Τρίτη, Φεβρουαρίου 26, 2008
Alors, c’ est la guerre
Το σφράγισμα της χύτρας, ως μέτρο ελέγχου των εντάσεων, δεν είναι καλή λύση, καθώς ενίοτε προκαλεί εκρήξεις.
Με αφορμή άλλη μια, τουλάχιστον περίεργη και αδιευκρίνιστη ως προς τις παραμέτρους της υπόθεση δίωξης(;) ιστολόγων (press.gr), το γνωστό πλήθος των δημοσιογράφων των παραθύρων και των εφημερίδων που συνήθως πωλούνται σε σελοφάν, ενδεχομένως για την αποφυγή μολύνσεων, ξεσπάθωσαν εναντίον της «ασυδοσίας» των ιστολογίων που είναι υπεύθυνα για το ανοσιούργημα του να αποκτάς λόγο εσύ, ο «ανώνυμος» πολίτης. Βεβαίως, η ανωνυμία δεν ήταν πρόβλημα πριν, όταν οι ανώνυμοι ήταν και βουβοί και κρέμονταν από τα χείλη, τις γλώσσες, τους οδόντας και λοιπά ανατομικά σημεία των πεφωτισμένων και ακέραιων δημοσιογράφων της ΕΣΥΕΑ. Η ανωνυμία ενόχλησε από τη στιγμή που οι ανώνυμοι απέκτησαν λόγο και φωνή μέσω των μπλογκ και έπαψαν να δέχονται τις έξωθεν επιβαλλόμενες ατζέντες και άρχισαν να θέτουν τη δική τους ατζέντα, να εκφράζουν την αγανάκτησή τους, να σατιρίζουν, να δίνουν ουσιαστικό περιεχόμενο σε αυτό το δικαίωμα της ελευθερίας της έκφραση που, μέχρι πρότινος, σήμαινε ότι μπορούσες να μιλάς ελεύθερα με τη μαμά σου, τον μπαμπά σου και άλλα 5 - 10 άτομα.
Το press.gr δεν το διάβαζα ποτέ, δεν ταίριαζε ούτε στην αισθητική μου ούτε σε αυτό που θεωρώ ήθος. Οι λεπτομέρειες της υπόθεσης λίγο με ενδιαφέρουν, με ενδιαφέρει όμως έντονα αυτό το θέατρο του παραλόγου και το γαϊτανάκι της βλακείας που πάει να στηθεί με αφορμή αυτή την υπόθεση. Βρήκαμε, ένα press.gr που μας βολεύει, μετά από άλλες υποθέσεις αδικαιολόγητων διώξεων ιστολόγων/aggregators και πάνε τώρα μερικοί να θάψουν όλους τους ιστολόγους κάτω από ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις, υπαγωγή στο ΕΣΡ και άλλα φαιδρά. Διότι βεβαίως, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει κάτι που να μην ρυθμίζεται από τους νόμους του Ελληνικού κράτους και δεν είναι δυνατόν ο κάθε ένας να γράφει σε μια ιστοσελίδα ότι ο Γιωργάκης ή ο Κωστάκης ή ο Πρόεδρος του... είναι χαζός και να μην τιμωρείται για αυτό. Επίσης, είναι απαράδεκτο να υπάρχει κόσμος που γράφει σε μια ιστοσελίδα, παίρνοντας μερικές ελεύθερες ανάσες μέσα σε ένα μέσο που του προσφέρει η κακιά παγκοσμιοποίηση και λέει τη δική του αλήθεια, αντί να αποχαυνώνεται μπροστά στα σκουπίδια που πασάρονται ως ενημέρωση από όλα σχεδόν τα ιδιωτικά κανάλια ή αποδεχόμενος παθητικά την επιλεκτική ενημέρωση των κρατικών καναλιών, ώστε να εισπράττουν μερικοί και από καμιά διαφημισούλα.
Τα ιστολόγια δεν είναι Τύπος, δεν είναι συμβατικά ΜΜΕ, είναι κάτι άλλο, κάτι ξεχωριστό, είναι ένα καινοφανές μέσο για την άσκηση της ελευθερίας της έκφρασης κάθε ανθρώπου, βασικού συστατικού της δημοκρατίας που ουδέποτε κατοχυρώθηκε πραγματικά σε αυτή την απολυταρχική χώρα! Τα ιστολόγια είναι άλλο ένα μέσο χειραφέτησης του ατόμου που προσφέρει η νέα τεχνολογία. Τα ιστολόγια έδωσαν φωνή σε πολλούς ανθρώπους που μπορούσαν να αρθρώνουν λόγο, σε πολλές περιπτώσεις τουλάχιστον το ίδιο καλά με εκείνους που γράφουν και στις εφημερίδες, χωρίς αμοιβή και χωρίς εξαρτήσεις. Πολλά θέματα αναδείχθηκαν από αυτό το μέσο, θέματα που ή δεν προβάλλονται καθόλου ή περνούν στα ψιλά από τα συμβατικά ΜΜΕ, και πολλές αλήθειες λέγονται καθημερινά. Αυτό ενοχλεί, ενοχλεί πολιτικούς, ενοχλεί λειτουργούς της δικαιοσύνης, ενοχλεί δημοσιογράφους, ενοχλεί όλες τις εξουσίες που συνειδητοποιούν ότι χάνουν τη δική τους δυνατότητα να δρουν ανεξέλεγκτα και χωρίς έλεγχο και κριτική πέραν των μεταξύ τους συγκρούσεων, όταν πρόκειται να μοιραστεί κάποια πίτα.
Προτείνεται λέει νόμος που θα απαιτεί από τα ενημερωτικά ιστολόγια να δημοσιεύουν το όνομα του διαχειριστή τους (του ιστολόγου) και ανάλογα με το υλικό που δημοσιεύουν, ενδέχεται να εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του ΕΣΡ και στις διατάξεις περί τύπου. Τι είναι όμως ενημερωτικό ιστολόγιο και πώς μπορεί ξαφνικά να βρεθεί κάποιος ιστολόγος στα δικαστήρια σε μια υπόθεση, όπου με βάσει τους νόμους περί Τύπου θα του ζητείται να καταβάλει κάποια υπέρογκη αποζημίωση; Ας υποθέσουμε ότι ένας ιστολόγος με ιστολόγιο όπου γράφει περί ανέμων και υδάτων και δημοσιεύει τα ποιηματάκια του, κάποια μέρα, γίνεται μάρτυρας ενός περιστατικού κατάχρησης εξουσίας στο δρόμο, το βιντεοσκοπεί με το κινητό του τηλέφωνο και αναρτά σχετικό κείμενο και βίντεο στο ιστολόγιό του. Ξαφνικά έγινε ενημερωτικό ιστολόγιο, κρίνεται σαν να ήταν καναλάρχης ή εκδότης εφημερίδας και αν δεν δημοσιεύσει τα στοιχεία του παρανομεί; Κάποιος ο οποίος κάνει γενικό πολιτικό σχολιασμό και αναφέρεται σε γεγονότα που δημοσιεύονται αλλού, θεωρείται ότι έχει ενημερωτικού χαρακτήρα ιστολόγιο; Υπολογίστε τα αυτά σε συνάρτηση με την έλλειψη χρόνου και πόρων του μέσου ιστολόγου για να ανταποκριθεί σε όλο αυτό το βάρος και καταλαβαίνετε ότι απλώς αυτά οδηγούν στην εξουδετέρωση των ιστολογίων ως μέσων πολιτικής έκφρασης και ενημέρωσης.
Κάθε επιβολή περιοριστικών νόμων στην Ελλάδα ειδικά για τα ιστολόγια ή η επιβολή πρόσθετων ειδικών όρων για τα ελληνικά ιστολόγια δεν θα είναι παρά μια στυγνή έκφραση απολυταρχισμού που θα μας βάλει στην ίδια κατηγορία με τριτοκοσμικές/μη δημοκρατικές χώρες, όπως το Πακιστάν, η Αίγυπτος, η Κίνα, η Τουρκία ή και κάτω από αυτές ακόμη. Βεβαίως, το ελληνικό κράτος και οι θεσμοί αυτής της χώρας με έχουν πείσει ότι δεν έχουν καμία αίσθηση του γελοίου, καθώς η καθολική επικράτηση της αναξιοκρατίας έχει οδηγήσει στον απόλυτο θρίαμβο της βλακείας, περιπτώσεις όπως αυτής της καθολικής απαγόρευσης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών σε δημόσιους χώρους και καταστήματα λόγω ρεπορτάζ μεγαλοαποκαλυπτικού δηημοσιογράφου είναι χαρακτηριστικές. Θεωρώ ότι αυτό που βλέπουμε είναι ένας πόλεμος που πάει να εξαπολυθεί από τα παραδοσιακά κέντρα εξουσίας και μέσα εναντίον μιας κατηγορίας πολιτών που έχει αρχίσει να διαμορφώνεται και η οποία δεν αποδέχεται τον παραδοσιακό παθητικό ρόλο στις σχέσεις της με την εξουσία.
Υπενθυμίζω ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι για την ανωνυμία στα ιστολόγια. Κάποιοι από αυτούς είναι ότι ένας ιστολόγος μπορεί να μην επιθυμεί να καθίστανται γνωστές οι απόψεις του πάνω σε ορισμένα ζητήματα π.χ. στο χώρο της εργασίας του για τον α ή β λόγο, επίσης, μπορεί μια καταγγελία να μη συνιστά παραβίαση της νομοθεσίας, αλλά να εκθέτει τον ιστολόγο σε διακριτική συμπεριφορά ή κίνδυνο απόλυσης ή άλλων έμμεσων αντιποίνων, μπορεί να μη θέλει κάποιος να εμφανίζεται το οικογενειακό του όνομα για να μη συνδέονται άλλα άτομα της οικογένειάς του με τις απόψεις του ή να μη θέλει να προσβάλει ή να δημιουργήσει εντάσεις με άτομα της οικογένειάς του και, φυσικά, υπάρχει η περίπτωση να ζει κάποιος σε ένα ανελεύθερο καθεστώς ή να θεωρεί ότι οι απόψεις του μπορεί να τον εκθέτουν σε πιέσεις και αντίποινα, χωρίς να τον υποστηρίζει το επιτελείο ενός ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού ή εφημερίδας και ειδικές διατάξεις όπως συμβαίνει με τους δημοσιογράφους. Πολλοί άλλοι λόγοι υπάρχουν επίσης, με έναν από τους πιο σημαντικούς να είναι η γοητεία του να είσαι σε θέση να διαμορφώσεις εκ του μηδενός τη δική σου ταυτότητα αποκλειστικά με βάση το λόγο σου, για περισσότερη και όχι λιγότερη ειλικρίνεια. Αλλά πώς να τα κατανοήσουν αυτά οι διψασμένοι για δημοσιότητα και αναγνωρισιμότητα αστέρες των ΜΜΕ.
Απογοητεύτηκα πολύ από τη στάση ορισμένων, λίγων ιστολόγων που έχω σε εκτίμηση και είδα να επιδίδονται σε κοντόφθαλμες κρίσεις του τύπου «εγώ δεν είμαι σαν και αυτούς». Τι θα κάνουν όμως αύριο όταν οι όποιοι περιορισμοί θα πέσουν στα κεφάλια όλων μας; Νομίζω ότι αν θέλουμε να υπερασπίσουμε το δικαίωμά μας να εκφραζόμαστε ελεύθερα σε αυτό το υπέροχο μέσο, πρέπει να αντιδράσουμε. Προσωπικά, δεν θα δεχθώ κανέναν πρόσθετο περιορισμό ειδικά για τα ιστολόγια από τον Έλληνα νομοθέτη. Αν θεωρήσω ότι το κόστος της μη συμμόρφωσης είναι υψηλό ή αν διαπιστώσω ότι υπάρχει υπαρκτός κίνδυνος να εκτεθώ σε νομικό κίνδυνο και μόνο για το γεγονός ότι έχω ιστολόγιο, θα κλείσω το παρόν ιστολόγιο, ενδεχομένως με μια αγγλόφωνη ανακοίνωση που θα καταγγέλλει ως μη δημοκρατική αυτή τη χώρα. Η απολυταρχία δεν χρειάζεται απαραίτητα βασανιστήρια και φυλακές, μπορεί κάλλιστα να σε περισφίξει τόσο με νομικίστικα και δικονομικά μέσα και απαιτήσεις και με δυσανάλογα μεγάλο νομικό κίνδυνο λόγω μη κατοχύρωσης δικαιωμάτων, σε συνδυασμό με την αρνησιδικία που επικρατεί, ώστε να μην σου αφήνει κανένα περιθώριο ελεύθερης έκφρασης. Υπενθυμίζω τις απανωτές καταδίκες της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για θέματα ελευθερίας της έκφρασης και του τύπου αλλά και για άλλα ζητήματα.
Θα σκεφτόμουν ίσως το ενδεχόμενο να ανοίξω ιστολόγιο στα Αγγλικά με εντελώς διαφορετικά στοιχεία, είναι μια ιδέα, αλλά δεν θέλω να παραδοθώ αμαχητί, θα ήταν ευχής έργο, να πλήτταμε αυτούς που πάνε να μας πλήξουν, να πάρουν μια γεύση τα ΜΜΕ της ευτέλειας, οι δημαγωγοί, οι κατασκευαστές συναίνεσης και οι φαύλοι του τι σημαίνει δημοκρατικοί πολίτες που δεν ανέχονται να τσαλαπατιόνται και να κουρελιάζονται τα δικαιώματά τους μένοντας κενό γράμμα.
Μου θυμίζει αυτή η υπόθεση τη δεκαετία του 80 και την πρώτη εμφάνιση των υπολογιστών (οι ηρωικές μέρες των spectrum, oric atmos κ.λπ., αν είστε της ηλικίας μου), τότε που είχαν βγει από το ΠΑΣΟΚ και είχαν πει ότι επειδή οι υπολογιστές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το φακέλωμα, ίσως να πρέπει κάθε κάτοχος υπολογιστή να πρέπει να τον δηλώνει στο ΑΤ της περιοχής του! Ελλάδα, η χώρα του γελοίου δίχως όρια. Μην πανικοβάλλεστε από τα ιστολόγια, θα σας φύγει το στρινγκ του ήθους σας!
Alors, c’ est la guerre.
Προτείνω την αποστολή αυτού του μηνύματος στο e-tipos:
Προς e-tipos:Παρακαλώ λάβετε υπόψη ότι όταν οργανώνετε μια διαδικτυακή ψηφοφορία και επιλέγετε η μία επιλογή απάντησης να είναι «Συμφωνώ με τον δια νόμου έλεγχο των blogs.» και η άλλη «Πρέπει να συνεχίσει η ανεξέλεγκτη λειτουργία τους με τις όποιες συνέπειες.», οι προθέσεις σας να υπαγορεύσετε τη «σωστή» απάντηση καθίστανται περισσότερο από διαφανείς. Η δεύτερη επιλογή θα έπρεπε να είχε ισοδύναμη και εξίσου ουδέτερη διατύπωση με την πρώτη, όπως «Διαφωνώ με τον δια νόμου έλεγχο των blogs.». Διαφορετικά, προτείνω η πρώτη επιλογή να διαμορφωθεί σε «Συμφωνώ με τη δια νόμου διακοπή της ελεύθερης λειτουργίας των blogs, με τις όποιες συνέπειες για την ελευθερία του λόγου.»
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
25 σχόλια:
Περαστικέ έγραψες:
«Υπενθυμίζω ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι για την ανωνυμία στα ιστολόγια. Κάποιοι από αυτούς είναι ότι ένας ιστολόγος μπορεί να μην επιθυμεί να καθίστανται γνωστές οι απόψεις του πάνω σε ορισμένα ζητήματα π.χ. στο χώρο της εργασίας του για τον α ή β λόγο, επίσης, μπορεί μια καταγγελία να μη συνιστά παραβίαση της νομοθεσίας, αλλά να εκθέτει τον ιστολόγο σε διακριτική συμπεριφορά ή κίνδυνο απόλυσης ή άλλων έμμεσων αντιποίνων, μπορεί να μη θέλει κάποιος να εμφανίζεται το οικογενειακό του όνομα για να μη συνδέονται άλλα άτομα της οικογένειάς του με τις απόψεις του ή να μη θέλει να προσβάλλει ή να δημιουργήσει εντάσεις με άτομα της οικογένειάς του και, φυσικά, υπάρχει η περίπτωση να ζει κάποιος σε ένα ανελεύθερο καθεστώς ή να θεωρεί ότι οι απόψεις του μπορεί να τον εκθέτουν σε πιέσεις και αντίποινα, χωρίς να τον υποστηρίζει το επιτελείο ενός ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού ή εφημερίδας και ειδικές διατάξεις όπως συμβαίνει με τους δημοσιογράφους. Πολλοί άλλοι λόγοι υπάρχουν επίσης, με έναν από τους πιο σημαντικούς να είναι η γοητεία του να είσαι σε θέση να διαμορφώσεις εκ του μηδενός τη δική σου ταυτότητα αποκλειστικά με βάση το λόγο σου.»
Δεν έχω παρακολουθήσει την υπόθεση και δεν έχω διαβάσει εξίσου το ποτέ το press.gr.
Βασικά έχεις δίκιο. Απλώς έχω μια άλλη άποψη στο παραπάνω. Από τη μία έιναι έτσι όπως το γράφεις σχετικά με την ασφάλεια της ανωνυμίας.
Από την άλλη όμως η ανωνυμία είναι παραδοχή μιας ήττας. Δηλαδή αναγνωρίζουμε ότι οι κοινωνίες είναι ακόμη μη ανεκτικές και ότι η επωνυμία θα έφερνε διακρίσεις του οποιοδήποτε είδους. Είναι αντιφατικό ξέρεις.
Άν δεν έχουμε πραγματική δημοκρατία και ελευθερία τότε θα πρέπει να τις διεκδικήσουμε. Μια απάντηση θα ήταν η μαζική επωνυμία. Κανείς δεν μπορεί να κυνηγήσει χιλιάδες ανθρώπους μόνο και μόνο επειδή εκφράζονται.
Δεν ξέρω αν είναι αντιφατικό, δεν νομίζω, αλλά είναι πραγματικό ωστόσο. Πράγματι, δεν πιστεύω ότι η δημοκρατία μας, όση έχουμε και αν έχουμε, λειτουργεί σωστά ή ότι διασφαλίζει επαρκώς δικαιώματα όπως αυτό της ελευθερίας του λόγου. Όπως γράφω, δεν θεωρώ ότι η ανωνυμία είναι εκ προοιμίου κάτι κακό και αποκλειστικά μέσο άμυνας. Σκέφτηκα πάντως μερικές άλλες περιπτώσεις που κάποιος μπορεί να επιλέξει την ανωνυμία για πρακτικούς λόγους, όπως κάποιον που φοβάται ότι αν εμφανίσει το όνομά του, λόγω των απόψεών του μπορεί να πέσει θύμα τηλεφωνικής παρενόχλησης από κακόβουλους ή μια γυναίκα που θα ήθελε να αποφύγει παρενοχλήσεις, ενδεχομένως λόγω της φύσης των κειμένων της. Ένας άλλος λόγος είναι ότι ανώδυνα αλλά αυτοβιογραφικά κείμενα δεν θέλεις να γίνουν γνωστά σε άτομα του άμεσου περιβάλλοντός σου ή συναδέλφους σου διότι κάτι τέτοιο θα σε ενοχλούσε. Οι λόγοι δηλαδή δεν είναι μόνο πολιτικοί και όλοι όσοι γράφουν στα ιστολόγια δεν είναι δημοσιογράφοι και δεν έχουν λάβει μέτρα προστασίας όπως π.χ. να διατηρήσουν απόρρητο τον αριθμό του τηλεφώνου τους. Αδυνατώ να αντιληφθώ γιατί η ψευδωνυμία ενός ιστολόγου αποτελεί περισσότερο πρόβλημα π.χ. από την ψευδωνυμία ενός συγγραφέα. Σέβομαι όσους γράφουν πράγματα που βρίσκω ενδιαφέροντα και αληθινά, είτε επιλέγουν να γράψουν με το αληθινό τους όνομα είτε με κάποιο ψευδώνυμο, μου είναι παντελώς αδιάφορο. Ο λόγος μετράει. Επίσης, δεν χρειάζεται ο όποιος τύραννος να κυνηγήσει χιλιάδες άτομα, όπως γράφεις, αρκεί να κυνηγήσει αυτούς που την ενοχλούν περισσότερο ή μερικούς μόνο, για εκφοβισμό και παραδειγματισμό.
Πάρη, οι κοινωνίες ποτέ δεν ήταν ανεκτικές, και πιστεύω πως ποτέ δεν θα γίνουν. Η (έστω και περιορισμένη) ανωνυμία είναι απαραίτητη σαν το οξυγόνο.
διαφωνώ με τον πόλεμο των τεθωρακισμένων. Ανταρτοπόλεμος χρειάζεται. Περαστικέ άλλαξε το σκίτσο, εκτός αν μας αποδείξεις ότι διαθέτεις άρμα μάχης...
Σωστά, Cyrusgeo.
Μα και βέβαια το ιστολόγιο διαθέτει εξοπλιστικό πρόγραμμα! Πάντως, έχεις ένα δίκιο για τον ανταρτοπόλεμο, Aerostatik. Πολλές πληροφορίες για το ανώνυμο σερφάρισμα μπορείτε να βρείτε ψάχνοντας στο Διαδίκτυο. Ορίστε μια ενδιαφέρουσα τοποθεσία: http://www.siatec.net/proxyanonymizer/ Άλλοι προτείνουν τη χρήση του tor με το πρόγραμμα περιήγησης firefox. Μας βλέπω να κλείνουμε τα ιστολόγιά μας και να τα αντικαθιστούμε από άλλα ιστολόγια όπου θα εμφανιζόμαστε σαν αμερικανοί πολίτες λαμβάνοντας ειδικά μέτρα για την προστασία μας, τουλάχιστον εάν θέλουμε να ασχολούμαστε και με πολιτικά θέματα ή για να αποφύγουμε τυχόν απαράδεκτες διατάξεις μελλοντικών ελληνικών νόμων.
Πάντως κάποιες σημερινές κοινωνίες είναι πιο ανεκτικές από οποιαδήποτε άλλη εποχή.
Η ανεκτικότητα είναι σαν το σεβασμό. Κερδίζεται και αυτή, δεν χαρίζεται.
Αλλά πιστεύω και εγώ ότι αν γίνει κάτι τέτοιο, θα χρειαστεί ίσως ακόμη 100 με 200 χρόνια!
Καλά ξέρω, μέχρι τότε ποιος ζει, ποιος πεθαίνει!
Καλημέρα Περαστικέ. Παίρνω το άρθρο σου να το διαβάσω στην Τράπεζα καθώς θα περιμένω στην ουρά. Τώρα καταλαβαίνω τι είναι να γράφεις μεγάλα άρθρα και μάλιστα το ένα πίσω απ' τ' άλλο. Κάνε λίγο κράτη βρε παιδί μου. Ουφφφφ!!
Καλημέρα, Περαστικέ.
Κατά τη σεμνή και ταπεινή μου γνώμη, όλα προέρχονται από τον φόβο. Τον φόβο των πολιτικών, των δημοσιογράφων, όλων εκείνων που βλέπουν ότι μπορεί κάποια στιγμή να μην είναι πια απαραίτητοι. Ο φόβος της ανεργίας τους κάνει να βλέπουν παντού δαίμονες, ώστε να μας πείθουν ότι μπορούν να εξακολουθούν να υπάρχουν ως σωτήρες και μοναδικοί εκφραστές όσων μας αφορούν. Ποιο το νόημα να εξετάζουμε κάτι κατά περίπτωση όταν μπορούμε να απαλλαγούμε μια και καλή συνολικά και να έχουμε ήσυχο το κεφάλι μας;
Πολύ καλό ποστ. Προσυπογράφω, ειδικά τις προτάσεις προς το e-tipos. Εμεις πρεπει να τους εξηγούμε την δεοντολογία;
:(
Η ανεκτικότητα είναι κάτι που οφείλουμε ο ένας στον άλλο, Πάρης, διαφορετικά ακολουθεί η σύγκρουση.
Cynical, δεν φτάνει που σου έδωσα κάτι να κάνεις στην ουρά καθώς θα περιμένεις...
Σωστές οι επισημάνσεις σου Διόνα, βέβαια, αυτοί που αναφέρεις δεν θα μείνουν άνεργοι, τα ιστολόγια έχουν το δικό τους ρόλο, ωστόσο βεβαίως σημαίνει ότι θα κρίνονται περισσότερο και δεν θα έχουν κάποια μονοπώλια.
Zaphod, έχουν δεοντολογία οι φυλλάδες πέραν των σκοπιμοτήτων και της τσέπης τους; (Ωχ, σηκώνει αυτό μήνυση;)
Αντί για την φράση του Μεταξά (κανένας αρνητικός υπαινιγμός ή μομφή σε αυτό) προσωπικά λέω ότι βγάζω τα γάντια του μποξ και αρχίζω να χτυπάω με γυμνές τις γροθιές. Για περισσότερα δες στο blog μου.
Ωχ ωχ, Φλύαρε, σε βλέπω να μπλογκάρεις από το κελί 33 σε λίγο.
Γι αυτό το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να σβήσεις άμεσα το link προς το blog μου, αλλιώς θα κατηγορηθείς ως συνεργός μου και θα μπλογκάρουμε παρέα από το ίδιο κελί.
Μπα, εγώ θα τα ρίξω όλα στα σκίτσα, "Αυτοί κύριοι δικαστές τα κάνανε όλα, αυτοί είναι οι κατά νόμο υπεύθυνοι του μπλογκ".
"Υπενθυμίζω ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι για την ανωνυμία στα ιστολόγια. Κάποιοι από αυτούς είναι ότι ένας ιστολόγος μπορεί να μην επιθυμεί να καθίστανται γνωστές οι απόψεις του πάνω σε ορισμένα ζητήματα"
Καθόλου άδικο σε αυτό οπως και σε πολλά άλλα Περαστικε.
Στο κατω κατω ποιός είσαι και τι κανείς μπορεί να μην χαρακτηρίζεται μόνο απο μία τζιφρα του Ληξιαρχείου.
Πολλοί "επωνυμοι" καταλήξαν να κάνουν και αυτοί καφρίλες κάτω απο την ομπρελα μιας "επωνυμίας".
(Σου θυμίζω το σκάνδαλο Κοσκωτά.)
Αν φιμώσουν τα blogs θα κάνουμε ανταρτοπόλεμο. Ένα θα κλείνουν 10 θ'ανοίγουμε. Από τις απομακρυσμένες Νησίδες των ΗΠΑ, από τα διεθνή ύδατα, από τα νησιά Κάυμαν. Ωρέ γλέντια!
Μακάρι να τολμήσουν να κάνουν κάτι τέτοιο. Θα περάσουμε αξέχαστες, πυρετικές στιγμές.
Γεια σας, Yellow Kid, Cynical.
Ξέρετε τι με εκνευρίζει περισσότερο;
Που βγαίνουν κάτι τσογλάνια (συγνώμη ω οικοδεσπότα για την έκφραση!) στα παράθυρα των ΜΜΕ και μιλάνε εξ ονόματος των ...bloggers!
Aυτό το ποστ περαστικέ θα το κρατήσω, με την άδειά σου... YΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ!
Σωστή επισήμανση Doctor!
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Γαϊδάρα.
@ cynical
Ανταρτοπόλεμος. Ακριβώς. Άλλωστε το δίκτυο (που θέλω) νιώθει καλύτερα έτσι.
)))
Καλησπέρα Banshee.
Γεια σου, Περαστικέ. Μου άρεσε το κείμενό σου. Ψύχραιμο και προσωπικό ταυτόχρονα.
telika to sxolio sto e-tipos stalthike? axize ton kopo na ginei, einai poly eystoxo..
Τελικά το θεώρησα μάταιο, Mao Tse Tung. Δεν πιστεύω ότι θα υπήρχε απάντηση ή σωφρονισμός. Απευθύνονται εκεί που απευθύνονται.
Δημοσίευση σχολίου