Κυριακή, Νοεμβρίου 25, 2007

Οι αντουανέτοι

Μου αρέσουν πολύ κάτι τύποι που μένουν σε προάστια ή σε ακριβές συνοικίες και προσπαθούν να πείσουν κάποιους, που τα τελευταία χρόνια έχουν δει τις γειτονιές όπου γεννήθηκαν να μετατρέπονται σε ένα απειλητικό, ακόμη πιο άσχημο μέρος, ότι η ανεξέλεγκτη εισροή μεταναστών/λαθρομεταναστών δεν είναι πρόβλημα και ότι "πρέπει να τους δεχόμαστε όλους". Είναι ειρωνικό ότι οι άνθρωποι αυτοί, ιδεολόγοι πολυτελείας, αλλά και άλλοι, δεν αντιλαμβάνονται ότι με τη στάση τους, να κάνουν πως κοιτάζουν αλλού και να αρνούνται να αντικρίσουν το πρόβλημα, είναι οι ίδιοι που εκκολάπτουν το «αυγό του φιδιού». Όσο απαντούν με κούφιες και αόριστες ηθικολογίες στους απεγνωσμένους οικογενειάρχες που φοβούνται να αφήνουν τα παιδιά τους να κυκλοφορούν μόνα τους ή στις γυναίκες που φοβούνται να βγουν από το σπίτι τους το βράδυ ή στον γέρο που κλειδαμπαρώνεται στο σπίτι του, τόσο ενισχύουν τα ακροδεξιά κόμματα. Φυσικά, κάποιοι «αντουανέτοι» δεν είναι αφελείς, είναι απλώς ιδιοτελείς, όπως κάτι επιχειρηματίες, εργολάβοι και λοιποί, που πάντα αναζητούν χέρια δούλων.

Κάποιους μπορεί να τους ξενίσει αυτό το κείμενο, αλλά έχω ξαναπεί, πολύ φίλος των ανθρώπων δεν είμαι και, αν ήταν στο χέρι μου, και Έλληνες θα απέλαυνα. Αναζητώ τη δική μου επικράτεια, στην οποία για να εισέλθεις θα χρειάζεσαι βίζα και εσύ, αναγνώστη.

3 σχόλια:

ANna είπε...

Αγαπητέ.

Η αλήθεια πως σε διαβάζω περιστασιακά εδώ και ένα δυο χρόνια, και με βρίσκεις σχεδόν κάθε φορά σύμφωνη με τις απόψεις σου.

Εκ των πραγμάτων έτσι ακριβώς όσο αφορά την στάση ορισμένων (και όχι όλων πάντοτε) "προαστιακών" (βλ. "suburbeans").

Με τη σειρά μου, μου επιτρέπεις με βάση τον νόμο της ελεύθερης λογοκρισίας του διαδικτύου, να πω πως, δεν ζω σε προάστειο. Αλλά σε βόρειο-κεντρική περιοχή της Αθήνας, όπου ένα από τα υπερ που αναφέρω η ίδια όταν περιγράφω την γειτονιά μου, είναι η ασφάλεια που νοιώθω.

Βεβαίως συμπληρώνω, όχι πως "δεν υπάρχουν", αναφερόμενη στους "αλλους" (βλ. alliens) αλλά είναι πολύ λιγότεροι σε σχέση με άλλες περιοχές. Και η αλήθεια είναι, πως λόγω της οικονομικής κατάστασης στην χώρα από την οποία προέρχονται, το επίπεδο τους, μορφωτικό, και κοινωνικό σαφώς, δεν είναι το καλύτερο.

Γιατί ναι, οι Έλληνες τουλάχιστον όπως φαίνονται από μακριά, και με καθαρά κυάλια, έχουν τρελαθεί όσο αφορά σταθερές αξίες (βλ. ευαισθησία ως μια άγνωστη λέξη). Αλλά κάποιες βασικές αρχές της οικογένειας, και της "τιμής" έστω και για τα προσχήματα.

Τις κρατάνε.

Περαστικός είπε...

Δεν κατηγορώ όσους επέλεξαν ή βρέθηκαν να ζουν κάπου "καλύτερα", κατηγορώ τους υποκριτές. Εξάλλου, και εγώ για αυτό τον ιερό σκοπό αποταμιεύω, για μια μονοκατοικία "αλλού".

Περαστικός είπε...

Επίσης, έχω γνωρίσει ξένους που εκτιμώ, αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι η ανεξέλεγκτη εισροή μεταναστών έχει φέρει δυσανάλογα πολλά "μπουμπούκια" ή ανθρώπους αμόρφωτους με προβληματική συμπεριφορά. Το φαινόμενο, έτσι όπως εξελίσσεται, αποτελεί απειλή για την κοινωνική συνοχή και την ποιότητα ζωής όλων.