Σάββατο, Οκτωβρίου 03, 2009

4 Οκτωβρίου

Με τους αγίους, γενικά, δεν τα έχω πολύ καλά, αλλά υπάρχει ένας που ξεχωρίζω και συμπαθώ ιδιαίτερα, και είναι και καθολικός. Είναι ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης, ο άγιος που κήρυττε στα πουλάκια, ο άγιος που έκανε ειρήνη μεταξύ μιας πόλης και ενός λύκου, ο άγιος τον θάνατο του οποίου έκλαψε ένα γαϊδουράκι, ο χαρούμενος άγιος που γιόρταζε όλη τη φύση, μαζί με τον Ήλιο, τη Σελήνη και τα αστέρια και όλα τα πλάσματά της.

Ήταν φυσικό, καθώς φαίνεται να υπάρχει μια παγκόσμια ημέρα για ο,τιδήποτε, ακόμη και για τη μετάφραση (που τόσο με κάνει να υποφέρω καθημερινά), να οριστεί ως παγκόσμια ημέρα των ζώων η μέρα εορτασμού αυτού του αγίου, η 4η Οκτωβρίου (να λείπουν σχόλια συσχέτισης με τους Έλληνες ψηφοφόρους και που υποτιμούν τα ζώα).

Νομίζω ότι θα μας χρειαζόταν σήμερα ένας τέτοιος άγιος, να μας υποχρεώσει να συνάψουμε ειρήνη, ως ανθρωπότητα, με τη φύση και όλα τα πλάσματά της - όπως έκανε κάποτε ο άγιος με την πόλη Γκούμπιο και το λύκο - και, κατ' επέκταση, με τους εαυτούς μας. Ίσως αν υπήρχε ένας αντίστοιχος ορθόδοξος άγιος να ήταν κάπως καλύτερα τα πράγματα για τα ζώα στη χώρα μας, όπου τραβούν τα πάνδεινα.

Σκέφτομαι ότι θα πρέπει μια ημέρα να αναγείρουμε οι άνθρωποι μνημεία στις πόλεις μας για το «άγνωστο ζώο», το ζώο που μας βοήθησε να επιβιώσουμε, το ζώο που δούλεψε για εμάς, το ζώο που έγινε τροφή μας, το ζώο που σκοτώθηκε και υπέφερε στους δικούς μας πολέμους, το ζώο που μαρτύρησε στα χέρια μας και στα επιστημονικά εργαστήριά μας, το ζώο το είδος του οποίου εξαφανίσαμε, το ζώο που μας αγάπησε και μας προστάτεψε και απέμεινε μοναδικός μας φίλος όταν όλοι οι άνθρωποι μας είχαν εγκαταλείψει.

Αφιερώνω την ανάρτηση στη σκυλίτσα της οποίας την πρωινή φροντίδα ο παιδικός φόβος με εμπόδισε να ανταποδώσω με ένα μικρό χάδι και σε όλα τα άλλα πλάσματα, τα αδέλφια μας, στα οποία προξενούμε τόσο πόνο και τόσο λίγο σεβόμαστε, σαν ένας κακομαθημένος, σαδιστής, μεγαλύτερος αδελφός.

Laudato sie, mi Signore cum tucte le Tue creature...
Δοξασμένος να είσαι Κύριε μέσα από όλα τα πλάσματά σου - από το «Άσμα στον Ήλιο», που συνέθεσε ο Άγ. Φραγκίσκος, ο φτωχούλης του Θεού, που κάποτε ήταν και τροβαδούρος και γλεντζές νέος, και στο οποίο κάνει την πολύ γνωστή αναφορά στον αδελφό ήλιο και στην αδελφή σελήνη.

Δείτε και τη Διεθνή Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων στο ιστολόγιο του Greek Rider.
.
Δεν πιστεύω να νομίζατε ότι θα έγραφα για τις εκλογές... ωστόσο, είναι λυπηρό ότι αύριο, την ημέρα των ζώων, θα διεκδικούν την είσοδό στους στη βουλή πολιτικοί όπως ο Φίλιππος Πετσάλνικος, απροκάλυπτος υπερασπιστής των γουναράδων, αυτού του ματωβαμένου και απάνθρωπου επαγγέλματος, που μόνο σκοπό έχει την ικανοποίηση της ανθρώπινης ματαιοδοξίας και που πλέον θα έπρεπε να εκλείψει. Θυμηθείτε και τον Kill-τίδη, προστάτη άγιο των κυνηγών, εχθρό των φιλόζωων. Όχι σταυρό σε τέτοιους ανθρώπους.

14 σχόλια:

Jolly Roger είπε...

Ο Πετσαλνικος και ο Κιλτιδης φιλε Περαστικε ειναι πολιτικοι. Δεν ξερουν ουτε απο ηθικη ουτε απο λογικη. Μονο απο ψηφους.
Για 50 ψηφους θα πουλαγαν την μανα τους για table dancer σε καμπαρε στην Βυρητο.

Οσο η ελληνικη κοινωνια διαθετει περισσοτερες ψηφους απο την μερια των γουναραδων και των κυνηγων παρα απο την μερια των ανθρωπων σαν εσενα, τοσο οι πετσαλνικοι και οι κιλτιδηδες θα αφθονουν.
Μη λησμοναμε οτι ο Π. απλα *προλαβε* να κατοχυρωσει την προστασια των γουναραδων. Αν δεν προλαβαινε να την κατοχυρωσει αυτος, θα προλαβαινε καποιος αλλος.

Μια σαπια και ανηθικη κοινωνια οπως η ελληνικη, θα αναδειξει σαπιους και ανηθικους πολιτικους. Τι αλλο περιμενες;

Με τους αγιους γενικα δεν τα παω καλα. Ο Φραγκισκος της Ασιζης μου ειναι ο πιο συμπαθης. Οχι τοσο για την θρυλουμενη αγαπη του προς τα ζωα (που ηταν πολυ σχετικο πραγμα τον 13ο αιωνα) αλλα γιατι απαρνηθηκε τα πλουτη του προκειμενου να ζησει συμφωνα με την πιστη του.
Τουλαχιστον αυτος εκανε πραξη αυτα που πιστευε, οχι σαν κατι βατοπεδινους.

Το σκιτσο σου πολυ ομορφο, οπως μας εχεις συνηθισει.

sousou είπε...

Γεια σου φίλε, Περαστικέ!
http://troktiko.blogspot.com/2009/10/baby-sitter.html

Περαστικός είπε...

Γεια σου, Jolly Roger, έτσι είναι. Ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

Sousou, ευχαριστώ για τις απίθανες φωτογραφίες :D

geokalp είπε...

δεν είμαι υπέρ του Πετσάλνικου, ίσα-ίσα

όμως εάν πάς στη Καστοριά, στα μέρη εκεί πάνω, θα καταλάβεις τι έχουν περάσει...
αυτό που ονομάζεται παγκόσμια κρίση το έχουν περάσει...
και βρίσκονται στην επόμενη μέρα, ένα βήμα πιο μπροστά από εμάς...

πίστεψε με, δεν είναι καθόλου ωραίο...
και οι άνθρωποι εκεί πάνω μπορεί να μην θέλουν να το βγάλουν, τους βγαίνει όμως...

Περαστικός είπε...

Geokalp, δικαιολογεί η οικονομική ανάγκη τα πάντα; Καθαγιάζει κάθε οικονομική δραστηριότητα; Δικαιολογεί το οργανωμένο έγκλημα; Σε κάποιες χώρες της Λατινικής Αμερικής θεωρείται ότι και η παραγωγή και το εμπόριο ναρκωτικών είναι θεμιτό και ότι οι βαρόνοι της κοκαΐνης είναι ευεργέτες, αλλού τα αφεντικά της Μαφίας θεωρούνται στυλοβάτες της κοινωνίας γιατί «δίνουν ψωμί» στον κόσμο. Σε κάποιες χώρες της Ασίας, είναι αποδεκτό οι γονείς να πουλάνε τα παιδιά τους σε μπορντέλα ανηλίκων όπου βιάζονται από καλοθρεμμένους δυτικούς τουρίστες. Κάθε κοινωνία και κάθε άνθρωπος βάζει μια κόκκινη γραμμή σε αυτά που θεωρεί ηθικά αποδεκτά μέσα βιοπορισμού. Το να γδέρνονται ζωντανά ζώα, το να θανατώνονται με ηλεκτροσόκ στα απόκρυφά τους, το να ζουν ακινητοποιημένα σε μικροσκοπικά κλουβιά μέχρι να φτάσει η ώρα της θανάτωσης, το να σκοτώνονται για να παρθεί μόνο η γούνα τους που θα φορέσει μια κοκότα/κυράτσα της υψωλής κοινωνίας είναι κάτι που για εμένα βρίσκεται ξεκάθαρα πέραν της κόκκινης γραμμής. Αν πεινάει κάποιος, ας ψάξει να βρει κάτι τίμιο και ανθρώπινο να κάνει, αν κόπτεται κάποιος βουλευτής, ας αναζητήσει άλλους τρόπους βιοπορισμού για αυτούς τους ανθρώπους. Κανενός το επάγγελμα δεν είναι γραμμένο στο DNA του. Οι βουλευτές που κολακεύουν και υποτάσσονται στα ελαττώματα της κοινωνίας είναι περιττά βάρη, ανήθικοι και άχρηστοι καιροσκόποι.

geokalp είπε...

καλημέρα Περαστικέ

δεν διαφωνώ με τα γραφόμενά σου, υπάρχουν διαχωριστικές γραμμές είναι σίγουρο
όμως άλλο τα παράνομα όπως η πορνεία και άλλο ένα προϊόν που ξέπεσε λόγω αλλάγής της κουλτούρας
επίσης δεν δέχομαι να συγκρίνεται το 27ο ΑΕΠ με τις τελείως υπόδουλες χώρες της Ν.Αμερικής ή της ΝΑ Ασίας - δεν είμαστε το ίδιο, ανάθεμα εάν είμασταν

το πρόβλημα θεωρώ ότι έχει να κάνει με το ότι η πολιτική (πχ ο Πετσάλνικος) δεν κατάφερε να τους βρει λύση όταν το πρόβλημα ξεκίνησε
και το γράφω αυτό γιατί οι περισσότεροι από τη Καστοριά δεν είχαν μάθει να ασχολούνται με κάτι άλλο εκτός της γούνας και τα δέρματα
πολύ λίγοι έχουν καταφέρει να ξεκινήσουν κάτι καινούργιο

και το ίδιο παρατηρείται στα αγροτικά προϊόντα που παράγουμε, στη ποιότητα του τουρισμού που προσφέρουμε κλπ κλπ

το πρόβλημα είναι ότι δεν δόθηκε λύση όσο υπήρχε καιρός, τώρα είναι αργά, οι συνέπειες είναι εκεί και η τοπική κοινωνία ζει μόνο με την ανάμνηση (αποταμίευση) του παρελθόντος

(κι ας αφήσουμε στην άκρη το ότι βρίσκονται 10 χλμ από το τριεθνές)

aerostatik είπε...

και βίους αγίων ο περαστικός...

Περαστικός είπε...

Ό,τι είναι νόμιμο δεν είναι και ηθικό, όσο για την κουλτούρα, αυτή κάποτε περιελάμβανε και τις ανθρωποθυσίες. Ένας ηθικός άνθρωπος δεν μπορεί να ασκεί αυτό το επάγγελμα και ένας ηθικός πολιτικός δεν μπορεί να το στηρίζει, ανεξαρτήτως νόμου, ανεξαρτήτως κουλτούρας. Η αφαίρεση ζωής δικαιολογείται μόνο για τη ζωή, δηλ. για την αυτοάμυνα και την επιβίωση. Τόσο απλά. Ο άνθρωπος των σπηλαίων μπορεί να χρειαζόταν τις γούνες (τις οποίες βέβαια έπαιρνε, όπως και τα οστά και κάθε άλλο χρήσιμο υλικό που θα μπορούσε να τον κρατήσει στη ζωή, από πλάσματα τα οποία έτρωγε, καθώς δεν τον έπαιρνε να εκτρέφει ζώα μόνο για τη γούνα τους), εμείς όμως όχι. Φυσικά, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν είναι πραγματικά ηθικά πλάσματα, αλλά πλάσματα της συνήθειας, αλλά, σίγουρα, από ένα πολιτικό δεν περιμένουμε μόνο αυτό, υποτίθεται. Ιδίως στη σημερινή εποχή, όπου πλέον η συνειδητοποίηση περιβαλλοντικών και ηθικών ζητημάτων, και απέναντι στα ζώα, είναι ευρύτερη, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για κανέναν. Με τα παραδείγματά μου ήθελα να σου δείξω ότι επικαλούμενος την οικονομική ανάγκη χωρίς μέτρο και περιορισμό μπορείς να δικαιολογήσεις τα πάντα.

Περαστικός είπε...

Aerostatik, είδες, είδες...

Jolly Roger είπε...

geokalp, το λογικο λαθος που κανεις - και το οποιο ειναι τυπικοτατη ελληνικη νοοτροπια -, ειναι οτι περιμενεις τα παντα απο το κρατος.

Γιατι περιμενουν τον (καθε) Πετσαλνικο να τους σωσει;
Το ξερεις οτι η Καστορια ειχε αυθαιρετα, "ειδικα" προνομια (ουσιαστικα μονοπωλιο) που διηρκεσαν δεκαετιες;

Αν εγω ειμαι φουρναρης και βλεπω οτι το μαγαζι μου δεν παει καλα, θα μαθω καποια αλλη τεχνη και θα ανοιξω καποιο αλλο μαγαζι. Αν ειμαι μαλιστα εξυπνος, θα φροντισω για την εναλλακτικη λυση πολυ καιρο πριν κλεισω το μαγαζι μου.

Γιατι πρεπει να πληρωνουμε εμεις ΟΛΟΙ οι φορολογουμενοι του καστοριανους γουναραδες, που επι ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ εβλεπαν οτι η μπιζνα τους ηταν αζητητη και ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΠΟΤΑ;

Μηπως ηρθε ξαφνικα η κριση στον τομεα της γουνας; Οχι!
Μηπως τους χτυπησε καποια θεομηνια; Καποια απροσδοκητη καταστροφη; Οχι!

Μηπως δεν ηξεραν το ιδιο τους το επαγγελμα; Την δικη τους αγορα; Δεν εβλεπαν τι γινονταν γυρω τους, στον ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ τομεα δουλειας;

Αν ο Περαστικος (εσυ, εγω οποιοσδηποτε) διαπιστωσει οτι το επαγγελμα του επαψε να εχει περαση, θα τρεξει στον Πετσαλνικο να τον σωσει;

ΙΔΙΩΣ οταν επι δεκαετιες απολαμβανε ειδικα προνομια, που του απεφεραν Χοντα Λεφτα;
Οσο τρωγοπινουμε προνομιουχοι στην υγεια των κοροιδων ειναι καλα. Μολις παψουμε να ειμαστε προνομιουχοι, τρεχουμε να γινουμε δημοσιοι υπαλληλοι ( = να φορολογηθουν ολοι οι αλλοι για να εχω εγω).

Ανεξαρτητα απο την ανηθικη, αχρηστη, παραλογη και απανθρωπη σταση των γουναραδων απεναντι στα ζωα, δεν θα λυπηθω καθολου αν εκλειψει εντελως το επαγγελμα αυτο.
Τουλαχιστον, (αφηνοντας εντελως εξω τα ζωα) να μειωθουν αυτοι που τρεφονται τζαμπα απο τους φορους μου.

geokalp είπε...

@Jolly Roger

νομίζω ότι είναι υπερβολική η επίθεσή σου

ξαναδιάβασε τα δύο (2) σχόλια που έχω αφήσει - νομίζω απαντούν και στο 2ο σχόλιό σου (προς εμένα)

σε κάθε περίπτωση όμως το κράτος πάντοτε βοηθάει - να το γράψω κομψά - επαγγέλματα και κλάδους που απαξιώνονται
[και σκέψου ότι το έκανε πρόσφατα η "νεο-φιλελέυθερη" κυβέρνηση Μπους σε κλάδους ανθηρούς, όπως οι ασφάλειες ή οι τράπεζες (που απλά έπαιξαν και έχασαν), ή γενικότερα μέχρι κάποια χρόνια όλη η Ευρώπη στις εθνικές αεροπορικές...]

τέλος, θα σου πω γιατί έχω μια επιπλέον ευαισθησία.
είμαι Κοπενγχάγη πριν 10 χρόνια και τρώω στο όρθιο κινέζικο με συμφοιτητές
έρχεται ένας πλανόδιος, μαύρος, που είχε ενδιαφέρουσα πραμάτεια, κομπολόγια-φυλακτά κλπ
πιάσαμε τη κουβέντα
-από που είσαι;
-Τζαμάϊκα
-πως βρέθηκες εδω;
-κλπ κλπ
-τα φτιάχνεις μόνος σου;
-μερικές φορές, μερικά αγοράστα...
-αυτό από που είναι;
-αυτό από εκεί.. όμως το πετσί είναι από αλλού...
-από που;
-από την Ελλάδα... Καστοριά... εκεί είναι τα καλύτερα δέρματα!

δεν γίνεται εμείς εδώ να έχουμε τα καλύτερα και να τα αφήνουμε απλά να πεθαίνουν!

Περαστικός είπε...

Geokalp, επισημαίνω ότι άλλο θέμα (μεγάλο) είναι το δέρμα όταν προέρχεται από ζώα που έχουν θανατωθεί για τροφή, άλλο θέμα η γούνα από ζώα, πολλές φορές άγρια, που εκτρέφονται και θανατώνονται ειδικά για αυτό το σκοπό και μάλιστα σε πολύ χειρότερες συνθήκες. Όπως θα έχεις καταλάβει, στο θέμα της γούνας κατ' εμένα υπάρχει ασυμβίβαστο με βασικές αρχές ηθικής και αυτό θεωρώ ότι υπερέχει κάθε ωφελιμιστικού κριτηρίου.

Αν το κριτήριο του πόσο καλοί ή επιτυχημένοι είμαστε σε κάτι είναι καθοριστικό, θα δεχόμουν πολύ πιο εύκολα τη νομιμοποίηση της καλλιέργειας και των εξαγωγών της φούντας ως εναλλακτικής απασχόλησης, καθώς, από ό,τι ακούω, αυτό το ελληνικό προϊόν έχει επίσης μεγάλη πέραση - και - στα μέρη σας, σε αντίθεση με τη γούνα που φθίνει. (Χιουμοριστικό αυτό.)

ellinida είπε...

Ελπίζω να μην ξαναβγήκε το κάθαρμα.

Περαστικός είπε...

Ellinida, δυστυχώς τον κάνανε και πρόεδρο της βουλής νομίζω. Το μόνο παρήγορο είναι ότι οι θέσεις του δεν έχουν γίνει δεκτές από το κόμμα. Ίσως να είναι ένα τυπικό δείγμα καιροσκοπισμού, να χαϊδέψει μερικά αυτιά για να βουτήξει μερικές ψήφους.