάζει το καλό και μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι απορρίπτοντας τα αρνητικά των άλλων και παραδειγματιζόμενοι από τα θετικά. Αν επιλέγουμε ως μέτρο μια συλλογή με τα αρνητικά όλων των άλλων χωρών της υφηλίου, και των πιο εξελιγμένων, είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να καταλήξουμε άνετα στο συμπέρασμα ότι είμαστε η πιο ανεπτυγμένη χώρα του κόσμου. Ο ορθά σκεπτόμενος άνθρωπος μπορεί να βρει θετικά ακόμη και στην πιο υπανάπτυκτη χώρα/λαό και να επιλέξει αυτά. Βέβαια, αν κάποιος είναι μύγα έλκεται πάντα από τα σκ… (καμία πρόθεση να προσβάλω τη μύγα που είναι άλλο ένα πλάσμα που έχει τη θέση του στον κόσμο μας και αξίζει το σεβασμό μας). Αν έχεις αρνητική θέση απέναντι στο θέμα των δικαιωμάτων των ζώων, διατύπωσέ την ευθέως και μην κρύβεσαι.

Ανώνυμος είπε...

Κάθε άλλο. Είμαι υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων. Επίσης δεν έγραψα το σχόλιο για να δικαιολογήσω εμάς. Αυτή η στάση που περιγράφεις, να προσπαθούμε να βρούμε τα αρνητικά των άλλων, εκτός του ότι μας βλάπτει είναι και χαρακτηριστικό δείγμα νεοελληνικού εξυπνακισμού. Απλώς ήθελα να δείξω πόσες παγίδες μπορεί να κρύβει η αναγνώριση δικαιωμάτων, όπου κατά την προσπάθεια απόδοσής τους μπορεί να παραλήψεις ή και να καταπατήσεις δικαιώματα άλλων. Επειτα, στην προκειμένη περίπτωση αν όντως οι Ελβετοί ήταν εκτός από τελευταίοι στην αναγνώριση δικαιωμάτων των γυναικών και πρωτοπόροι στα δικαιώματα των ζώων, γεννάται το ερώτημα αν τελικά η ευαισθησία απέναντι στα ζώα και στην φύση οδηγεί οπωσδήποτε σε μια πιο ανθρωπιστική στάση απέναντι στον κόσμο γενικότερα. Πιστεύω ότι είναι αναγκαία όχι όμως ικανή.

Περαστικός είπε...

ΟΚ, παρεξήγηση. Ωστόσο, όπως λες και εσύ, είναι αναγκαία συνθήκη για μια καλύτερη κοινωνία και από μόνο του το δημοψήφισμα που ανέφερα δείχνει μια κοινωνία που σκέπτεται πάνω σε αυτά τα ζητήματα και τους αποδίδει αξία. Το βασικότερο είναι ότι το θεωρώ αναγκαία συνθήκη της κοινωνίας που ονειρεύομαι εγώ. Βεβαίως αν θέλουμε να αξιολογήσουμε μια κοινωνία θα την εξετάσουμε συνολικά και όχι μόνο σε επιμέρους θέματα.

Πάντως, για το θέμα που έθιξες, την καθυστέρηση στο να δοθεί δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες υπάρχει μια απλή εξήγηση. Για να δοθεί δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες στην Ελβετία, έπρεπε να ψηφίσουν οι άνδρες, λόγω του θεσμού των δημοψηφισμάτων και αφού ήταν οι μόνοι μέχρι τότε που είχαν δικαίωμα ψήφου :-) Έπρεπε δηλαδή να πειστούν οι άνδρες κάθε μορφωτικού και κοινωνικού επιπέδου πολλών δεκαετιών πριν. Σκέψου το εξής, πόσο θα αργούσαν οι γυναίκες να αποκτήσουν δικαίωμα ψήφου στην Ελλάδα αν έπρεπε να ψηφίσουν οι άνδρες για αυτό; Δεν νομίζω ότι οι Ελβετίδες υπολείπονται των Ελληνίδων σε δικαιώματα οι ευκαιρίες ή ότι χαίρουν λιγότερου σεβασμού σήμερα, και ας άργησαν να αποκτήσουν δικαίωμα ψήφου.

Με την Ελβετία έχουν σχέση μέλη του άμεσου οικογενειακού μου περιβάλλοντος και θα σου πω μόνο για τα "ελβετικά διόδια" που είδαν σε ένα δρόμο και που θεωρώ ότι είναι το καλύτερο παράδειγμα για την ποιότητα αυτής της κοινωνίας και η οποία θεωρώ ότι είναι παράδειγμα σε πολλά. Στις διασταυρώσεις των ορεινών δρόμων υπάρχουν κουτάκια, χωρίς μπάρες, χωρίς κανέναν να τα φυλάει, όπου οι περαστικοί οδηγοί ρίχνουν με συνέπεια τον οβολό τους χωρίς καμία απειλή προστίμων ή διώξεων και χωρίς κανένας να τα κλέβει, για τη συντήρηση των ορεινών δρόμων. Έχουν βέβαια και αυτοί τα δικά τους προβλήματα. Καμία κοινωνία δεν είναι τέλεια.

Φυσικά, το θέμα δεν είναι να γίνουμε Ελβετοί, αλλά να γίνουμε η καλύτερη έκδοση του εαυτού μας, καλύτεροι Έλληνες, ώστε να μη μελαγχολούμε όταν ακούμε τέτοιες ιστορίες.

Jolly Roger είπε...

Δεν θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο με το κειμενο στο αρχικο ποστ φιλε Περαστικε.

Και με τα σχολια σου συμφωνω, αλλα εχω βαρεθει αυτες τις αεναες (και χωρις τελικο αποτελεσμα) συζητησεις "εμεις εναντιον των κακων ξενων".

Νομικα, σε πολλες χωρες το ζωο θεωρειται "πραγμα". Που σημαινει οτι εχει τα ιδια δικαιωματα με τα παπουτσια σου, η με την βαλιτσα σου. Πρακτικα, αυτο σημαινει οτι μπορεις να κανεις οτι θελεις με ενα ζωο, χωρις να φοβασαι επιπτωσεις.

Το ιδανικο θα ηταν να απολαμβανουν τα ζωα την ιδια νομικη μεταχειριση με εναν ανθρωπο.
Αυτο ομως θα καταργουσε τα σφαγεια (η ζωοκτονια θα ισοδυναμουσε με ανθρωποκτονια).
Τα κλουβια θα ισοδυναμουσαν με φυλακες κλπ.

Σε πολλες χωρες (ξερω για Αγγλια, Γαλλια, Γερμανια, Ελβετια. Δεν ξερω τι ισχυει στην Ελλαδα) το ζωο θεωρειται απο νομικη αποψη κατι "ενδιαμεσο". Δηλαδη οχι ακριβως ανθωπος αλλα οχι και πραγμα.

Υ.Γ. Μην ξεχναμε οτι μεχρι το 1900 - 1905 υπηρχαν περιοδευοντα τσιρκα ανα την Ευρωπη (και Ελλαδα;;; ) που εδειχναν ΜΑΥΡΟΥΣ σε κλουβια. Ανθρωπους εννοειται.
Ο μαυρος νομικα δεν ηταν "ανθρωπος", ηταν "πραγμα". Αρα μπορουσες να τον βαλεις σε κλουβι και να τον επιδυκνειεις εναντι αντιτιμου.

Pink_Fish είπε...

εδώ καλά-καλά δε τολμάς να βγάλεις το κατοικίδιο σου βόλτα, θα μιλάμε και για δικαιωματα των ζώων? Αστεία πράγματα....Μ' έχουν απειλησει ουκ ολίγες φορές με μήνυση (!!) επειδή έβγαζα το σκύλο μας βόλτα, ενώ γνωρίζω καλά ότι δεν υπάρχει κανένας τέτοιος νόμος στο Ελληνικό δίκαιο. Κάφροι είμαστε. Αυτό είμαστε. Μόνο απειλές και ψευτομαγκιά

Dormammu είπε...

Σχολιάζοντας το σκίτσο, ένα έχω να πώ:

"Γάτος" ο Πρόεδρος

:-)

Περαστικός είπε...

Γεια σου, Jolly Rojer. Και όμως, ακόμη και στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετοί νόμοι που προστατεύουν τα ζώα. Μάλιστα, αυτό επιβάλλεται και από το ευρωπαϊκό δίκαιο. Το κατά πόσο τηρούνται αυτοί οι νόμοι είναι άλλο ζήτημα.

Pink Fish, πράγματι, μερικοί παθαίνουν υστερική κρίση όταν βλέπουν ζώο. Τι να πεις…

Γεια σου, Dormammu!