Τετάρτη, Μαρτίου 05, 2008

Ευτυχώς, έχω Internet

Εχθές, τη νύχτα, έβρεχε καταρρακτωδώς, στον ύπνο μου, έβρεχε για μέρες, οι τοίχοι είχαν αρχίσει να σαπίζουν, η υγρασία εισχωρούσε από παντού, στο μπάνιο έσταζε. Ανησυχία. Το πρωί ξύπνησα με δυσφορία, μετά το πρωινό, διαπίστωσα ότι το τηλέφωνο δεν λειτουργούσε, πανικός, είμαι ελεύθερος επαγγελματίας, το τηλέφωνο είναι ένα από τα βασικά εργαλεία μου. Καλώ τον ΟΤΕ, βλάβη στο δίκτυο, η αποκατάστασή της μπορεί να απαιτήσει μία ή δύο ημέρες, τι να πω στην τηλεφωνήτρια, δεν έχει νόημα, μιλώ με ένα γρανάζι μιας ΔΕΚΟ, με το λέπι ενός Λεβιάθαν. Ευτυχώς, έχω Internet. Θέλω να υποβάλω τη φορολογική μου δήλωση, θέλω να τελειώνω με αυτό. Μια εντολή αγοράς έχει καθυστερήσει από έναν πελάτη, τους είχα γράψει εχθές, μου είχαν απαντήσει ότι το σύστημά τους άλλαξε, την εντολή, μου έγραψαν, θα τη βρω στο site τους για να την κατεβάσω, δεν υπάρχει ούτε εκεί, τους ξαναγράφω, τους ζητώ να ελέγξουν, δεν αντέχω την ασυνεννοησία, αυτό θα έπρεπε να το γνώριζαν. Έχουν και απαιτήσεις για έκδοση της απόδειξης σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, οι ημερομηνίες έχουν παρέλθει, αλλά δεν έχω την εντολή με το ποσό, πρέπει να κόψω αποδείξεις και σε άλλους πελάτες, τα νεύρα μου τεντώνονται. Μου απαντούν εν τέλει ότι πράγματι υπάρχει πρόβλημα στο σύστημά τους, μου στέλνουν την εντολή μέσω email. Προσπαθώ να οργανώσω τις εργασίες της ημέρας. Πηγαίνω στο μπάνιο, κτυπά το κινητό, δεν το προλαβαίνω, επιστρέφω στο μπάνιο, το κινητό ξανακτυπά, τρέχω, το προλαβαίνω στο τσακ, ένας πελάτης, θέλουν να προτείνουν ένα έργο, θα μου το στείλουν να το δω. Μου αναφέρουν τον αριθμό των λέξεων, διαπιστώνω ότι το έργο είναι ένα ξινό κείμενο και επιπλέον υπάρχουν λέξεις σε εικόνες, που δεν μετρώνται και άρα ο αριθμός των λέξεων που μου ανέφεραν δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, στέλνω μήνυμα, ζητάω μεγάλη προθεσμία, φοβάμαι προβλήματα και στο Internet, αν πιεστώ για οτιδήποτε θα εκραγώ. Οι ειδήσεις στο ραδιόφωνο με καταθλίβουν, η χώρα στο έλεος των συνδικαλοστρατών, οργανωμένες μαφίες και διακοπτάκηδες που εκβιάζουν, οι στρατοί των κομμάτων της αριστεράς. Καλά που έχω Internet, το σημαντικότερο εργαλείο της εργασίας μου. Ο πελάτης απαντάει, ευτυχώς οι εικόνες δεν χρειάζεται να μεταφραστούν, ευτυχώς και η εξωπραγματική προθεσμία που ζητώ γίνεται αποδεκτή, κάτι καλό. Είμαι αποφασισμένος να ξεμπερδεύω με τη φορολογική δήλωση, η θέα του φακέλου με τα έντυπα με καταθλίβει. Συνδέομαι και αρχίζω να συμπληρώνω τις φόρμες στο Internet. Δεν εμπιστεύομαι κανέναν, ούτε το λογιστή μου, τα ελέγχω όλα, ευτυχώς, πιάνω ένα λάθος, αντί να συμπληρώσει ένα κελί, έχει συμπληρώσει το από πάνω του, το λάθος είναι προφανές, οι εισφορές μου στο ΤΕΒΕ έχουν καταχωριστεί ως έξοδα νοσηλείας. Επιβεβαιώνω συγκρίνοντας και με την περυσινή δήλωση. Βρίζω με λέξεις που κανένας δεν με έχει ακούσει να χρησιμοποιώ, δεν είμαι σίγουρος αν τις εκστόμισα ή αν τις είπα από μέσα μου, δεν υπάρχει κανένας να με ακούσει στο σπίτι. Να που και το Internet εμφανίζει προβλήματα, όπως περίμενα, διακοπές, άλλες βρισιές, αδιευκρίνιστο αν τις εκστόμισα και αυτές. Με τα πολλά, καταφέρνω να καταχωρίσω τις φόρμες. Ευτυχώς, οι διακοπές στο Internet σταματούν. Καταφέρνω την τελευταία στιγμή να αποφύγω άλλο ένα λάθος, το μήνυμα επιβεβαίωσης με ρωτά αν το ποσό των εσόδων στο Ε1 έχει ληφθεί από το έντυπο Ε3, εννοεί αυτόματα; Βλέπω μια επιλογή άκυρο, την πατώ για να επιστρέψω στη φόρμα να ελέγξω, μεγάλο λάθος, το άκυρο σημαίνει ότι ακυρώνεται η αυτόματη περαίωση χωρίς έλεγχο, το συνειδητοποιώ και ακυρώνω την υποβολή. Έπρεπε να επιλέξω «Ναι», επαναλαμβάνω τη διαδικασία, τα καταφέρνω. Άλλο ένα βάρος φεύγει, ακολουθούν εκτυπώσεις, αντίγραφα ασφαλείας, τα γνωστά, ταξινομήσεις εγγράφων σε φακέλους και ντοσιέ. Έχει φτάσει μεσημέρι, διάλειμμα για φαγητό, ξανά στο γραφείο. Πρέπει να κόψω την απόδειξη για την εντολή αγοράς που μου έχουν στείλει, αθροίζω και υπολογίζω τα ποσά, καθαρό ποσό, ΦΠΑ, παρακράτηση φόρου, πληρωτέο, συνολικό ποσό, ξανά και ξανά, προσθέσεις, διαιρέσεις, πολλαπλασιασμοί, αφαιρέσεις, μέχρι να πειστώ ότι δεν έχω κάνει λάθος, ξέρω ότι ποτέ δεν θα αισθάνομαι εντελώς ικανοποιημένος, εντελώς ασφαλής, απλώς κάποια στιγμή οι συνεχείς επαναλήψεις με εξαντλούν. Ετοιμάζω την απόδειξη, την επιστολή, το φάκελο. Ο Πελάτης έχει αλλάξει διεύθυνση, ξέχασα να αναφέρω παραπάνω ότι τηλεφώνησα από το κινητό μου για να επιβεβαιώσω την νέα διεύθυνση πριν να ολοκληρώσω τη συμπλήρωση της απόδειξης παροχής υπηρεσιών. Ετοιμάζω το φάκελο, γράφω τις διευθύνσεις, θα βγω σε μερικές ώρες να στείλω την επιστολή ως συστημένη και επείγουσα από το κεντρικό ταχυδρομείο που είναι ανοικτό το βράδυ, θα περπατήσω και λίγο με αυτή την ευκαιρία. Συμπληρώνω το φύλλο excel όπου παρακολουθώ τη διαδικασία πληρωμών για τον συγκεκριμένο πελάτη. Κάπως ηρεμώ, τα πράγματα έχουν τεθεί υπό έλεγχο. Βγαίνω το απόγευμα, στέλνω την επιστολή, ακόμη δεν έχω σταθερό τηλέφωνο, τουλάχιστον έχω Internet. Όλα μοιάζουν τώρα ασήμαντα, αλλά και η ίδια η ζωή μοιάζει ένα άθροισμα από ασημαντότητες, ένα κυνήγι φασμάτων, ένα ελαττωματικό παιχνίδι που ξεχαρβαλώνεται με το παραμικρό, όπου τίποτε δεν λειτουργεί όπως περιγράφεται στο φυλλάδιο οδηγιών, μια άνοστη μασημένη τσίχλα που συνεχίζω να μασώ από συνήθεια. Ευτυχώς, έχω Internet.
.
Μην ξεχάσετε. Για όσους φοβούνται ότι το να διαδηλώσουν καρναβαλικά τους γελοιοποιεί, υπενθυμίζω ότι ένας νομάρχης έκανε δηλώσεις για το μακεδονικό στα κανάλια ντυμένος Ζορό... ΟΚ, μπορεί να έχετε κάποιο δίκιο.
.

16 σχόλια:

ou ming είπε...

Πωπω Περαστικέ, αγχώθηκα. Θέλεις να κάνεις και τη δική μου δήλωση; Κάν'την σαν διαδήλωση.

cynical είπε...

Τουλάχιστον μετά από τόσα που έγραψες σίγουρα θα ξεαγχώθηκες και θα ηρέμησες. Είδες τί κάνει το internet?

Lion είπε...

Μπρρρρρ. Κατι τετοια διαβαζω και με χτυπαω στον ωμο δινοντας μου για αλλη μια φορα συγχαρητηρια.

Αν ειχα μεινει στην Ελλαδα, τωρα θα ημουν ειτε νεκρος απο καρδιακο ειτε στο Δρομοκαιτειο. Ειτε στην φυλακη εξ αιτιας αυτων που θα τους ειχα παρει το κεφαλι.

Καλησπερα. Με το καλο να νιωσεις καλυτερα συντομα.

ΓΑΪΔΑΡΑ είπε...

Δεν έχω καταλάβει τι επάγγελμα κάνεις (με μπέρδεψες όταν είπες ότι έχεις λογιστή)... αλλά γιατί έχω την εντύπωση ότι δεν ταιριάζει και πολύ με την προσωπικότητά σου, με τις ευαισθησίες σου? Βασικά το λέω γιατί εγώ δεν θα μπορούσα ποτέ να ασχολούμαι επαγγελματικά με τα χρήματα και όλα τα συναφή... εδώ δεν ασχολούμαι ερασιτεχνικά :P...
Τα κείμενά σου πάντα με καθηλώνουν...

υγ. αααααα όλα κι όλα... ο νομάρχης μας είναι μεγάλο νούμερο... ΖΖΖΖΖΖΖΖΖ

Περαστικός είπε...

Γεια σας!

@Ou Ming, α πα πα!

@Cynical, μπα, έπεσε και άλλη δουλειά σήμερα και εξακολουθώ να μην έχω τηλέφωνο.

@Dralion, και εγώ δεν ξέρω πώς κρατιέμαι. Ευχαριστώ για την ευχή.

@Γαϊδάρα, αν και έχω κάνει οικονομικές σπουδές, μεταφράζω, είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και αυτό έχει και τα καλά του και τα κακά του. Δεν έχω κανέναν στο κεφάλι μου, αλλά θεωρείται ότι έχω ατομική επιχείρηση με όλα τα σχετικά. Δεν έχεις άδικο ότι δεν μου πάνε αυτά, αν και είμαι αρκετά πρακτικός άνθρωπος και δεν υπάρχει περίπτωση π.χ. να αφήσω τα οικονομικά μου στην τύχη. Όπως έχει καταλάβει ο Dralion, έχω ένα πρόβλημα ασυμφωνίας χαρακτήρων με την πλειονότητα των συμπολιτών μου.

ou ming είπε...

Περαστικέ, δεν έχεις κανέναν πάνω στο κεφάλι σου, τον έχεις μέσα στο κεφάλι σου.

nelly είπε...

"...Βρίζω με λέξεις που κανένας δεν με έχει ακούσει να χρησιμοποιώ..." Μμμ...Θα ηθελα να το δω αυτο το ντοκουμεντο!
Βρε Περαστικε,πιστευεις στα ονειρα?

Περαστικός είπε...

Δεν έχεις άδικο Ou

Nelly, δημοσιογράφος είσαι; Όσο για τα όνειρα, το μόνο που θα πω είναι ότι έχω μια έντονη ονειρική ζωή :P

nelly είπε...

Ημουν σιγουρη!

(και γω το ιδιο)

Δημοσιογραφος?ναι,ειμαι η nelly σταη!

seaina είπε...

Το συγκεκριμένο κείμενο το ρούφηξα χωρίς υπερβολές.
Με μαγνήτισε ..
Μήπως είμαι μαζώχα;;
Καλημέρα :)

Περαστικός είπε...

Καλημέρα Seaina, αν άντεξες να ρουφήξεις αυτό κείμενο, είσαι μαζώχα, εκτός αν διασκέδασες με τα παθήματά μου, οπότε είσαι σαδίστρια :P

Locus Publicus είπε...

O "αγώνας δικαιώθηκε" Περαστικέ. Ο λαός στην εξουσία. Η αντίσταση θα έρθει απο το Ινερνετ.

Περαστικός είπε...

Καλησπέρα, Locuspublicus

EKT είπε...

Καταπληκτικό το κείμενο σου, αγαπητέ Περαστικέ, Θυμίζει Κάφκα, ή μάλλον είναι καφκικό με σημερινά δεδομένα. Να είσαι καλά, το απήλαυσα, ίσως γιατί έχω ζήσει ανάλογες εμπειρίες.
Ελένη Τσαμαδού

librarian είπε...

Εκείνες τις ασήμαντες στιγμές που όλα γύρω σου νιώθεις να καταστρέφονται, να σαπίζουν, να διαλύονται, να πεθαίνουν, εκείνες τις ασήμαντες στιγμές που θες να κουρνιάσεις σε μια γωνιά και να βάλεις τα κλάματα σα μικρό παιδί –ένα γοερό κλάμα που μέρες τώρα συγκρατώ σαν από ντροπή αλλά όλο ανεβαίνει και με πνίγει– όταν τις βιώνεις δεν είναι και τόσο ασήμαντες. Μα εκείνες τις ασήμαντες στιγμές έχω γράψει τα πιο ωραία κείμενά μου και βλέπω πως δεν είμαι η μόνη.

Περαστικός είπε...

Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια Ελένη, Librarian. Νομίζω ότι ζούμε σε μια καφκική χώρα. Νομίζω ότι όλοι μας έχομε ζήσει ανάλογες εμπειρίες, περισσότερες της μίας φοράς.