Όταν ήμουν παιδί, πηγαίναμε οικογενειακώς για διακοπές στο χωριό. Στο χωριό, το κρέας δεν ήταν από το σούπερμαρκετ, δεν έβγαινε από πλαστικές συσκευασίες, το κρέας που έτρωγαν όλοι, και εμείς τα παιδιά, ήταν από τα ζώα. Από μικρός αγαπούσα τα ζώα, αλλά θεωρούσα ότι από τη στιγμή που η τροφή είναι απαραίτητη (τότε που δεν ήξερα καν για χορτοφαγία), έπρεπε να αποδεχθώ και αυτό που έπρεπε να γίνει. Στο παιδικό μυαλό μου, δεν θα μπορούσα να αποστρέφομαι την πράξη, αλλά να γεύομαι το αποτέλεσμά της. Η αγάπη μου για τα ζώα ήταν ένα πράγμα, η σφαγή, για να γεμίσει το πιάτο, κάτι άλλο. Το θέαμα με μαγνήτιζε, δεν το απολάμβανα, αλλά το ένοιωθα σαν κάτι τόσο παράξενο, μια ιεροτελεστία που με έκανε να αισθάνομαι δέος και με τραβούσε με μια ακατανίκητη δύναμη. Όποτε καταλάβαινα ότι θα συμβεί, έτρεχα κοντά, από πίσω και η μικρότερη αδελφή μου, και ας ανησυχούσε κάποια φορά η μητέρα μου και ας έλεγε ότι μικρά παιδιά δεν έπρεπε να βλέπουν τέτοια πράγματα. Θυμάμαι τη διαδικασία, θυμάμαι τα πρόβατα και τα κατσίκια. Τα ακινητοποιούσαν και μετά έβαζαν το μεγάλο μαχαίρι στο λαιμό τους. Μερικοί σπασμοί, ο μεγάλος πίδακας του αίματος, το αίμα, με την ιδιαίτερη, μεταλλική οσμή του να ανακατεύεται με το χώμα. Σε αυτό το σημείο λυπόμουν για το ζώο, αλλά όλα τέλειωναν πολύ γρήγορα.
Στο νεκρό ζώο γινόταν μια τομή, στα πόδια, πάνω από τον αστράγαλο, φυσούσαν μέσα και το δέρμα φούσκωνε, το μαχαίρι το άνοιγε, το ζώο κρεμιόταν από το τσιγκέλι και η δορά τραβιόταν και αφαιρούνταν σταδιακά, με τη βοήθεια του μαχαιριού και τραβώντας, σαν ένα ένδυμα, αποκαλύπτοντας το λίπος και τους μύες, ενώ το λιγοστό αίμα που είχε απομείνει συνέχιζε να στάζει. Το ζώο, εκτός από κρέας, έχει και εντόσθια, στομάχι, καρδιά, έντερα, όλα όσα έχει και ο άνθρωπος. Μια τομή στο κοιλιακό τοίχωμα και, όπως κρεμόταν το ζώο, αυτά χύνονταν έξω, τουλάχιστον τα έντερα και το στομάχι. Σε αυτό το στάδιο η οσμή έπαιρνε τα ηνία από τις άλλες αισθήσεις. Η έντονη μυρωδιά των σπλάχνων ανακατεμένη με την οσμή των περιττωμάτων μου έφερνε αναγούλα. Φυσικά, τα έντερα μαζεύονταν σε μια λεκάνη για να καθαριστούν και να γίνουν διάφορα εδέσματα, κοκορέτσι, πατσάς, σούπες και άλλα. Τα υπόλοιπα όργανα, καρδιά, συκώτι και άλλα, αφαιρούνταν και αυτά και διαλέγονταν όσα από αυτά μπορούσαν να μαγειρευτούν. Από το λαιμό νομίζω έβγαιναν τα «γλυκούδια», αυτά που «μόνο οι χασάπηδες τρώνε». Το κεφάλι κοβόταν και μαγειρευόταν και αυτό, για το μυαλό και τη γλώσσα (που ποτέ δεν μπόρεσα να δοκιμάσω, και μόνο η σκέψη του να δαγκώσω τη γλώσσα με αναστάτωνε και με αναστατώνει ακόμη), «φάτε μυαλουδάκι», μας έλεγαν, «για να βάλετε και εσείς μυαλό». Αυτά την εποχή της αθωότητας, πολύ πριν από την αρρώστια των τρελών αγελάδων βέβαια.
Αποφεύγω το κρέας σήμερα, αλλά δεν είμαι χορτοφάγος, ίσως να γινόμουν, σίγουρα είμαι υπέρ του περιορισμού της κατανάλωσής του από τους ενηλίκους, αλλά εξακολουθώ να τρώω από το φαγητό της οικογένειάς μου στην οποία δεν θέλω να επιβάλλω τις δικές μου επιλογές. Ωστόσο, ποτέ δεν αγόρασα κρέας ή αλλαντικά για το δικό μου σπίτι. Χωρίς να εξιδανικεύω τίποτε, σκέφτομαι πάντως ότι τα ζώα εκείνα, πριν να σφαγιαστούν, ζούσαν καλύτερα και σίγουρα πιο φυσικά από ό,τι τα ζώα τα κομμάτια των οποίων πωλούνται σε πλαστικές συσκευασίες στα ψυγεία και αγοράζουν με χαριτωμένες κινήσεις και υπόκρουση ελαφρών ασμάτων οι καταναλωτές με τα καροτσάκια και τις πιστωτικές, που δεν θα άντεχαν ποτέ ένα θέαμα όπως αυτό που περιέγραψα παραπάνω. Υποκρισία, η αρετή της εποχής. Όλα είναι ΟΚ αρκεί να είναι αποστειρωμένα και τακτοποιημένα σε σακουλάκια. Θυμάμαι το βλέμμα των ζώων του χωριού και πόσο όμορφα ήταν τα μικρά τους. Έχετε δει μικρά κατσικάκια, αρνάκια ή γουρουνάκια; Αγανακτώ εναντίον της τάξης αυτού του κόσμου όταν σκέφτομαι πόσο ανυπεράσπιστα είναι τα ζώα απέναντι στην αυθαιρεσία και τη σκληρότητα του ανθρώπου. Πώς υπομένουν τη μοίρα που τους επιφυλάσσουμε στις «κτηνοτροφικές μονάδες». Ευγνωμονώ τα ζώα που το κορμί τους έγινε κορμί μου, ζωή για ζωή. Αγαπώ τα ζώα και θεωρώ ότι η ανθρωπότητα τους οφείλει ένα μεγάλο χρέος. Οφείλουμε να δείχνουμε σεβασμό σε κάθε πλάσμα, να δίνουμε περισσότερη ζωή από όση αφαιρούμε, να αφαιρούμε περισσότερο πόνο από όσο προσθέτουμε. Ακόμη και αν δεν ενστερνιζόμαστε τη χορτοφαγία, αυτό δεν σημαίνει ότι τα ζώα είναι "προϊόντα" ή ότι η ζωή τους και τα ίδια δεν αξίζουν σεβασμό.
Πέρα από αυτά, δεν μπορώ να διώξω τη σκέψη ότι αυτός είναι ένας κόσμος της ατέλειας και του φόνου, μια κόλαση που κατοικείται από κολασμένους που έχουν παραφρονήσει τόσο ώστε να φοβούνται κάποια άλλη, φανταστική κόλαση.
Τι μένει τελικά; Ένας μεγάλος λεκές αίματος. Θυμάμαι πολλές φορές να τον παρατηρώ σκεφτικός εκείνα τα χρόνια.
Σκέφτομαι ότι κάθε συνταγή μαγειρικής κρέατος, για να είναι ολοκληρωμένη, πρέπει να ξεκινάει από την αρχή, παίρνουμε ένα μικρό αρνάκι γάλακτος από τη μητέρα του... Κρυβόμαστε συνεχώς από τη φρίκη της ύπαρξης, αποστρέφοντας το βλέμμα του νου από πάνω της. Ποιος έδεσε τη ζωή μας με τόσους θανάτους;
Γιατί τα γράφω αυτά, ίσως διότι προσπαθώ λίγο να με καταλάβω και ένας από τους τρόπους είναι να γίνομαι αναγνώστης του εαυτού μου.
The horror! the horror!
(Heart of Darkness, Joseph Conrad)
20 σχόλια:
περαστικέ είσαι μέσα στο μυαλό μου!!!... πολύ συχνά κάνω σκέψεις σαν αυτές κι εγώ... τρώω λίγο κρέας θα έλεγα, πολύ λίγο σε σχέση με τον μέσο άνθρωπο που το καταναλώνει καθημερινά σχεδόν σε όλες του τις μορφές... νιώθω μια αηδία στη θέα του ωμού κρέατος... όχι για το ζώο... αλλά για μας... οργανισμοί που ζουν σε βάρος άλλων, σκοτώνουμε για να επιβιώσουμε, ακούγεται απλό αλλά έτσι είναι οι κανόνες της ζωής μας... θα μπορούσε άραγε να γίνεται διαφορετικά?... θυμάσαι στο Σταρ τρεκ?... σε κείνο τον κόσμο είχαν ανακαλύψει ένα υποκατάστατο που είχε τις ίδιες, απαραίτητες για τον άνθρωπο, ουσίες με κείνες του κρέατος... βέβαια υπολείπονταν της γεύσης-αίσθησης του κρέατος αλλά σε κείνο τον κόσμο σημασία είχε ο σεβασμός σε ΟΛΑ τα είδη και πολύ λιγότερο η ικανοποίηση των εγωιστικών ανθρωπίνων αισθήσεων... θα ήταν υπέροχο αν γινόταν...
Είμαστε ότι τρώμε σωστά??? Κάπου είχα διαβάσει ότι η υπερβολική κατανάλωση κρέατος στη διατροφή του σύγχρονου ανθρώπου είναι αυτή που οφείλεται για την ολοένα αυξανόμενη επιθετικότητά του... δεν ξέρω αν ισχύει αλλά σίγουρα θα εξηγούσε πολλά!
Καλησπερα,
τις δικες μου πεποιθησεις τις γνωριζεις και δεν θα τις επαναλαβω εδω. Να (ξανα)πω μονο κατι απο τον Sir Paul Mc Cartney (ναι, τον γνωστο): "αν τα σφαγεια ειχαν γυαλινους τοιχους, θα ημασταν ολοι χορτοφαγοι".
Σε θεωρω εναν απο τους πιο τιμιους και συνεπεις ανθρωπους. Συνεπη και τιμιο με τον εαυτο σου, που ειναι και το πιο σημαντικο.
Ηθικα και λογικα, νομιζω οτι απεχεις ενα μικρο μονο βημα απο το να γινεις χορτοφαγος. Αν μου επιτρεψεις την συμβουλη: κανε αυτο το βημα, θα εχεις μονο πλεονεκτηματα.
Μην ξεχνας οτι ανθρωποι σαν εσενα ειναι προτυπα. Δεν παιζει (αποκλειστικα) ρολο τι εισαι εσυ, πως βλεπεις τον εαυτο σου. Ειναι σημαντικοτατο να βλεπουμε κι εμεις οι υπολοιποι, οτι οι ελληνικη κοινωνια εχει αναμεσα της και κατι διαφορετικο απο τους αναισθητους, τους διεφθαρμενους και τα λαμογια.
Τι (λογικη) σχεση εχει η χορτοφαγια με τα λαμογια; Μαααα, η χορτοφαγια ειναι πρωτα απ' ολα μια ηθικη σταση ζωης. Δεν γινεται κανεις χορτοφαγος για να αρεσει στις γυναικες, ουτε για να βγαλει λεφτα.
Προς γαιδαρα: α) υπαρχει τελειο υποκαταστατο του κρεατος. Σε διπλα τυφλα πειραματα ουτε καν οι γκουρμε μαγειρες δεν μπορουν να διακρινουν διαφορες. Ειναι μαλιστα και πιο υγειινο απο το κρεας (λιγοτερες χοληστερινες).
Αλλα το υποκαταστατο ειναι δυστυχως ακριβο. Το να σκοτωνεις εκατονταδες χιλιαδες ζωα στα σφαγεια καθημερινα ειναι φτηνοτερο. Τρω(τ)με λοιπον κρεας, γιατι ετσι συμφερει την τσεπη (σ)μας.
β) κανεις δεν χρειαζεται υποκαταστατο. Οι χορτοφαγικες τροφες δεν υπολειπονται σε γευση του κρεατος.
Γεια σου Γαϊδάρα, δυστυχώς, όλοι οι οργανισμοί ζουν σε βάρος άλλων οργανισμών, εκτός από τους πρίγκιπες της ζωής, τα φυτά. Προτιμώ και εγώ πολύ περισσότερο τροφές εκτός του κρέατος, όπως ένα σφριγηλό μπροκολάκι με κρεμύδι και λεμόνι ή ένα πιάτο με όσπρια, λαχανικά και μυρωδικά. Έχω κόψει τις εξόδους στις ταβέρνες και ψησταριές όπου σερβίρεται σχεδόν μόνο κρέας, καθώς ένα τέτοιο πιάτο το βράδυ είναι εγγυημένο ότι θα με αφήσει άγρυπνο (προτιμώ ζυμαρικά, πίτσες με τυριά και άλλα πιάτα). Μου αρέσει το τυρί και το γάλα και τα αβγά και τα απολαμβάνω με καθαρή συνείδηση, εκτός από τις όποιες επιφυλάξεις για τις συνθήκες όπου εκτρέφονται αυτά τα ζώα και πτηνά, πιστεύω ότι μπορούμε να παρέχουμε στα ζώα καλές συνθήκες διαβίωσης σε αντάλλαγμα για αυτά τα προϊόντα.
Ευχαριστώ Dralion για τα τόσο καλά λόγια, αλλά σίγουρα δεν είμαι τόσο καλός και σιγουρότατα όχι πρότυπο, κάθε άλλο. Προτιμώ και εγώ πιάτα που δεν περιέχουν κρέας (πίτσα με τυριά και λαχανικά ή και μανιτάρια, τι καλύτερο;). Αν και δεν έχω καταλήξει στο να κόψω εντελώς το κρέας, θα το είχα δοκιμάσει αν φρόντιζα μόνος μου για τη διατροφή μου επισημαίνω για τους αναγνώστες ότι ο άνθρωπος της φύσης ήταν αναγκασμένος να τρώει κρέας, αφού δεν είχε πρόσβαση σε ένα τόσο πλούσιο διαιτολόγιο όσο εμείς, εμείς έχουμε σίγουρα και άλλες λύσεις για πολλά θρεπτικά συστατικά. Επιφυλάξεις έχω για τα παιδιά τα οποία νομίζω ότι θα πρέπει να τρώνε «από όλα». Όπως έχω γράψει και σε σχόλια στο μπλογκ σου, τουλάχιστον, κανένας κρεατοφάγος δεν μπορεί να αρνηθεί ότι ο περιορισμός του κρέατος θα είχε θετική επίδραση στην υγεία του, αλλά και στα ζώα και στις συνθήκες εκτροφής τους, ας κάνουμε λοιπόν όλοι οι μη χορτοφάγοι τουλάχιστον αυτό. Είναι και θέμα περιβάλλοντος όπως γράφεις στις καλές αναλύσεις σου και προτρέπω όλους να τις διαβάσουν στο μπλογκ σου.
και τα φυτά πονάνε, το ΄χεις νοιώσει ποτέ ?
τι λετε ρε παιδια που θα κοψω το κρεας...ειναι λεει ηθικη σταση η χορτοφαγια...θα τρελαθω αποψε.Αυτο που μπορω να ζητησω ειναι οι συνθηκες σφαγης να καλυτερευσουν.Ο ανθρωπος ειναι και σαρκοφαγο ον,οπως γνωριζετε αγαπητοι μου,διαθετει και κυνοδοντες, ειναι πλασμενος για να τρωει κρεας.Φυσικα αν ολοι γινουν σαν κι εσας οι κυνοδοντες σταδιακα θα εκλειψουν αλλα η ηθικη με το φαγητο πως συνδυαζονται...οι ανθρωποι που αλληλοφαγωθηκαν σε εκεινο το βουνο μετα το αεροπ.δυστυχημα εχασαν την ηθικη τους? Αν ο Χιτλερ ηταν vegetarian θα ειχε διαφορετικη αντιμετωπιση απ το παγκοσμιο κοινο?Και η υστατη υποκρισια των χορτοφαγων:δεν τρωνε κρεας αλλα ψαρακια και χταποδακια τρωνε.Κι αυτα ζωντανα ειναι.Αυτα δεν τα λυπαστε?
Aerostatik, σίγουρα και τα φυτά είναι ζωντανά πλάσματα, το έχω σκεφθεί πολλές φορές, αλλά τουλάχιστον όταν κόβεις ένα μήλο δεν σκοτώνεις τη μηλιά :), σε άλλες περιπτώσεις, πράγματι, ένα φυτό καταναλώνεται ολόκληρο, αλλά τι να κάνουμε, κάπως πρέπει να τραφούμε.
Εμ... Nelly, ξέρεις, ο Χίτλερ ήταν βετζετέριαν και μάλιστα δεν άντεχε το κυνήγι των ζώων, ήταν φιλόζωος, είχε ένα αγαπημένο λυκόσκυλο, την Μπλόντι, αλλά δεν συμπαθούσε πολύ τις γάτες. Βλέπεις, η ανθρώπινη φύση είναι σύνθετη και το καλό συνυπάρχει με το κακό, δύσκολο να βρεις το απόλυτο άσπρο και το απόλυτο μαύρο. Αν με ρωτήσεις, θα σου πω ότι αυτή ήταν η καλή πλευρά της προσωπικότητας του Χίτλερ. Συμφωνώ επίσης ότι η ανάγκη της επιβίωσης προέχει, είναι αυτό που λέμε «φυσικό δικαίωμα». Τέλος πάντων, καλό για την υγεία μας είναι οι ενήλικοι να περιορίσουμε την κρεατοφαγία όσο γίνεται περισσότερο και να πιέσουμε όπως λες για καλύτερες συνθήκες για τα ζώα. Η πιο σημαντική πίεση είναι ίσως να αγοράζουμε βιολογικά προϊόντα, ψηφίζουμε κάθε μέρα με την τσέπη μας. Για παράδειγμα, αγοράζω βιολογικά αβγά όπου αναφέρεται στη συσκευασία ότι σε κάθε κοτόπουλο αναλογεί ένα ελάχιστο ελεύθερης επιφάνειας. Συμφωνώ ότι και τα ψάρια είναι "ζώα" και να μην ξεχνάμε ότι κατά την αλιεία προκαλούνται και θάνατοι ανώτερων θηλαστικών, όπως τα δελφίνια.
Σέβομαι όλες τις απόψεις, εκτός από αυτή που λέει ότι αποκλειστικός σκοπός των ζωντανών πλασμάτων είναι η χρησιμότητά τους για εμάς και ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται με καθαρά οικονομικούς όρους και σαν άψυχα προϊόντα. Ο άγριος ήξερε ότι η ανάγκη του να τραφεί δεν απαξίωνε τη ζωή του πλάσματος που κυνηγούσε. Ας το καταλάβουμε και εμείς.
nelly, σου απαντησε ηδη ο Περαστικος, αλλα ας προσθεσω κατι.
Δεν σε γνωριζω προσωπικα, αλλα ειμαι σχεδον σιγουρος οτι δεν βγαινεις γυμνη στους δρομους - οπως θα ηταν το φυσικο.
Επισης ειμαι σιγουρος οτι θα αντιδρασεις, αν προσπαθησει καποιος να σε βιασει. Μην ξεχνας οτι ειναι πολυ φυσικο για εναν αντρα να εκμεταλλευτει την σωματικη του υπεροχη και να σε κανει οτι θελει.
Θα μπορουσα να φερω πολλα ακομα παραδειγματα, αλλα ειμαι σιγουρος οτι καταλαβαινεις. Η ηθικη ειναι απαραιτητη, αλλιως αν ακολουθουσαμε την φυση, θα ειχαμε προ πολλου σκοτωσει ο ενας τον αλλο. Ολοι μας οι νομοι ειναι αφυσικοι, αφου μας επιβαλλουν να σεβαστουμε τον πιο αδυναμο. Δεν υπαρχει ουτε ενας νομος που να δινει δικαιωματα στον ισχυροτερο - ειναι φυσικο αυτο;
Ασε τα σπιτια, τις πολεις, τους υπολογιστες κλπ. Ειναι φυση αυτα;
Ειναι λοιπον πολυ επιφανειακη, αστηρικτη δικαιολογια να αγνοουμε επιδεικτικα την Φυση οποτε μας βολευει (και καλα κανουμε, ουτε εγω θελω να βγω γυμνος στους δρομους) και να θελουμε να την ακολουθησουμε ευλαβικα οποτε προκειται για τα ζωα.
Αν μιλας για γουστο, τοτε οκ, ειναι γουστο σου να τρως κρεας. Γυρω απο το γουστο δεν υπαρχει κουβεντα. Αλλα αν μιλας για φυση, ειτε θα την ακολουθησεις ειτε θα την παραβεις. Οχι οπου σε βολευει, οτι σε βολευει.
Τελος, δεν μπορω να καταλαβω τι προβλημα εχεις με τους κυνοδοντες. Αν γινει ολη η ανθρωποτητα απο σημερα χορτοφαγοι, οι κυνοδοντες θα εξαφανιστους σε 15000 - 30000 χρονια. Μη μου πεις οτι σε επιασε ο πονος για την αισθητικη εμφανιση των ανθρωπων σε 30000 χρονια απο σημερα.
Καλημερα προς ολους
περαστικε,
αυτο για το Χιτλερ δεν το ηξερα!Και να φανταστεις χθες που εγραφα το σχολιο ελεγα:ρε λες να ισχυει κατι τετοιο?Δεν εγινε λογος για μειωση της κρεατοφαγιας για λογους υγειας οποτε ας μην το μπλεκουμε.
dralion,
μου φαινονται δηθεν και ψευτοεπαναστικα οσα λες (ουτε εγω σε ξερω προσωπικα αρα δεν επιχειρω και να σε θιξω προσωπικα).Σε ενοχλει που σφαγιαζονται τα ζωα αλλα προφανως δεν κανεις τιποτε γι αυτο."Ας απεχω εγω απ την κρεατοφαγια να μαι καλα με τη συνειδηση μου και ενταξει", λες.
Οι ανεπανορθωτες βλαβες που προκαλουνται σε καθημερινη βαση και αποβαινουν σε βαση του φυσικου περιβαλλοντος(χλωριδα και πανιδα)σου λενε τιποτα?Βαζω στοιχημα οτι και κλιματισμο εχεις στο σπιτι σου και αυτοκινητο,στηριζεις με τον οβολο σου τις βιομηχανιες-μαμουθ που λειτουργουν σε βαρος της φυσης κτλ κτλ...Κανε καμια διαδηλωση πιο σοβαρη για την υπερασπιση των δασων και των ζωντανων που κατοικουν σ αυτα.Αλλα οχι...το να μην τρως κρεας ειναι πιο ευκολο.
Για τους κυνοδοντες δεν το πιασες το νοημα.Δεν εχω καμια απολυτως ανησυχια για την αισθητικη της ανθρωπινης στοματικης κοιλοτητας.
Οσο για τα φυσικες ορμες του ανθρωπου,αυτες ασφαλως καταπιεστηκαν προκειμενου ο τελευταιος να ζησει ομαλα στο κοινωνικο συνολο.Αν ναυαγησουμε 10 ανθρωποι σε ενα νησι και μεινουμε εκει,θα το φας το αγριογουρουνο και σε γυναικα θα την πεσεις και θα σου βγει ο primitive εαυτος και τα λαχανακια βρυξελλων που τρως τωρα θα θαφτουν βαθια στο υποσυνειδητο σου.
Βλεπω τα ψαρακια και τα χταποδακια τα περασαμε στο ντουκου...
Οσο για μενα,τρωω κρεατακι γιατι μ αρεσει.Δεν προσπαθω να δικαιολογησω την κρεατοφαγια μου βασει των φυσικων νομων,γιατι πολυ απλα δεν εχω ενοχες γι αυτο.Ουτε το σχολιο περι ηθικης το πηρα προσωπικα,εφοσον δε θεωρω τον εαυτο μου ηθικο στοιχειο.Αν ενιωθα ασχημα που τρωω κρεας,δεν θα συμμετειχα στην κουβεντα αλλα θα εκανα τον Αλεκο.
Nelly, ο Dralion είναι συνεπής με τα λεγόμενά του και κάνει πολλά, σίγουρα περισσότερα από όσα εγώ, η χορτοφαγία που έχει επιλέξει είναι μέρος της ηθικής του στάσης. Εδώ που τα λέμε, η επιλογή από τον καθένα μας μιας προσωπικής ηθικής στάσης νομίζω ότι είναι κάτι πιο σημαντικό ίσως από τον ακτιβισμό για γενικές αλλαγές στην κοινωνία. Αν θέλετε να συνεχίσετε το διάλογο μπορείτε να το κάνετε, αλλά δεν χρειάζονται προσωπικές αιχμές. Σας γνωρίζω διαδικτυακά και τους δύο και μου είστε αμφότεροι συμπαθείς :)
Δεν ειχα σκοπο να μετατρεψω το μπλογκ σου σε τερεν του μποξ ουτε σκοπευα να συνεχισω το διαλογο με το dralion.Θα προτιμουσα ομως να μην ειχες επιχειρησει να με συνετισεις γιατι θεωρω οτι εχεις καταλαβει πανω-κατω το ποιον μου και το κατα ποσο αρεσκομαι σε παντος ειδος διαξιφισμους και ειδικα σε ξενα μπλογκ.Η τελευταια παραγραφος του σχολιου του dralion προς εμενα,ειχε ειρωνικο χαρακτηρα αλλα προφανως ο δικος μου παρορμητισμος εκανε περισσοτερη ζημια.Σου ζητω συγγνωμη για τη φορα που πηρα,δεν προκειται να ξανασυμβει.
Η παραίνεση ήταν προς όλους, για αυτό και ο πληθυντικός :)
"Απαραίτητη προϋπόθεση για να περάσει κάποιος στο βιγκανισμό δεν είναι μόνο η γνώση των γεγονότων αλλά η συνειδητοποίηση ότι προκαλούμε αχρείαστο μαρτύριο. Είναι η ξαφνική αναλαμπή στο μυαλό του ανθρώπου και η σύνδεση του κρέατος με ένα ζωντανό, αισθανόμενο πλάσμα. Αυτή είναι η αποφασιστική στιγμή και από εκεί και μετά δεν υπάρχει επιστροφή στο παρελθόν."
Καλησπέρα σε όλους!
Περαστικέ όλα όσα περιγράφεις τα έχω ζήσει γιατί ο παππούς μου ήταν κτηνοτρόφος και έχω δει αρκετές σφαγές.
Όταν κάποιος δεν τρώει κρέας από συμπόνια στα ζώα δεν τρώει ούτε ψάρι και ίσως ακόμη καλύτερα ούτε προϊόντα ζώων .Ο καθένας που αγαπάει τα ζώα κάνει ότι καλύτερο μπορεί .Eπειδή έχω γράψει πολλές φορές για το ίδιο θέμα δεν θα συνεχίσω,απλώς αν θέλετε δείτε το παρακάτω βίντεο,η ένα μέρος αυτού.Τα λέει και τα δείχνει όλα σε όσους ενδιαφέρονται να καταλάβουν.
earthlings
Καλημέρα Resident. Προς το παρόν άντεξα να δω μέχρι το 25ο λεπτό περίπου. Μπορεί αργότερα να δω το υπόλοιπο. Τα γνωρίζω αυτά και από άλλα ντοκιμαντέρ. Η ανθρωπότητα είναι συλλογικά υπεύθυνη για το ότι ανέχεται αυτή τη μεταχείριση των ζώων. Προσπαθώ να φανταστώ ένα νέο τύπο κτηνοτροφίας όπου τα ζώα θα είναι σχεδόν απεριόριστα σε μεγάλες εκτάσεις, όπου μόνο ένα μέρος τους θα σφαγιάζεται ενώ τα υπόλοιπα θα ζουν πλήρεις ζωές και όπου βεβαίως τα ζώα που εκτρέφονται για το γάλα τους δεν θα αρμέγονται μέχρι εξαντλήσεως. Προϋπόθεση για όλα αυτά είναι η μείωση της κατανάλωσης του κρέατος και, το σημαντικότερο, κάτι αναγκαίο και για τη δική μας επιβίωση, η μείωση του πληθυσμού της ανθρωπότητας. Νομίζω ότι αυτό το "αυξάνεσθε και πληθύνεσθε" που ακολουθούν οι άνθρωποι όλων των θρησκειών έχει οδηγήσει την ανθρωπότητα στο να γίνει ένας κακοήθης όγκος του πλανήτη. Έτσι όπως πάμε, θα κάνουμε το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη μια γεωργική-κτηνοτροφική μονάδα (αφού θα εξαλείψουμε κάθε άγριο είδος) και το υπόλοιπο μέρος ένα αστικό κέντρο όπου θα συνωστίζονται τα δισεκατομμύριά μας - μια κόλαση επί γης όπου θα κυριαρχεί η παράνοια και το μίσος που προκαλεί ο συνωστισμός.
Περαστικέ.
Σε διαβάζω συχνά, δηλαδή από τον καιρό που ζούσα στον Καναδά, μου έμεινε η συνήθεια να διαβάζω τα κείμενα ορισμένων εδώ, πολλών από τον οποίων δεν έσωσα τα λινκς στην σελίδα μου.
Το θέμα σου με αγγίζει ιδιαίτερα, και ειδικά μετά την παρακολούθηση του βίντεο με τις σφαγές. Κι εγώ μέχρι τα 23 λεπτά περίπου. Δεν άντεχα άλλο.
Στην Ελλάδα ήρθα πριν από 15 μήνες περίπου. Στην αρχή, θυμάμαι, χορτοφάγος, αυστηρά αποχή σε κρέας, αυγά, ψάρια, κλπ. Δεν κάνω συγκρίσεις με τον Καναδά, και συγκεκριμένα το Μόντρεαλ όπου ζούσα επί 17 χρόνια, αλλά, με τη ζωή που έφτιαξα εκεί όπως μου ταίριαζε σε αντίθεση με το εδώ, όπου όλα ήταν και είναι στην αρχή. Αυτό που μου έκανε εντύπωση στην Ελλάδα λοιπόν, στην Αθήνα όπου ζω, είναι αυτή αυθονία στα πάντα. Στην κρεατοφαγία σαφώς, στο καπνό, στις φωνές, στην διασκέδαση, στην τηλεόραση, στο ντύσιμο, στο βάψιμο των γυναικών, στα χτενίσματα, στην κατανάλωση.
Εκεί καταλήγω. Στην κατανάλωση. Πιστεύω πως υπάρχει μια τρομερή σπατάλη, ανά τον κόσμο, και σαφώς και στον τόπο μας. Δεν ξέρω πρέπει να είναι χειρότερα στην Αμερική, αναφέρομαι σε εμάς όμως, όπου σε κάθε γεύμα απαραίτητη συνόδεια το "κοψίδι" και σε κάθε καλάθι στο σουπερμάρκετ, πρέπει να υπάρχει κρέας. Για να μην αναφερθώ σε λοιπές σπατάλες, όπως την καφέινη, νικοτίνη, πλαστικά, κλπ, κλπ, κλπ.
Προσωπικά μετά από ένα χρόνο και βάλε, άρχισα επίσης την κρεατοφαγία, με ψυχολογικές επιπτώσεις, αν μη τι άλλο, σχεδόν μετά από κάθε γεύμα. Δεν το σηκώνω, και δεν μου προσφέρει και τίποτα.
Το ψάρι, αντιθέτως, είναι μια παραγωγή πολύ πιο ελαφριά ας το πούμε από την κτηνοτροφία, και έτσι, μπορώ να το ανεχτώ. Δίχως αυτό να με κάνει υποκρήτρια, ή ψεύτο-χορτοφάγο, όπως θα πούνε ορισμένοι.
Η ιδεολογία μου είναι πως ο καθένας κάνει ότι μπορεί. Εάν κάποιος μπορεί να κάνει αποκοπή από όλα, μέχρι και τα δερμάτικα παππούτσια, ζώνες, τζάντες, κλπ. Πολύ καλά. Αν άλλος μπορεί να κόψει το κρέας από τη δίαιτα του, ή έστω να το περιορίσει σε ιδιαίτερες περιπτώσεις όπως είναι γιορτές κλπ (που φέρνει πολύ πιο κοντά στην πραγματική αρχαία μας παράδοση σαν λαός), τότε καλό και αυτό.
Αρκεί. Να υπάρχει μια ευαισθησία στον κόσμο. Έστω και δέκα άτομα, πως να το πω. Πολλές φορές στο τραπέζι της δουλειάς, τίθεται το θέμα γιατί δεν τρώω κρέας. Και ενώ εγώ ποτέ δεν κάνω κύρηγμα στους συνάδελφους για το γεύμα τους, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να εξηγούμαι έτσι, να απολογούμαι για μια επιλογή μου.
Απαντήσεις όπως και τα φυτά πονάνε είναι απλώς επιβεβαίωση του πόσο άκυρα είναι τα επιχειρήματα.
Απλά ευχαριστώ περαστικέ. Εσένα, και τα παιδιά που δείχνουν μια κάποια ευαισθησία σε τέτοια θέματα, με το τρόπο του ο καθένας.
"Η ιδεολογία μου είναι πως ο καθένας κάνει ότι μπορεί. Εάν κάποιος μπορεί να κάνει αποκοπή από όλα, μέχρι και τα δερμάτικα παππούτσια, ζώνες, τζάντες, κλπ. Πολύ καλά. Αν άλλος μπορεί να κόψει το κρέας από τη δίαιτα του, ή έστω να το περιορίσει σε ιδιαίτερες περιπτώσεις όπως είναι γιορτές κλπ (που φέρνει πολύ πιο κοντά στην πραγματική αρχαία μας παράδοση σαν λαός), τότε καλό και αυτό.
Αρκεί. Να υπάρχει μια ευαισθησία στον κόσμο.’’
Πολύ μου άρεσε!
Καλησπέρα Anna, συμφωνώ ότι η οικολογία, και άλλα ίσως, ξεκινούν από τον τρόπο που "ψηφίζουμε" στο σουπερμάρκετ και αλλού, κάθε φορά που ξοδεύουμε χρήματα. Αγοράζουμε υπεύθυνα, χωρίς σπατάλες. Ο καταναλωτισμός είναι ασθένεια. Σε αυτή τη χώρα μπορούμε να έχουμε μια καλύτερη διατροφή, καλύτερη για την υγεία μας, καλύτερη και για τα ζώα, δυστυχώς, κάποιοι δεν μπορούν να μην φάνε κρέας δύο μέρες... και υπενθυμίζω ότι ξεκινάει και σαρακοστή, πιστοί και άπιστοι, η αποχή από το κρέας μερικές μέρες θα σας κάνει καλό :P
Καλημέρα Περαστικέ. Κανένας μας δεν εξανίσταται όταν βλέπει άγρια ζώα να κατασπαράσσουν άλλα για να τραφούν. Γιατί μας πειράζει όταν το κάνουμε εμείς; Είναι θέμα εργαλείων αντί απλών κυνοδόντων;
Απλώς το ζήτημα που έθεσες μου είναι ανοικτό...
Γεια σου Cynical, εξανίσταμαι για την κακομεταχείριση, το σαδισμό και την έλλειψη σεβασμού και φειδούς που επιδεικνύει ο άνθρωπος απέναντι στα ζώα και στις ζωές τους. Δεν είναι καθόλου θέμα εργαλείων, είναι ηθικό θέμα. Ένα σαρκοφάγο ζώο είναι αναγκασμένο να τρέφεται με κρέας και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας του οικοσυστήματος, αναγκαίο για τη σταθερότητά του. Δεν γνωρίζω καν αν και σε τι βαθμό είναι ικανό για ηθικές επιλογές και, φυσικά, δεν μπορώ να το χρησιμοποιήσω ως μέτρο για τις ηθικές επιλογές που κάνω εγώ. Παρεμπιπτόντως, και τα σαρκοφάγα ζώα είναι επίσης θύματα του ανθρώπου και πολλά από αυτά έχουν ήδη οδηγηθεί ή οδηγούνται στην εξαφάνιση.
Πως μπορείτε να σκοτώνετε και να τρώτε ένα ήμερο, ανυπεράσπιστο ζώο, που πριν από λίγο έβλεπε, περπατούσε, ζούσε; Αφού είστε χορτάτοι, ποια μανία σας σπρώχνει να σκοτώνετε; Αν πιστεύετε ότι η φύση σας έπλασε να τρώτε τα άλλα ζώα, τότε σκοτώστε εσείς οι ίδιοι τα θυματά σας. Πνίξτε τα με τα δόντια σας! Όμως ανατριχιάζετε με όλα αυτά… Γι αυτό βάζετε άλλους να διαπράξουν τα αποτρόπαια αυτά εγκλήματα…!Αναρωτιέστε γιατί ο Πυθαγόρας δεν έτρωγε κρέας; Εγώ προσωπικά αναρωτιέμαι για ποιο λόγο και με τι καρδιά, ο πρώτος άνθρωπος πλησίασε το στόμα του στο πηγμένο αίμα και τα χείλια του σε ένα νεκρό πλάσμα. Πως έβαλε στο τραπέζι του πτώματα ζώων και ονόμασε φαγητό και τροφή τα πλάσματα που λίγο πριν μούγκριζαν και βέλαζαν, κινούνταν γεμάτα ζωή. Πως δέχτηκε την θέα της σφαγής, τον κομμένο λαιμό, το γδαρμένο δέρμα, τις σπασμένες αρθρώσεις. Σκεφτείτε την άσχημη μυρωδιά… Πως έγινε να μην ανατριχιάσει όταν ήρθε σε επαφή με τα κομμάτια άλλων όντων και ρούφηξε το ζουμί και τον ορό από τις πληγές τους…! Ο άνθρωπος δεν τρέφεται με λιοντάρια και λύκους για να επιζήσει…, αντίθετα, σκοτώνει πλάσματα ακίνδυνα, εξημερωμένα, που δεν έχουν κεντριά και μυτερά δόντια. Για ένα κομμάτι κρέας, ο άνθρωπος τους αφαιρεί τον ήλιο, το φως, την διάρκεια της ζωής που δικαιούνται όταν γεννιούνται. Αν πιστεύετε πως η φύση σας προορίζει για τέτοιου είδους διατροφή, γιατί δεν σκοτώνετε μόνοι σας αυτό που θέλετε να φάτε; Αλλά κάντε το με τις δικές σας δυνάμεις, χωρίς ρόπαλο, χωρίς σφυριά ή άλλα όπλα.
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ
Δημοσίευση σχολίου