Κυριακή, Απριλίου 05, 2009

Ένας γαϊδαράκος που τον έλεγαν Κλάρενς

Ήταν ένας γαϊδαράκος που τον λύσαν τα παιδιά, γιατί τον είχανε δεμένο και πεινούσε, ο καημένος,
Βρήκε πόρτα ανοικτή, σε περβόλι δροσερό, και μπήκε μέσα με χαρά, δυο λάχανα έφαγε, δεν ήτανε πολλά,
Μα τον ηύρε ο νοικοκύρης, του χωριού του το καμάρι, που δεν φόραγε σαμάρι, και εθύμωσε πολύ, με τον κλέφτη γαϊδαράκο,
Ξύλο έπεσε πολύ, έσπασε το γαϊδουρινό κορμί, και με πόνο έφυγε πολύ από τούτη τη ζωή, ο κλεφτάκος γαϊδαράκος,
Να πεθάνει ο χωριάτης, να πεθάνει το χωριό, να πεθάνουν τα παιδιά τους και να σβήσει η γενιά τους μεσ' σε πόνο τρομερό,
Να με ακούσει η Εκάτη, να με ακούσει και ο Άδης και η Άρτεμη να στείλει τ' άγριά της τα σκυλιά, για όσα κάνανε στον Κλάρενς, να τους σκίσουν τα κορμιά,
Και αν ο άνθρωπος εκλείψει, πανηγύρι για τη φύση!

Μεταφέρω από το newsletter του Αρκτούρου που έλαβα:

(Μια είδηση που δημοσιεύεται στο καινούριο τεύχος της Μικρής Αρκτου που θα σταλεί στους υποστηρικτές του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ τις επόμενες ημέρες).

Από την Μελίνα Αυγερινού, ξεναγό του Καταφυγίου της Καφέ Αρκούδας.

Σε χωριό της δυτικής Μακεδονίας, ήταν ένας γάιδαρος… δεμένος σε ένα δέντρο, κουρασμένος και πεινασμένος. Τα παιδιά του χωριού τον έλυσαν γιατί τον λυπήθηκαν. Ο γάιδαρος μπήκε στον πρώτο κήπο που βρήκε με ανοιχτή την πόρτα κι έφαγε δυο λάχανα. Ο ιδιοκτήτης του κήπου αντί να τον διώξει και να κλείσει την πόρτα, τον ξυλοκόπησε άγρια. Η αιτία της βίαιης αντίδρασης ήταν η ‘παραβατική’ συμπεριφορά του γαιδάρου, που μπήκε απρόσκλητος στον κήπο κι έφαγε δυο λάχανα. Ο ιδιοκτήτης του γαιδάρου, μη ξέροντας τι να κάνει, στράφηκε για βοήθεια στους ανθρώπους του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ.

Διστακτικοί εμείς, καθώς δεν ξέραμε πως να βοηθήσουμε αρχικά, μεταφέραμε το τραυματισμένο ζώο-που κείτονταν ανήμπορο στη μέση του δρόμου, στις εγκαταστάσεις του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ. Μετά από 10 μέρες σκληρού αγώνα των εθελοντων, φίλων, εργαζόμενων και κτηνιάτρων του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ κι αφού το ζώο ακόμη δεν μπορούσε να σταθεί στα πόδια του τον μεταφέραμε για πιο ειδική φροντίδα σε Ειδικό Καταφύγιο στα Τρίκαλα Εκεί, μετά από συνολικά δεκαέξι μέρες, ο Κλάρενς υπέκυψε στα σοβαρά τραύματά του.

Τέτοιου είδους συμπεριφορές, δεν ταιριάζουν στον 21ο μας αιώνα. Η φύση δεν μας ανήκει, εμείς της ανήκουμε γι’ αυτό ας φροντίσουμε να συνυπάρξουμε αρμονικά με τους συγκάτοικούς μας σε αυτόν τον πλανήτη.

Τελικά, ούτε στην επαρχία θα ήθελα να ζήσω. Μακριά από τους ανθρώπους θα ήθελα να μπορούσα να ζήσω.

32 σχόλια:

Dormammu είπε...

.... τι μπορεί να πει κάποιος για τέτοια κατάντια. Ελπίζω να βρεθεί ο Εκδικητής που θα πληρώσει με το ίδιο νόμισμα τον δράστη αυτού του εγκλήματος.

Dormammu είπε...

Υποθέτω βέβαια ότι το νομικό τμήμα του Αρκτούρου θα γνωρίζει τα παρακάτω, τα γράφω όμως κι εδώ για όλους τους αναγνώστες:

N.1197/1981 περί προστασίας των ζώων.

Άρθρον 1.

1. Τα ζώα συντροφίας, εργασίας και των εκτροφών, δέον να τυχγάνουν εκ μέρους των κατόχων των της δεούσης στοργής και μεταχειρίσεως εκδηλουμένων δια:

α) Χορηγήσεως καταλλήλου και επαρκούς δια το είδος των τροφής και ύδατος.

β) Εξασφαλίσεως ανέτου, υγιεινού και προσηρμοσμένου εις τον φυσικόν
τρόπον διαβιώσέως των, καταλύματος.

2. Οστις φονεύει, βασανίζει, κακοποιεί ζώα, περί ων ο παρών νόμος ή έγκαταλείπει ταύτα έκθετα ή αδέσποτα τιμωρείται δια των εν άρθρω 8 του παρόντος ποινών.



Άρθρο 8

Οι παραβάτες των διατάξεων του άρθρου 1 παράγραφοι 1, 2, 3 και 4
τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι έξι μήνες ή με χρηματική ποινή από τριακόσια μέχρι χίλια πεντακόσια ευρώ ή και με τις δύο ποινές.

2. Οι παραβάτες των διατάξεων των άρθρων 2, 3 και 4 παράγραφοι 2 και 3 τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι πέντε μήνες ή με χρηματική ποινή από τριακόσια μέχρι χίλια πεντακόσια ευρώ ή και με τις δύο ποινές.

3. Οι ποινές της παραγράφου 2 επιβάλλονται και για παραβάσεις κάθε επιτακτικής ή απαγορευτικής διάταξης του Ν. 586/1977 (ΦΕΚ 140 Α΄)."

***Το εντός " " άρθρο 8 αντικαταστάθηκε ως άνω από την παρ.5
του άρθρου 12 του Ν.3170/2003 (Α΄ 191).


***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 12 του Ν.3170/2003
(Α΄ 191), ορίσθηκαν τα εξής:
"Οι παραβάτες κάθε επιτακτικής ή απαγορευτικής διάταξης του Ν. 1444/1984
(ΦΕΚ 78 Α΄), καθώς και οι παραβάτες των διατάξεων των άρθρων 9, 10 και 11
της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία των ζώων συντροφιάς που κυρώθηκε
με το Ν. 2017/1992, τιμωρούνται με τις ποινές που προβλέπονται από την
παράγραφο 2 του άρθρου 8 του Ν. 1197/1981, όπως αντικαθίσταται με την
παράγραφο 5 του άρθρου αυτού".

Jolly Roger είπε...

Το ξενικο ονομα του γαιδαρακου και το γεγονος οτι ο ιδιοκτητης του απευθυνθηκε στον Αρκτουρο δειχνει εμφανεστατα οτι ο γαιδαρακος και ο ιδιοκτητης του ειναι ξενοι.
Οι ελληνορθοδοξοι απ' ευθειας απογονοι του μεγαλου Αλεξανδρου λυνουν αυτου του ειδους τις διαφορες στο καφενειο του χωριου και οχι με τον Αρκτουρο.
Το μενος εναντιον του Κλαρενς ειναι το μενος των απανταχου ελληναραδων εναντιων οποιουδηποτε δεν ειναι δικος τους.

Ενα ακομα στοιχειο: το οτι ο γαιδαρακος ειχε ονομα ειναι προσβολη για τα ελληνοχριστιανικα ηθη. Κανονικα οι γαιδαροι ειναι εργαλεια δουλειας, δεν ειναι οντα με ψυχη για να τους δινουμε ονομα. Δινεις εσυ ονομα στο σφυρι σου και στο πληκτρολογιο σου;

Η ιστορια του ατυχου Κλαρενς κρυβει χιλιαδες ιστοριες αλλων γαιδαρων που βασανιζονται αγρια με το σκεπτικο "ζωο ειναι, τι αναγκη εχει;"
Τα βασανιστηρια των αλλων γαιδαρων ανα την ελληνικη επικρατεια δεν φτανουν στην δημοσιοτητα γιατι κανεις δεν ασχολειται μαζι τους.
Οι λιγοι ανθρωποι της πολης που εχουν καποιες ευαισθησιες για τα ζωα, δεν εχουν γνωσεις γυρω απο γαιδαρους και μουλαρια.

Τους αφηνουν ολη την ημερα δεμενους στο λιοπυρι, κατακαλοκαιρο και με το σαμαρι επανω (βαριουνται να το βγαζουν / βαζουν). Δεν τους κοβουν τις οπλες, με αποτελεσμα τα καημενα τα ζωα να μην μπορουν ουτε να σταθουν σωστα.
Και ετσι οπως τρεκλιζουν, τα φορτωνουν υπερβολικα, με αποτελεσμα να τους καταστρεφουν και την ραχη.

Καθε φορα που ο γαιδαρος, με παραμορφωμενα τα ποδια και φορτωμενος 1.5 φορα το βαρος του αρνειται να προχωρησει, τον λενε πεισματαρικο ζωο και τον σπανε στο ξυλο :-(

Ειδυλλιακη η ζωη στην επαρχια μμμμμ, τι να σου λεω τωρα;

aristea είπε...

Τα περιστατικά κακοποίησης ζώων (κάθε είδους) είναι περισσότερα στις επαρχίες και πιο βάναυσα. Πολλά από αυτά είναι θανατηφόρα.
Είτε όμως για την Αθήνα πρόκειται είτε για την επαρχία το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο. Δεν αγαπάμε, δεν σεβόμαστε τα ζώα και κανένα περιστατικό κακοποίησης δεν φτάνει στη δικαιοσύνη.
Τα στοιχεία δεν επαρκούν σχεδόν ποτέ γιατί κανένας δεν δέχεται να προσέλθει ως μάρτυρας.
Η δικαιολογία που ακούμε πάντα είναι ότι δεν αξίζει τον κόπο να χαλάσουν τη σχέση τους με το γείτονα για ένα ζώο.
Θα μπορούσε βέβαια κάποιος εισαγγελέας να λειτουργήσει αυτεπάγγελτα. Ούτε αυτό συμβαίνει όμως και έτσι οι υπεύθυνοι μένουν ατιμώρητοι. Δεν υπάρχει κανένας νομικός φραγμός σε τέτοιου είδους συμπεριφορές για αυτό και εξακολουθούν να υφίστανται.
Πρόσφατα φιλόζωοι ανακάλυψαν ένα παράνομο εκτροφείο σκύλων. Πάνω από 50 ζώα ζούσαν σε ένα κοντέινερ σε αθλία κατάσταση άρρωστα και υποσιτισμένα. Οι φιλόζωοι προκειμένου να σώσουν τα ζώα δεσμευτήκαν ότι δεν θα κινηθούν νομικά.
Το περιστατικό όμως έχει καταγραφεί από το αστυνομικό τμήμα και έχει δοθεί δημοσιότητα. Ως σήμερα κανένας εισαγγελέας δεν έχει κινηθεί παρόλο που πρόκειται για ποινικά αδικήματα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, και διώκονται αυτεπάγγελτα.

Λυπάμαι που το λέω αλλά έχω αποδεχτεί ότι τίποτα δεν θα αλλάξει στο Ελλαδιστάν.
Προσπαθώ να προσφέρω τη βοήθεια μου στα ζώα, όσο μπορώ για να νιώθω λίγο άνθρωπος.

Marina είπε...

Πάρα πολύ ωραίο και συγκινητικό το κείμενο που έγραψες.

Ο άνθρωπος που σκοτώνει ένα ζώο, προφανώς είναι διαταραγμένος, παρόλαυτα αυτό αποδεικνύει πολλά περισσότερα.

Το ερώτημα που έχω είναι ένα:

Όταν χτυπάει κάποιος ένα ζώο και το ακούει να κλαίει, να πονάει και να θέλει να φύγει, δεν ξυπνάει από την... οργή έχοντας νιώσει λίγο από τον πόνο του?

Για να φτάσει να σκοτωθεί ένας γάιδαρος, πρέπει να πόνεσε πάρα πολύ και να προσπάθησε πάρα πολύ για να φύγει.

Δεν τον λυπήθηκε?

Dormammu είπε...

@aristea:
Α) "....κανένα περιστατικό κακοποίησης δεν φτάνει στη δικαιοσύνη". Φτάνουν πολλά, έχουν όμως να κάνουν- κατά συντριπτικό ποσοστό- μόνο με περιπτώσεις σκύλων και γάτων.

Β) "Θα μπορούσε βέβαια κάποιος εισαγγελέας να λειτουργήσει αυτεπάγγελτα". Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει κάποιος να τον πληροφορήσει (συνήθως μήνυση κάποιου πολίτη ή διαβιβαστικό απο αστυνομικό τμήμα), ή να το δει ο ίδιος μπροστά του. Ποιός λοιπόν πηγαίνει να καταγγείλει έστω στον εισαγγελέα μια τέτοια πράξη? Κανείς, εκτός κι αν είναι ιδιοκτήτης του ζώου.

Γ) "Δεν υπάρχει κανένας νομικός φραγμός σε τέτοιου είδους συμπεριφορές". Νομικός φραγμός υπάρχει, είναι ο νόμος 1197/1981.

Δ) "Το περιστατικό όμως έχει καταγραφεί από το αστυνομικό τμήμα και έχει δοθεί δημοσιότητα. Ως σήμερα κανένας εισαγγελέας δεν έχει κινηθεί παρόλο που πρόκειται για ποινικά αδικήματα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, και διώκονται αυτεπάγγελτα". Τι σημαίνει ότι το περιστατικό έχει καταγραφεί απο το αστυνομικό τμήμα? Έχει δηλαδή σχηματισθεί δικογραφία απο το αστυνομικό τμήμα και έχει αποσταλεί σε αρμόδιο εισαγγελέα ο οποίος δεν έχει ασκήσει δίωξη? Έχεις τέτοια πληροφόρηση? Θα ήθελα περισσότερα στοιχεία για το περιστατικό που αναφέρεις (τόπος, χρόνος, που δημοσιεύθηκε) ώστε να μπορέσω να ερευνήσω το θέμα.

Ανώνυμος είπε...

να του πεσει να του μαραθει του αλητη και να ψοφησει με πονους φρικτους. τετοια παλιοτομαρα με βγαζουν απο τα ρουχα μου.

aristea είπε...

@Dormammu
Φτάνουν πολλά, έχουν όμως να κάνουν- κατά συντριπτικό ποσοστό- μόνο με περιπτώσεις σκύλων και γάτων.
Χαίρομαι που το ακούω αλλα για να ειμαι ειλικρινής εκπλήσσομαι.
Τα σωματεία δέχονται αρκετες καταγγελίες ομως κανένας δεν θελει να κινηθει νομικά, παρα μόνο αν το κάνει κάποιος αλλος για λογαριασμό τους.
Θα ήθελα πάρα πολυ να γνωστοποιησεις μερικά απο αυτά που προφανώς γνωρίζεις.

Τρία περιστατικά γνωρίζω που εχουν εκδικαστει.
Το 2005 αυτοκίνητο χτύπησε και εγκατέλειψε σκύλο, η υπόθεση εκδικάστηκε το 2008.
Η καταδίκη του Τσίρκου της Μόσχας το 2003,ύστερα απο μήνυση που κατέθεσε η Συντονιστική επιτροπή των Ζωοφιλικών και Οικολογικών οργανώσεων της Θεσ/νικης το 2000 και ενα ακόμα περιστατικό στο Π. Φαληρο οπου δράστης συνελήφθη επ' αυτοφώρω να δηλητηριάζει λυκόσκυλο με κοτόπουλο εμποτισμένο με τοξική ουσία.

Νομικός φραγμός υπάρχει, είναι ο νόμος 1197/1981.
Yπάρχει αδράνεια για την εφαρμογή των νόμων όπως και τόσων άλλων.

Θα ήθελα περισσότερα στοιχεία για το περιστατικό που αναφέρεις (τόπος, χρόνος, που δημοσιεύθηκε) ώστε να μπορέσω να ερευνήσω το θέμα.
Ευχαρίστως, αλλα να μην καταχραστούμε αλλο τον χώρο του Περαστικού.

Μαύρος Γάτος είπε...

Φίλε μου καλώς όρισες στη σκληρή πραγματικότητα της ελληνικής (και όχι μόνο) επαρχίας. Μάς έχουν φλομώσει παραμύθια βρε παιδί μου. τα παιδιά είναι "αγγελούδια" (κουβέντα για την τεράστια σκληρότητα της παιδικής ηλικίας), οι χωρικοί είναι αγνοί και αθώοι... αλίμονο, ο πολιτισμός δεν γεννήθηκε σε χωριό, αλλά σε πόλη, εξ ου και τ' όνομά του...

Δύο ενστάσεις:

1. τα παιδιά που τον έλυσαν γιατί "τον λυπήθηκαν", τί δουλειά είχαν να τον λύσουν; μάλλον καμμία.

2. ο ιδιοκτήτης τον είχε όντως πειν ασμένο; και πού το ξέρουμε; το δήλωσε ο ταλαίπωρος ο γαιδαράκος;

"όταν οι άνθρωποι θέλουν να πονείς
μπορούν ν με χίλιους τρόπους

ρίξε τα όπλα και σωριάσου πρηνής
όταν ακούσεις ανθρώπους..."

Κ.Κ.

YG Jolly, τα παραλές άγρια- τί ανθελληνικό μένος είναι αυτό; Καταντάει ρατσιστικό. "όταν ακούσεις ανθρώπους" είπαμε, 'οχι Έλληνες συγκεκριμένα. Έχεις συναντήσει Ολλανδό αγρότη; Σουηδό; Βέλγο; Αμερικανό;;;

Περαστικός είπε...

Καλησπέρα σε όλους!

Dormammu, νόμοι υπάρχουν, φοβάμαι όμως ότι δεν εφαρμόζονται με πολύ φανατισμό. Φοβάμαι επίσης ότι είναι πολυάριθμα τα περιστατικά άσκησης βίας στα ζώα από σαδισμό, είναι αδύναμα και δεν έχουν μιλιά να καταγγείλουν τους βασανιστές τους.

Jolly Roger, δεν ξέρω τις ακριβείς περιστάσεις, μένω στα βασικά, στον ξυλοδαρμό του γαϊδαράκου. Μοιάζει με αντιφατική συμπεριφορά ο ιδιοκτήτης να αφήνει το ζώο πεινασμένο και δεμένο και μετά να επικοινωνεί με τον Αρκτούρο, μάλλον κάτι δεν μεταφέρθηκε σωστά, κάπου θα υπάρχει μια παρεξήγηση. Πάντως, έχεις απόλυτο δίκιο ότι δεν είμαστε και πολύ φιλόζωοι στη χώρα μας.

Αριστέα, δυστυχώς τα ζώα "αγροτικής χρήσης" υφίστανται μεγάλη κακομεταχείριση πολλές φορές, είναι κάτι που το έχω διαπιστώσει. Ευτυχώς που τώρα έχουν μηχανήματα.

Marina, ο σαδισμός που βγάζουν πολλοί άνθρωποι πάνω στα ζώα και γενικά σε κάθε αδύναμο είναι μια σκοτεινή πτυχή της φύσης μας, πέραν της κακομεταχείρισης από αδιαφορία ή για οικονομικούς λόγους και άλλους ιδιοτελείς σκοπούς.

Exofthalmi, θα διοργανώσω διαγωνισμό καλύτερης κατάρας :)

Μαύρε Γάτε, όπως αναφέρω και παραπάνω δεν καταπιάνομαι με τις λεπτομέρειες του περιστατικού, διότι δεν τις γνωρίζω και έχω και εγώ τις απορίες μου. Έχεις δίκιο ότι ζούμε με πολλά ψέματα για τους εαυτούς μας οι άνθρωποι, για να κοιταζόμαστε ευκολότερα στον καθρέπτη. Ο Jolly Roger γνωρίζω ότι έχει πικρή πείρα του τρόπου που αντιμετωπίζονται τα ζώα στην Ελλάδα και της χαμηλής φιλοζωίας μας, παρόμοιας με αυτής σε άλλες τριτοκοσμικές χώρες και χώρες της Μέσης Ανατολής και δεν έχει άδικο. Υπάρχουν φυσικά περιστατικά και σε πιο πολιτισμένες χώρες, αλλά σίγουρα εκεί η γενική συμπεριφορά και μέριμνα για τα ζώα είναι άλλη, για αυτό και γινόμαστε και συνέχεια ρεντίκολο στα έντυπα βορειότερων γειτόνων μας για περιστατικά κακομεταχείρισης και τρέχουν μετά οι διάφοροι δημαρχέοι να μπαλώνουν τις αθλιότητες για να μη χάσουν τουρίστες (θυμήσου κάτι σκύλους που τους λούζουν με οξύ, κυνηγόσκυλα που τα κρεμάνε με σύρμα, κουτάβια ή γατάκια που παρατάνε στα σκουπίδια ή τα πνίγουν ή τα παρατάνε χωρίς νερό και τροφή σε ξερονήσια και τα σώζουν ξένοι με σκάφη κ.λπ. κ.λπ.).

Δεν υπάρχει νομίζω ιδιοκτήτης σκύλου στην Ελλάδα που να μην έχει γίνει στόχος προσβολών ή κάποιου τύπου ακόμη και απρόκλητης επίθεσης από κάποιο άγνωστο που θεωρεί ότι η ύπαρξη του ζώου μαγαρίζει το σύμπαν. Ακόμη και αν ταΐσεις κάποια αδέσποτη γάτα στο δρόμο, κάποιος θα σου την πει, π.χ. ότι λερώνεις, κάποιος που δεν θα τολμούσε να σου μιλήσει αν απλώς πετούσες κάποιο σκουπίδι στο δρόμο. Αυτά που γίνονται στη χώρα μας, η έκταση του σαδισμού και η αδιαφορία απέναντι στα ζώα, ακόμη και το πρόβλημα της εγκατάλειψης ζώων και των αδέσποτων είναι αδιανόητα για χώρες της Βόρειας Ευρώπης. Δεν είναι τυχαίο ότι ο πιο αποτελεσματικός μοχλός πίεσης για να γίνει κάτι σε περιστατικά με ζώα είναι η δημοσίευση στο εξωτερικό και η απειλή της απώλειας τουριστών.

Jolly Roger είπε...

Εννοειται οτι δεν ξερω ουτε εγω τις λεπτομερειες, αλλα τυχαινει να ξερω απο αλογα, μουλαρια και λιγο απο γαιδαρους.
Θελω να υπερασπισω τον ιδιοκτητη του Κλαρενς. Το οτι τον ειχε δεμενο ειναι γενικα λαθος αλλα ισως και να επιβαλλεται απο τις συνθηκες (που δεν ξερουμε). Αρα το δεσιμο ειναι ισως οκ.

Το οτι ο Κλαρενς πειναγε ειναι μαλλον φαντασιωση. Στην φωτογραφια δεν δειχνει αδυνατος. Ναι μεν πηγε και εφαγε 2 λαχανα αλλα το λαχανο για το ζωο ειναι λιχουδια. Και εμενα αν μου ειχαν στρωσει εναν μπουφε με λιχουδιες μπροστα στην μυτη θα ετρωγα - αν και χορτατος. Αρα η πεινα αποκλειεται (μαλλον).

Τι θελω να πω: οι περισσοτεροι εδω πιστευουν οτι η κακομεταχειριση του καημενου του Κλαρενς οφειλεται σε μια *γενικη* σκληροτητα των ελληνων της επαρχιας προς τα ζωα.

Αντιθετα με την πλειοψηφια, εγω πιστευω οτι οφειλεται σε μια *ειδικη* σκληροτητα, εναντιον του συγκεκριμενου (και μονον) γαιδαρου, επειδη ηταν ξενος - και ειχε ξενο ιδιοκτητη.

Ο Μαυρος Γατος μου προσαπτει ανθελληνισμο, αλλα τελικα ειμαι ο πιο φιλελληνας εδω μεσα. Μονο εγω υποστηριζω οτι εκεινος που σκοτωσε τον Κλαρενς ειναι μια μεμονωμενη περιπτωση ηλιθιου, ξενοφοβου ελληναρα. Εσεις υποστηριζετε με το πιο φυσιολογικο υφος του κοσμου οτι ετσι φερονται γενικως και αδιακριτως ολοι οι ελληνες.
Μα τι ανθελληνισμος ειναι αυτος που εχετε; ;-)

Ασχετα απο την αναλυση γυρω απο τα αιτια της κακοποιησης, η κακοποιηση απο μονη της του Κλαρενς ειναι φριχτη. Το καθαρμα που το εκανε πρεπει να τιμωρηθει παραδειγματικα - αλλα μην το περιμενετε συντομα. Μην ξεχνατε οτι ειμαστε στην Ελλαδα ;-)

resident είπε...

Κρίμα! Σαν ανθέλληνας, να πω και γω ότι πριν μια βδομάδα σε ανοιχτή ομιλία φιλοζωικου σωματίου στο νομό που ζω οι παρευρισκόμενοι ήταν 70 άγγλοι μόνιμοι κάτοικοι και 15 έλληνες.Το σωμάτιο έχει ιδρυθεί από άγγλους ηλικιωμένους που δεν άντεχαν την κατάσταση με τα αδέσποτα στην χώρα μας.
Όσοι αγαπούν τα ζώα και δεν θέλουν να βλέπουν περιστατικά κακοποίησης μακριά από την επαρχία και καλύτερα μακριά από την Ελλάδα, εκτός κι αν θέλουν να μείνουν/ερθουν να βοηθήσουν.

Περαστικός είπε...

Jolly Roger, πιθανότερο είναι να τον πιάσει καμιά κατάρα, παρά να οδηγηθεί στη δικαιοσύνη :(

Resident, δυστυχώς, είναι όπως τα λες.

Το θέμα του Κλάρενς είναι μόνο ενδεικτικό, κυκλοφορούν πολλές άλλες ειδήσεις, για παράνομο κυνήγι λύκων, για θανατώσεις αρκούδων, ενώ αναρίθμητα περιστατικά συμβαίνουν χωρίς να βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Αλλά η σκληρότητα δεν σταματά στα ζώα. Η περίπτωση της Γκουλιώνη δείχνει σε τι βρωμερό και σιχαμερό κράτος και κοινωνία ζούμε! http://folders.skai.gr/default.asp?pid=10&la=1&tID=194 Πώς να χαρακτηρίσεις ένα κράτος όταν μια κρατούμενη, ένας άνθρωπος δηλαδή που έχει υπό την προστασία του, βρίσκεται νεκρός υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες σε πλοίο κατά τη διάρκεια μεταγωγής;

Μαύρος Γάτος είπε...

Φίλτατε Ρέζιντεντ, οι ευαίσθητοι Άγγλοι ας αφήσουν τα ελληνικά αδέσποτα κι ας κοιτάξουν τις δικές τους αλεπούδες, για να μην πούμε για τους ανθρώπους τους, που οι φτωχοί τους εξαθλιώνονται όλο και περισσότερο.

Χρονοστιβάδα είπε...

Καλημέρα σας! Θέλω μόνο να πω, πως τέτοια όντα δεν ανήκουν στην κοινωνία των ανθρώπων, όσο κι αν τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά ομοιάζουν με το είδος. Η ανθρώπινη ιδιότητα δεν είναι γενετικό δεδομένο, αλλά κατάκτηση. Το ότι δεν έχουμε ουρά ή τέσσερα πόδια, δε μας κάνει αυτόματα ανθρώπους. Ανθρώπους μας κάνει η συνείδηση, η ικανότητα ηθικής αποτίμησης των πράξεών μας... μας κάνουν οι αξίες. Ο εξανθρωπισμός καλλιεργείται και κατακτιέται σταδιακά. Δυστυχώς όμως - σαν αντιστάθμισμα, σαν αντίπαλη δύναμη - καλλιεργείται και ο "απανθρωπισμός" ή ο "υπανθρωπισμός", ενίοτε μάλιστα επιβραβεύεται. Ποιοί και γιατί καλλιεργούν τον απανθρωπισμό ? Τι συμφέρον και τι είδους οφέλη έχουν ? Τα όντα που ανέχονται κτηνώδεις συμπεριφορές, με αποτέλεσμα αυτές να πολλαπλασιάζονται, θεωρούνται άνθρωποι ?

katerina είπε...

Με συγκίνησε αφάντασα η ανάρτησή σου Περαστικε.. δυστυχώς έτσι είναι τι νόμιζες για την επαρχία δηλαδή; ένα μάτσο απαίδευτοι είμαστε.. απέναντι από το χωριόμου είναι ένα βουνό που έχει ένα απότομο γκρεμό τον λένε Κορακιά... εκεί γκρεμίζανε τους γαϊδάρους όταν δεν τους χρειαζότανε οι χωριανοί μου και μαζί όλη μου την παιδική αθωώτητα..άσε δε θέλω να γράψω περισσότερα..

Περαστικός είπε...

Καλημέρα, Χρονοστιβάδα. Δεν είμαι από αυτούς που πιστεύουν ιδιαίτερα στην ανθρώπινη φύση, οπότε δεν πιστεύω ότι ο υπανθρωπισμός θέλει καλλιέργεια, αν και σίγουρα επηρεαζόμαστε από το περιβάλλον μας. Αλλά, φυσικά, μια κοινωνία που κάνει καλύτερους τους ανθρώπους θέλει περισσότερη προσπάθεια για να αναπτυχθεί από μια κοινωνία που προάγει τα χαμηλά ένστικτα και τη βία. Ο Σοπενάουερ έλεγε ότι χωρίς την απειλή της τιμωρίας, φυσικής ή μεταφυσικής, ο μέσος άνθρωπος θα σκότωνε τον διπλανό του για να του πάρει το λίπος και να γυαλίσει τις μπότες του. Αυτό, λίγο πολύ το έχουμε δει να γίνεται πραγματικότητα, ιδίως όταν προσφέρεται και η κάλυψη μιας ιδεολογίας, τα σκοτεινά ένστικτά χουζουρεύουν τόσο ωραία μέσα στα σεντόνια των ιδεολογιών. Βολικοί είναι ακόμη οι διάφοροι διαχωρισμοί, μπορεί κάποιος να θεωρεί ότι είναι καλός αφού συμπεριφέρεται με στοργή στην οικογένειά του, στους συγχωριανούς του... τι σημασία έχει που βάζει λαθρομετανάστες να του μαζεύουν τις φράουλες με αμοιβή πείνας και με απειλές αν ζητήσουν περισσότερα, αυτοί είναι «οι άλλοι». Τι περιμένουμε λοιπόν από τη συμπεριφορά τους προς τα ζώα;

Περαστικός είπε...

Γεια σου, Κατερίνα. Οι πονεμένες ιστορίες της επαρχίας... εκεί όπου το ζώο είναι μόνο περιουσία, βιος, όπως το τρακτέρ. Όταν γεράσει, το κάνεις απόσυρση. Εξάλλου, τι υποχρέωση έχουμε απέναντι στα ζώα που μας στήριξαν σε όλη την πορεία μας στον πλανήτη; Αφού είμαστε ανώτεροι, η κορωνίδα της δημιουργίας, ο καρκίνος της Γης.

Περαστικός είπε...

Φίλε, Μαύρε Γάτε, είμαι της άποψης ότι όποιος θέλει να κινητοποιηθεί για τα δικαιώματα των ζώων στην Ελλάδα είναι ευπρόσδεκτος, πόσο μάλλον όταν είναι και κάτοικος. Και οι άλλοι έχουν τρωτά σημεία, αλλά, για την περίπτωση των ζώων, ακόμη και αν μαζεύαμε όλα τα σκοτεινά σημεία όλων των λαών της Ευρώπης και τα ράβαμε μεταξύ τους... δύσκολα να θα φτιάχναμε ένα Φράνκεσταϊν Έλληνα που πετάει στα σκουπίδια μια νάιλον σακούλα όπου έχει κλείσει τη γέννα της γάτας του.

doctor είπε...

Είναι να βγαίνεις από τα ρούχα σου.
Επειδή έχω γεννηθεί στην επαρχία ένα θα πω: ο μέσος επαρχιώτης είναι αδιάφορος για την φύση και κτηνώδης απέναντι στα ζώα.

Δες και εδώ κατάντια:

http://www.oikologio.gr/content/view/2207/111/

Ταξιδιάρικο Πουλί είπε...

Πραγματικά, σκέφτομαι ώρες ώρες ότι στην εποχή που ζούμε καθημερινά πλέον υπάρχουν γεγονότα που μας στεναχωρούν και μας εξοργίζουν. Καθημερινά και αδιαλείπτως! Ο λόγος που γράφω είναι για να σου πω ότι μου άρεσε πολύ το σκίτσο σου. Το βρήκα πάρα πολύ όμορφο. Ελπίζω να μη θεωρηθεί ελαφρότητα το ότι από όλα όσα γράφτηκαν σχολιάζω το σκίτσο. Με έχουν καλύψει οι περισσότεροι και γι αυτό έκρινα σκόπιμο να αποδώσω μια εύφημο μνεία στον ζωγραφίσαντα.

resident είπε...

Αγαπητέ μαύρε γάτε μη συγκρίνεις τουλάχιστον στο θέμα της ζωοφιλίας τις δυο χώρες.Είναι η μέρα με τη νύχτα.Για στειρώσεις να μιλήσουμε ,για αστυνομία που ασχολείται με τα ζώα, για χορτοφαγία ,για νόμους στο κυνήγι που εφαρμόζονται…
Άσε που νομίζω πως άκουσα ότι απαγορεύτηκε το κυνήγι τις αλεπούς.

resident είπε...

Ναι απαγορεύτηκε το κυνήγι της αλεπούς με νόμο που ελπίζω να εφαρμοστεί .Όμως είναι κι αυτό μια αρχή.
http://news.pathfinder.gr/misc/162714.html

Περαστικός είπε...

Doctor, Είχα διαβάσει και για αυτό το περιστατικό, δεν προλαβαίνεις πια να παρακολουθείς όσες αθλιότητες συμβαίνουν σε αυτό τον τόπο. Για να είμαστε δίκαιοι, νομίζω ότι απλώς ο επαρχιώτης λόγω συνθηκών (επαφής και ενασχόλησης με τα ζώα) εκδηλώνει όσα ο κάτοικος της πόλης έχει απλώς μέσα του.

Ευχαριστώ, Άσπρο Καναρίνι. Όχι, δεν το θεωρώ ελαφρότητα, εξάλλου, τα σκίτσα μου λένε κάποιες φορές καλύτερα αυτά που νοιώθω από τα κείμενά μου :)

Resident, καλά νέα αυτά. Βλέπω ότι και αυτοί επικαλούνται την παράδοση. Είναι αυτή η πλευρά του άλογου ανθρώπου, σε μια κοινωνία όπου συνηθίζονται οι ανθρωποθυσίες, η δουλεία, η βία στα αθλήματα κ.λπ., θα τα θεωρούν αυτά όχι μόνο αποδεκτά, αλλά επιβεβλημένα/ιερές παραδόσεις/ιερά και άγια. Ecce Homo.

Jolly Roger είπε...

Γραφω εδω μια φραση / σκεψη η οποια ανηκει σε αλλον, αλλα την υιοθετησα σαν δικη μου αμεσως μολις την ακουσα.

Ολοι εδω καταδικαζουμε τον ειδεχθη μαλακα που κακοποιησε το ζωο. Σχεδον ολοι (με εμενα σαν εξαιρεση) γενικευουμε απο τον εναν μαλακα στο συνολο της ελληνικης επαρχιας, στους ελληνες συνολικα, στο ανθρωπινο ειδος (δες το σχολιο του Μ. Γατου).

Μισο λεπτο συνανθρωποι. Τα παιδια του Αρκτουρου που περιεθαλψαν τον Κλαρενς τι ειναι; Δεν ειναι ελληνες αυτοι;
Και οχι μονο τον περιεθαλψαν αλλα τον κουβαλησαν απο την δυτικη Μακεδονια οπου εγινε το περιστατικο μεχρι τα Τρικαλα οπου υπαρχει ειδικη κλινικη. Το νομιζετε ευκολο να κουβαλησετε - πληγωμενο - γαιδαρο; Αναλογα απο που ξεκινησαν, θυσιασαν τουλαχιστον 1 κουραστικη μερα στην μεταφορα. Χωρια τα εξοδα, χωρια οι προσπαθειες της περιθαλψης. 16 μερες περιθαλψη σε ειδικο ασυλο, ποσο κοστιζουν;

Δεν ειναι ανθρωποι αυτοι; δεν ειναι ελληνες; δεν ζουν στην ελληνικη επαρχια; Η ειδικη κλινικη για γαιδαρους στα Τρικαλα δεν επανδρωνεται απο ανθρωπους και ελληνες κι αυτη;
Ο Περαστικος που εχει την ευαισθησια και την ομορφια (αυτα πανε μαζι) να γραφει για τον Κλαρενς δεν ειναι ανθρωπος;

Σε αριθμητικους συσχετισμους εχουμε ενα ανεγκεφαλο καθικι που κακοποιησε τον Κλαρενς και 5 (τουλαχιστον) ανθρωπους που τον βοηθησαν. Η αναλογια 1:5 δεν μου φαινεται καθολου ασχημη τελικα.

Δεν προσπαθω να δικαιολογησω τον αχαρακτηριστο. Του αξιζει σκληρη τιμωρια και μακαρι να την βρει συντομα. Αλλα οχι και να γενικευουμε.

Αυτο που συνειδητα γενικευω ειναι ολοι οι ξενοφοβοι ελληναρες. Γι' αυτο στο πρωτο μου σχολιο τους εφτυσα οπως τους αξιζει. Πιστευω οτι ο Κλαρενς πεθανε επειδη καποιος δεν ηθελε τους ξενους και θεωρουσε τον εαυτο του ανωτερο απο το ζωο.
Αλλα ειναι αλλο πραγμα οι ηλιθιοι που θεωρουν τον εαυτο τους "ανωτερο" και αλλο πραγμα το συνολο των κατοικων αυτης της χωρας.

Αντι να ενωσω με εσας τις καταρες μου εναντιον του !#@$!@$ (πολυ θα ηθελα να τον ειχα στα χερια μου) προτιμω να πω ενα μεγαλο ΜΠΡΑΒΟ στα παιδια του Αρκτουρου και σε ολους οσους βοηθησαν. Και σε ολους οσους συνεχιζουν να βοηθανε ζωα που εχουν την αναγκη μας.

Υ.Γ. Το οτι εγω θα εφτανα να υπερασπιστω τους ελληνες, ουτε στα πιο τρελα ονειρα μου. ;-)
Αλλα η λογικη ειναι λογικη. Αλλωστε ποτε δεν πιστευα οτι υπαρχουν γενικα καλοι η κακοι. Ο καθενας μας ειναι μοναδα (= ειδικη περιπτωση) και πρεπει να εξετασει το τι κανει.

Μαύρος Γάτος είπε...

Φίλοι resident και περαστικέ: πριν από χρόνια στη Χαλκιδική πήγαινα συχνά σ' ένα σπίτι μιας θειάς, Σεπτέμβρη όταν εκείνοι είχαν φύγει. Γινόταν χαμός από ευτυχισμένα ελεύθερα γατιά, εκείναι που λέμε "αδέσποτα". Κυκλοφορούσαν ελεύθερα μέσα - έξω, κάναμε καλή παρέα... Μια μέρα που τα τάιζα έρχεται ένας τύπος, Ολλανδός νομίζω ήταν, και μού λεεί "συγνώβμη, είσαι έλληνας; ναι, τού λέω. Μού φαίνεται απίστευτο που βλέπω έναν έλληνα να φέρεται καλά στα γατιά. Με θύμωσε η παρατήρηση αυτή, γι αυτό και π΄ήρε η μπάλα τους εγγλέζους που ανέφερες. Η αλήθεια είναι νομίζω πως σε κάθε χώρα υπάρχουν άνθρωποι-άνθρωποι και άνθρωποι-ζώα, κι επειδή έχω ζήσει στο εξωτερικό ξέρω καλά πως υπάρχουν και σημαντικές διαφορές ανάμεσα στους λαούς, αλλά όχι τόσο σημαντικές που να μάς τη λέει ο κάθε Ολλανδός και ο κάθε Άγγλος - έχουν κι αυτοί πολλά ράμματα στη γούνα τους, όσοον αφορά τη συμπεριφορά τους απέναντι στα ζώα... αλλά σίγουρα είναι κάποια χρόνια μπροστά, εμείς ακολουθούμε - όλοι όμως ξεκινήσαμε από την απόλυτη σκληρότητα, πριν 30-40 χρόναι η κακομεταχείριση των ζώων θεωρούνταν κάτι φυσικό, ακόμα και στην Γαλλία.

Καλό βράδυ

ΓΑΪΔΑΡΑ είπε...

Τώρα έχω γίνει Τούρκος! Ασταδιάλα!

Έχεις δίκιο περαστικέ... μακριά τους... αν και διαφωνώ σ' ένα σημείο... στον 21ο μας αιώνα ταιριάζει απόλυτα αυτή η συμπεριφορά.

Περαστικός είπε...

Jolly Roger, συμφωνώ: "ενα μεγαλο ΜΠΡΑΒΟ στα παιδια του Αρκτουρου και σε ολους οσους βοηθησαν. Και σε ολους οσους συνεχιζουν να βοηθανε ζωα που εχουν την αναγκη μας." Δεν πάμε όμως καλά, είτε ως Έλληνες είτε ως άνθρωποι.

Καλό βράδυ, Μαύρε Γάτε. Είσαι πάντα ευπρόσδεκτος.

Γεια σου, Γαϊδάρα. Η φράση για τον 21ο αιώνα δεν είναι δική μου (όπως και ό,τι είναι με μπλε γράμματα) :)

Ανώνυμος είπε...

εγω θα συνεχισω τις καταρες για ολους (ειτε ειναι ξενοφοβοι, ειτε οχι). Σημασια εχει η πραξις και οχι το κινητρο.

Περαστικός είπε...

Σωστά, exofthalmi, σημασία έχει η πράξη.

panagiota είπε...

Το διαβάζω, το ξαναδιαβάζω και δεν ήθελα να γράψω σχόλιο γιατί ακόμα και τώρα με πονάει η άτυχη "τύχη" αυτού του ζώου.
Πραγματικά υπάρχουν νόμοι που θεσπίστηκαν πριν το 1940 και τροποποιήθηκαν το 1981 και μετά(οταν ήθελαν τα τσακαλάκια να τα αρπάξουν από την Ε.Ε. για τα προγράμματα προστασίας των ζώων) που τα θέτουν υπό προστασία αλλά αμφιβάλλω αν τους ξέρει κανείς χασοδίκης και συνταξιούχος μπάτσος εκτός από τους φιλόζωους.
Είτε λέγεται Κλαρενς είτε Μεντιος αν πέσει σε κακούργο αυτή θα είναι η μοίρα του.
Δυστυχώς στην Ελλάδα οι μηνύσεις πάνε στα δικαστήρια μετα 2-3 χρόνια. Μεχρι τότε μπορεί και να μην ζούνε οι μάρτυρες.
Οταν η φίλη μου Δ. και συμπορευόμενη μαζί μου στην περίθαλψη αδεσπότων, πήγε στο αστυνομικό τμήμα για να καταγγείλει πως ρίχνουν φόλες στις γάτες και τα σκυλιά που μαζεύαμε στην αυλή της, την αντιμετώπισαν σαν "εξωγήινη" και χασκογελούσαν μπροστά της και οχι πίσω απο την πλάτη της.
Αυτό τα λέει νομίζω όλα...

@@ jolly: σε καταλαβαίνω που φρικάρεις γιατί ανήκω στους ενεργά φιλόζωους.(οχι μόνο λόγια)
Μην παρεξηγείς τον Μαυρο Γάτο.
Επειδή έτυχε και συμφάγαμε μαζί, κάτι ομολογήσαμε για τα κοινά μας ενδιαφέροντα περί ζώων. Εχει πολλές ευαισθησίες επί του θέματος και είναι αξιόλογα σκεπτόμενο άτομο...
Ισως και για αυτό αντιδράει κατά τον τρόπο του.

Περαστικέ συγγνώμη αν καταχράστηκα τον χώρο σου...
Η Γατομαμα Παν.

Περαστικός είπε...

Καλησπέρα, Panagiota, δεν έκανες καμία κατάχρηση.