Κυριακή, Οκτωβρίου 29, 2006

ΟΥ ΓΑΡ ΠΥΓΜΑΧΟΙ ΕΙΜΕΝ ΑΜΥΜΟΝΕΣ ΟΥΔΕ ΠΑΛΑΙΣΤΑΙ, ΑΛΛΑ ΠΟΣΙ ΚΡΑΙΠΝΩΣ ΘΕΟΜΕΝ ΚΑΙ ΝΗΥΣΙΝ ΑΡΙΣΤΟΙ (Οδύσσεια θ, 245)

Θραύσμα από ερυθρόμορφο αγγείο, ιδιωτική συλλογή Περαστικού. (Ελπίζω να μην το πάρει κανένας στα σοβαρά αυτό και με τρέχουνε για αρχαιοκαπηλία.)
...
Το κείμενο που ακολουθεί είναι παραλλαγή προηγούμενης καταχώρισης που έχασα.
...
Τη φράση του τίτλου απευθύνει ο Αλκίνοος, βασιλιάς των Φαιάκων στον Οδυσσέα αναφερόμενος στον ευγενικό λαό του. Σε ελεύθερη απόδοση σημαίνει «Μπορεί να μην είμαστε πρώτοι στην πάλη ή στην πυγμαχία, αλλά είμαστε άφταστοι στο δρόμο και άριστοι στα πλοία».

Ο δρόμος, το τρέξιμο είναι και η δική μου αγάπη. Μη φανταστείτε ότι είμαι κανένας αθλητικός τύπος που γυμνάζεται από τα γεννοφάσκια του. Καμία σχέση. Ξεκίνησα να τρέχω συστηματικά πριν από δυόμισι περίπου χρόνια, σε ηλικία 37 ετών, με αρχικό στόχο να προστατεύσω την υγεία μου και να αποκτήσω κάποια αποδεκτή φυσική κατάσταση, καθώς κάνω μια καθιστική εργασία. Σύντομα όμως ανακάλυψα και τα άλλα οφέλη που προσφέρει η άσκηση, στο πνεύμα και στην ψυχή. Πολλές ιδέες μου, ακόμη και για αυτά τα κείμενα και σκίτσα, τις κατεβάζω όταν τρέχω.

Ήταν πριν από μερικές εβδομάδες που μου γεννήθηκε η επιθυμία να τρέξω στον Κλασικό Μαραθώνιο που διοργανώνεται κάθε χρόνο. Άρχισα να εντατικοποιώ τις προπονήσεις μου, διανύοντας όλο και μεγαλύτερες αποστάσεις, και όταν πλέον κατάφερα να τρέξω 30 χιλιόμετρα σε 3 ώρες θεώρησα ότι θα ήμουν ικανός να τερματίσω και έλαβα τη μεγάλη απόφαση. Πριν από λίγες ημέρες δήλωσα συμμετοχή καταβάλλοντας το αντίτιμο των 25 ευρώ και την επόμενη Κυριακή, στις 5 Νοεμβρίου, θα βρεθώ στην εκκίνηση, στον Μαραθώνα, και ελπίζω και στον τερματισμό, στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο. Λένε ότι ο τρόπος που αισθάνεται ένας μαραθωνοδρόμου καθώς τερματίζει είναι απερίγραπτος. Θα σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου.

Κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί, κάποιοι με ρώτησαν, γιατί το κάνω αυτό. Δεν είναι απαραίτητο για την υγεία μου, κάθε άλλο μάλιστα, είναι μια μεγάλη καταπόνηση. Δεν έχω να κερδίσω κάτι από αυτή την υπόθεση και δεν με αναγκάζει κανένας να υποβληθώ σε μια τέτοια δοκιμασία. Η απάντηση ίσως να είναι ότι το κάνω ακριβώς για αυτό. Το κάνω διότι είναι κάτι εντελώς περιττό. Το κάνω διότι είναι κάτι πέραν του ελεεινού ζυγού της αναγκαιότητας που καθορίζει άλλες πτυχές της ζωής μου. Θα τρέξω 42,195 χιλιόμετρα διότι έτσι μου αρέσει και για κανέναν άλλο λόγο και σκοπεύω να το ευχαριστηθώ στο έπακρο, για κάθε σταγόνα ιδρώτα που θα χύσω!

Παράλληλα με τον Μαραθώνιο, δρομείς θα τρέξουν και σε άλλες δύο μικρότερες διαδρομές, των 5 και 10 χιλιομέτρων. Αν και οι κανονικές προθεσμίες δήλωσης συμμετοχής έχουν κλείσει, παρέχεται νομίζω η δυνατότητα εγγραφής με μια επιπλέον χρέωση 5 ευρώ. Πληροφορίες θα βρείτε στον επίσημο δικτυακό τόπο της διοργάνωσης, εδώ.

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ

Δεν ξεχνάμε το ζήτημα του blogme.gr και την απαράδεκτη συμπεριφορά των αρχών. Σε άλλη περίπτωση, όταν μια ιστολόγος είχε δεχθεί μια εξαιρετικά χυδαία επίθεση, με στήσιμο ιστολογίου που έφερε στον τίτλο του το όνομά της και περιείχε ξεκάθαρα υβριστικά και συκοφαντικά σχόλια, την είχα προτρέψει να απευθυνθεί στη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος. Εδώ όμως πρόκειται για κάτι ολότελα διαφορετικό. Με βάση όσα γνωρίζω, ο ιδιοκτήτης ενός ιστολογίου/blog aggregator (καταλόγου άλλων ιστολογίων) συνελήφθη με τη διαδικασία του αυτοφώρου διότι παρείχε RSS feed από άλλο ιστολόγιο, σατιρικού περιεχομένου, κατόπιν της υποβολής μήνυσης από «δημόσιο πρόσωπο» που θεώρησε ότι θιγόταν. Περίπου, κάτι σαν να συλλαμβάνεις τους υπευθύνους του Google για σατιρικούς δικτυακούς τόπους π.χ. για τον πρόεδρο Μπους που ενδέχεται να εμφανιστούν στα αποτελέσματά του. Σκεφθείτε για παράδειγμα πόσοι δικτυακοί τόποι υπάρχουν που σατιρίζουν πολιτικά πρόσωπα, του πλανητάρχη μη εξαιρουμένου. Η σπουδή των αρχών εικάζω ότι έχει να κάνει και με κάποια επιρροή του ατόμου. Ισονομία στην Ελλάδα είπατε; Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;

Νομίζω ότι θα ήταν καλό αν ο διαχειριστής του blogme.gr συνέτασσε μια αναλυτική παρουσίαση της υπόθεσης στα Ελληνικά και στα Αγγλικά ώστε να αναδημοσιευτεί σε ιστολόγια, ελληνικά και του εξωτερικού και η υπόθεση να προβληθεί από τα ΜΜΕ και σε διάφορα fora. Φαίνεται ότι κάποιοι συνεχίζουν να λειτουργούν με νοοτροπία πασά και με άτεγκτο αυταρχικό πνεύμα, αμφιβάλω δε και για τη νομιμότητα των ενεργειών τους (δείτε το νομικό επιχείρημα στο προηγούμενο κείμενο). Με δική τους ευθύνη υπάρχει το ενδεχόμενο διασυρμού και γελοιοποιήσεις της χώρας. Ζούμε και σήμερα σε ένα είδος κατοχής, υπό τον βαρύ ζυγό της βλακείας.

Αυτό δεν θα περάσει έτσι.

9 σχόλια:

ΓΑΪΔΑΡΑ είπε...

κάνεις πάρα πολύ καλά... βέβαια φαντάζομαι ότι ξέρεις τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις που πρέπει να κάνει κάποιος που σκοπεύει να καταπονήσει τόσο τον εαυτό του... επίσης πρέπει να ομολογήσω ότι θαυμάζω το κουράγιο σου γι αυτή σου την απόφαση... εγώ δεν νομίζω να το έκανα αυτό τώρα... κάποτε υπήρξα ερασιτεχνικά αθλήτρια (βόλλευ) αλλά δυστυχώς αυτό ανήκει στο παρελθόν... η καθημερινότητα είναι πολύ κουραστική...

Περαστικός είπε...

Γεια σου Γαϊδάρα, αν και έχω κάνει εξετάσεις κατά το παρελθόν και ήμουν εντάξει, ομολογώ ότι δεν έκανα πρόσφατα. Δεν πειράζει, το πολύ, πολύ να έχω έναν ωραίο θάνατο :P Έχεις δίκιο για την καθημερινότητα.

Προς όλους:
Ένανα τη μετάβαση στο blogger-beta και λόγω κάποιων προβλημάτων που έβλεπα στη λειτυργία του blogger. Δυστυχώς, βλέπω αρκετά "προβληματάκια", ένα εκ των οποίων είναι ότι έχει χαθεί και το navbar :(
Πάντως, λένε ότι σύντομα όλα τα blog θα μεταβούν στη νέα πλατφόρμα αναγκαστικά.

Nyktipolos είπε...

Καλό δρόμο νά χεις και καλό τερματισμό.

Στο παρελθόν έχω κάνει δυο φορές τη διαδρομή περπατώντας σε ένα δυο αναβιώσεις του μαραθώνιου της ειρήνης. Δεν έχει βέβαια καμιά σχέση με αυτό που θα κάνεις εσύ, αλλά ήταν πράγματι επίπονο...

Την καλημέρα μου!

Περαστικός είπε...

Καλημέρα Nyktipolos, ευχαριστώ για τις ευχές. Περπατώντας; Σίγουρα δεν ήταν εύκολο, προσπαθώ να φανταστώ πόσες ώρες θα σου πήρε.

ellinida είπε...

Σκέφτομαι ότι πρέπει να πληρώσεις κιόλας για να τρέξεις ... ενώ εγώ που να με πληρώνανε δεν θα το έκανα !
Καλό κουράγιο , δεν θα σας δω ούτε από την τηλεόραση γιατί θα με κουράσει η ιδέα και μόνο ! Πωπω τι κούραση !
Οκ πλάκα κάνω . Ευγε τέκνον μου , είναι ωραίες οι προκλήσεις και τίποτα πιό σημαντικό από το να ξεπερνάμε τον ίδιο μας τον εαυτό .
Οσο για τον ανώνυμο μηνυτή έτσι και είναι αυτός που ψιθυρίζεται (εγώ θέλω αποδείξεις) ούτε ψύλλο στον κόρφο του .
Καλημέρα και καλή βδομάδα .

Περαστικός είπε...

Καλησπέρα Ellinida. Για εμένα το πιο σημαντικό ζήτημα είναι ο τρόπος ενέργειας των αρχών.

ellinida είπε...

Καλά αυτοί δώσανε ρεσιτάλ βλακείας ...

kyrallina είπε...

Αυτό το τελευταίο περί βλακείας ξαναπέστο.
Η βλακεία μαζί με την ασχετοσύνη, είναι το κλειδί της υπόθεσης κατά τη γνώμη μου.
Αλλά μπορεί και να κάνω λάθος!

Περαστικός είπε...

Καλησπέρα Kyrallina, νομίζω ότι μάλλον έχεις δίκιο. Πάντως, είμαστε ψευτάκοι εμείς οι ιστολόγοι, δες τις δηλώσεις Ρουσόπουλου (εγώ τις είδα στο blog του Old Boy.