- Φυσικά και μπορούμε να του κάνουμε ό,τι θέλουμε, μας καλύπτει το άσυλό του!
> Το κράτος οφείλει να διασφαλίζει τη δυνατότητα πρόσβασης όλων στην ανώτατη παιδεία, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να τη μονοπωλεί! Το ένα απέχει έτη φωτός από το άλλο.
> Το κρατικό μονοπώλιο της ανώτατης παιδείας (γιατί μόνο αυτής αλήθεια, γιατί όχι των άλλων βαθμίδων;) συνιστά σύμπτωμα ολοκληρωτισμού. Αυτό το οποίο πάντοτε απαιτεί δικαιολόγηση και τεκμηρίωση είναι η απαγόρευση, όχι η ελευθερία να κάνεις κάτι.
> Η παιδεία είναι στόχος και όχι μέσο εξυπηρέτησης αλλότριων στόχων κρατικής πολιτικής. Αυτό για όσους υποκριτικά αναφέρονται σε δευτερογενή θέματα (μαρασμός περιφερειακών πανεπιστημίων, εάν θα ωφεληθούν ή όχι τα κρατικά πανεπιστήμια από τον ανταγωνισμό κ.λπ.). Ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο υπηρετεί το σκοπό της παροχής παιδείας, όπως και ένα κρατικό πανεπιστήμιο. Η εκπλήρωση αυτής της αποστολής είναι η μοναδική προϋπόθεση που χρειάζεται. Σε περίπτωση αναθεώρησης του άρθρου 16, είμαι αντίθετος στο να επιτραπεί η ίδρυση αποκλειστικά μη κρατικών πανεπιστημίων με τον περιορισμό αυτά να είναι "μη κερδοσκοπικά". Πρέπει να επιτραπεί και η ίδρυση ιδρυμάτων κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Εάν είμαι διατεθειμένος να διαθέσω τα χρήματά μου για να αποκτήσω παιδεία και κάποιος ο οποίος πληροί τις προϋποθέσεις είναι διατεθειμένος να μου την παράσχει, δεν έχει κανένας δικαίωμα να απαγορέψει αυτή τη συναλλαγή. Η παιδεία είναι πλούτος, με όποιον τόπο και αν αποκτάται, και η κοινωνία έχει κάθε συμφέρον αναγνώρισης των προσόντων που αποκτά κάποιος με τις σπουδές του.
> Είναι μεγάλη υποκρισία να μιλάμε για δωρεάν δημόσια ανώτατη εκπαίδευση όταν το κόστος σπουδών, π.χ. σε μια άλλη πόλη, είναι τόσο δυσβάσταχτο, ώστε πολλές φορές να συμφέρουν οικονομικά οι σπουδές στο εξωτερικό. Πραγματικά, σε ένα πανεπιστήμιο της Αγγλίας (αναφέρομαι στη χώρα διότι φοίτησα εκεί) μπορεί να έχει κάποιος εξαιρετικά χαμηλό κόστος στέγασης και σίτισης, σε αξιοπρεπέστατες υποδομές (δεν θέλω να αναφερθώ στις αντίστοιχες υποδομές των ελληνικών πανεπιστημίων). Είναι ντροπή και κατάντια να αντιτείνουν κάποιοι ξεδιάντροπα ότι εάν ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια θα μαραζώσουν τα περιφερειακά κρατικά πανεπιστήμια με δυσμενείς οικονομικές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες, αποδεχόμενοι ουσιαστικά την αφαίμαξη και τη στυγνή εκμετάλλευση που υφίστανται οι σπουδαστές και οι οικογένειές τους για σπουδές σε ανεπαρκή ιδρύματα. Με άλλα λόγια, το κράτος, αδυνατώντας να ενισχύσει με ορθολογικό τρόπο την περιφέρεια, παραδίδει βορά στα χέρια των τοπικών ιδιοκτητών παραπηγμάτων και σε άλλα τοπικά συμφέροντα τους φοιτητές και τους γονείς τους, και αυτό είναι αποδεκτό! Εύγε!
> Τις ανησυχίες πολλών, ιδίως ακαδημαϊκών, για το πώς θα διασφαλίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης από τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μόνο ως φαιδρότητα μπορώ να την εκλάβω, με δεδομένο το επίπεδο δαπέδου πολλών ελληνικών πανεπιστημίων και της χαμηλής ποιότητας της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα εν γένει (με βάση και αξιολογήσεις διεθνών οργανισμών). Πέραν του όποιου πλαισίου μπορεί να ισχύει και των μηχανισμών αξιολόγησης (αλήθεια, αυτή την "αξιολόγηση" δεν είναι που πεισματικά αρνούνται οι πανεπιστημιακοί για τα κρατικά πανεπιστήμια όπου διδάσκουν;), η καλύτερη εξασφάλιση για το επίπεδο των σπουδών ενός ιδιωτικού πανεπιστημίου είναι ότι αυτός ο οποίος πληρώνει για τις σπουδές του, απαιτεί συνήθως αυτές να έχουν κάποιο αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. Τελικά, οι αντιρρήσεις που εκφράζονται για τις όποιες μεταρρυθμίσεις φάσκουν και αντιφάσκουν. Πότε ανησυχούν για την ποιότητα των ιδιωτικών πανεπιστημίων που θα ιδρυθούν, πότε ανησυχούν για το πώς θα τα ανταγωνιστούν τα κρατικά πανεπιστήμια, συχνά οι ίδιοι άνθρωποι, στην ίδια συζήτηση. Η ουσία είναι να μη γίνει καμία αλλαγή και να μείνουν όλα ως έχουν.
> Τα χρήματα δεν είναι πανάκεια για τα προβλήματα της παιδείας μας όπως θέλουν να μας πείσουν μερικοί, καλοπροαίρετα ή υστερόβουλα. Η έλλειψή τους είναι πρόβλημα, αλλά μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν σήμερα τα πανεπιστήμια, η ασυδοσία, η απουσία ελέγχου η απουσία αξιολόγησης και το γεγονός ότι τα περισσότερα λειτουργούν σχεδόν αποκλειστικά ως εξεταστικά κέντρα όπου οι φοιτητές προσέρχονται περιοδικά για να υποβληθούν σε κάποιες εξετάσεις. Γιατί δεν μετατρέπονται σε ιδρύματα φοίτησης δι' αλληλογραφίας; Ακόμη καλύτερα, προτείνω την κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων και όποιος πολίτης θέλει και έχει διάθεση για μελέτη, να διαβάζει μόνος του μερικά συγγράμματα, να προσέρχεται σε ένα πανεπιστήμιο, να γράφει εξετάσεις και όταν με το καλό μετά από χρόνια και καιρούς συμπληρώνει τα απαιτούμενα μαθήματα, να λαμβάνει ένα πτυχίο.
> Μεγάλο μέρος των αντιδράσεων οφείλεται στην εδραιωμένη στη χώρα μας αντίληψη του να θεωρείται ένα δημόσιο λειτούργημα/ίδρυμα/υπηρεσία/τομέας ιδιωτικό μαγαζάκι το οποίο πρέπει να ελέγχουν αποκλειστικά οι υποτιθέμενοι λειτουργοί του και το οποίο συχνότατα χρησιμοποιούν για να υπηρετούν τα δικά τους ιδιωτικά συμφέροντα, σκοπιμότητες (πολιτικές ή άλλες), ακόμη και για την υπεξαίρεση δημόσιου ή κοινοτικού χρήματος (πόσες τέτοιες υποθέσεις δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας;) Η διαφθορά και η αθέμιτη συναλλαγή ζει και βασιλεύσει και στο χώρο της εκπαίδευσης όπως και σε άλλους τομείς. Τα πανεπιστήμια δεν είναι υπόθεση των ακαδημαϊκών περισσότερο από όσο η αστυνομία είναι υπόθεση των αστυνομικών ή η δικαιοσύνη είναι υπόθεση των δικαστικών.
> Για όσους δεν το έχουν πάρει χαμπάρι, είτε αλλάξουμε είτε δεν αλλάξουμε το άρθρο 16, είτε θέσουμε είτε δεν θέσουμε τον περιορισμό περί μη κερδοσκοπικών μη κρατικών πανεπιστημίων, πολύ σύντομα η ΕΕ θα μας υποχρεώσει σε αναγνώριση των τίτλων σπουδών που έχουν χορηγηθεί από εργαστήρια ελευθέρων σπουδών στην Ελλάδα και τα οποία συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Μόνο εγώ βλέπω το σχιζοφρενικό της κατάστασης σε ένα περιβάλλον όπου το σύνταγμα θα εξακολουθήσει να απαγορεύει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ή θα επιτρέπει την ίδρυση μόνο μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων, θα αναγνωρίζονται παράλληλα πλήρη δικαιώματα πανεπιστημιακών σπουδών σε αποφοίτους των εν λόγω ιδιωτικών και κερδοσκοπικών ιδρυμάτων; Επίσης, θα αναγνωρίζουμε τη δυνατότητα παροχής τέτοιων σπουδών σε κάθε ιδιώτη που θα έχει εξασφαλίσει τη σχετική συνεργασία με ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα του εξωτερικού, ουσιαστικά ανεξαρτήτως κύρους, αρκεί να λειτουργεί νόμιμα σε κράτος της ΕΕ, αλλά θα την αρνούμαστε σε κάθε εγχώριο φορέα, ανεξαρτήτως δυνατότητας παροχής υψηλού επιπέδου σπουδών, εάν δεν έχει αυτή τη συνεργασία; Ησυχία παρακαλώ, η χώρα/η κυβέρνηση/οι εκπαιδευτικοί/οι φοιτητικές οργανώσεις κοιμούνται... ή κάνουν πως κοιμούνται.
> Κάποιοι φαίνεται ότι προτιμούν τη μετανάστευση φοιτητών και τη μεγάλη απώλεια χρημάτων στο εξωτερικό για την ενίσχυση των εκεί ιδρυμάτων, ακόμη και σε χώρες με πανεπιστήμια β' διαλογής, οι σπουδές στα οποία όμως αναγνωρίζονται από το ελληνικό κράτος, παρά την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στο εσωτερικό, με τις συνεπαγόμενες επενδύσεις και την εξασφάλιση θέσεων εργασίας για έλληνες επιστήμονες, την αποδυνάμωση της παραπαιδείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (αφού η το δίλημμα για πολλές οικογένειες δεν θα είναι αποκλειστικά επιτυχία στις εξετάσεις ή φυγή στο εξωτερικό) και τα όποια άλλα οφέλη και, σε τελική ανάλυση, με δυνατότητα ελέγχου της ποιότητας των σπουδών.
> Η αίσθηση που έχω είναι ότι όσοι αντιδρούν στις αλλαγές που συζητούνται σήμερα απλώς δεν θέλουν να συμβεί καμία αλλαγή - ποτέ!
Αναγνώστη, τα έγραφα όλα αυτά όταν σκέφθηκα το απόλυτο επιχείρημα για τη μη αναγνώριση των εργαστηρίων ελευθέρων σπουδών ως πανεπιστημίων. Σκέψου τι έχει να γίνει εάν τεθούν υπό κρατικό έλεγχο ή υποχρεωθούν να λειτουργούν με καθορισμένο από το κράτος τρόπο ή καπελωθούν και αυτά από το εκπαιδευτικό-πολιτικό κατεστημένο ή - φρίκη της φρίκης - θεωρηθούν και οι δικοί τους χώροι "άσυλο". ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΤΗΣΟΥΝ ΣΑΝ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ!!! Και όλα αυτά γιατί; Για να μπορούν και οι δικοί τους απόφοιτοι να μπαίνουν στο λίμπο του Δημοσίου; Όχι, καλύτερα έτσι!
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δεν νομίζω ότι έχει σχέση, αλλά δεν θέλω να στερήσω από πιθανούς συζητητές την ευκαιρία να μου καταλογίσουν μεροληψία, για αυτό θα αναφέρω ότι έκανα το πρώτο στάδιο των σπουδών μου σε εργαστήριο ελευθέρων σπουδών, σε κάποιο κολέγιο. Να μην ξεχάσω να συμπληρώσω ότι φοίτησα επί τέσσερα έτη εντελώς δωρεάν λόγω της υψηλής βαθμολογίας μου, όταν κάποιοι συνομήλικοί μου πλήρωναν ακριβά τις δικές τους σπουδές σε δημόσια πανεπιστήμια ή, ακόμη χειρότερα, σε ΤΕΙ τεχνολόγων μεγεθυντών πέους στο Στραβό Νερό, καταβάλλοντας αστρονομικά ποσά σε ενοίκιο για εκείνο τον μετασκευασμένο κοτέτσι και έχοντας εξασφαλίσει ένα πλούτο αμάθειας και πολλά χρόνια ανεργίας. Γράφω όλα τα παραπάνω επειδή συνήθως εκφράζω τις απόψεις μου για ορισμένα βασικά θέματα. Στην ηλικία μου, με χρόνια στην αγορά εργασίας και ήδη με μια επαγγελματική πορεία που απέχει πολύ από το στάδιο των σπουδών δεν έχω κανένα συμφέρον από τις όποιες εξελίξεις. Παιδιά δεν έχω ούτε επιθυμώ να αποκτήσω, καθώς είμαι φύσει απαισιόδοξος. Παρακολουθώ τις εξελίξεις ως παρατηρητής και χαμογελώ πού και πού με τις όποιες φαιδρότητες. Σε αυτή τη χώρα, όποιος παίρνει τα πράγματα στα σοβαρά υποφέρει, κάτι που ξεχνάω συχνά.
Να μην ξεχάσω και κάτι τελευταίο, τον ορισμό του πανεπιστημιακού ασύλου:
Να επιβάλλεις καθεστώς τρόμου και ανελευθερίας, να προβαίνεις σε κάθε παρανομία, να πλακώνεις στο ξύλο όποιον διαφωνεί μαζί σου και να απαγορεύεις στον συμφοιτητή σου να αποκτήσει παιδεία (εάν τύχει να είσαι και εσύ, ο καταληψίας-αριστεριστής-αναρχοαυτόνομος-κουκουλοφόρος-διακινητής ναρκωτικών φοιτητής) επικαλούμενος την ιερότητα του πανεπιστημίου ως χώρου παροχής παιδείας και ελεύθερης ανταλλαγής ιδεών - ενώ καταστρέφεις το ίδιο το πανεπιστήμιο και όσα αυτό εκπροσωπεί.
12 σχόλια:
Εδω τα καλα τα σεντονιααααα ;-)
Τεραστιο το θεμα Περαστικε. Στα περισσοτερα συμφωνουμε.
Αρχιζω λιγο αναποδα: αν και εγω ειμαι περιπου στην ιδια θεση μ' εσενα (χρονια επαγγελματιας, οχι παιδια) ενδιαφερομαι παρα πολυ για τα παν/μια. Ο λογος: απο τα παν/μια εξαρταται αμεσα η τεχνολογικη προοδος της χωρας. Απο τα παν/μια ξεπηδουν οι μικρες εταιρειες που φτιαχνουν καινουργια πραγματα, υλοποιουν καινουργιες ιδεες.
Στην Ελλαδα ολοι εστιαζουν στην αναγνωριση του "χαρτιου" γιατι ολοι προσβλεπουν σε μια θεση στο δημοσιο.
Ισως η μονη λυση για να φτιαξει η Παιδεια στην Ελλαδα, ειναι να απαγορευσει το Συνταγμα την προσληψη ολων οσων εχουν καποιο "χαρτι" στο δημοσιο ;-)
γεια σου περαστικε...
συμφωνω απολυτα με τον dralion οτι η αποδεσμευση "χαρτιου" και βολεματος ειναι η μονη λυση.
Περα απο αυτο, δεν διαφωνω μετα περσοτερα απ'οσα γραφεις (ισως μαλιστα και με τιποτα). Διαφωνω ομως με το ποσο καθετος κ απολυτος εισαι... ετσι οπως διαβαζα το κειμενο ενιωθα να σχηματιζεται στο μυαλο μου η εικονα ενος ανθρωπου με το προσωπο κολλημενο στο τζαμι μιας τοσοδουλας γυαλας που στη προσπαθεια να δει το κοσμο βλεπει την αντανακλαση του μικροκοσμου του. Και ταυτοχρονα μια αγωνια πως απο καπου χανει η ρημαδα η γυαλα και η σταθμη του νερου κατεβαινει...
μη με παρεξηγησεις, δεν ειναι προθεση μου να σε προσβαλλω απλα ενιωσα πως θες να ονομασεις κατι ασπρο και να μεινεις οχυρωμενος εκει, στο σωστη πλευρα, στην αληθεια μηπως και χαθει καποια απροσδιοριστη ταξη... αληθεια μηπως τα σκιτσα ειναι τα ταξιδια σου στη μαυρη πλευρα,η εντροπια που ανακατευει τη ταξη των σκεψεων σου, η λυτρωτικη αποσυμπιεση ;
να σαι καλα που μοιραζεσαι μαζι μας τις σκεψεις σου...
σε γενικές γραμμές συμφωνούμε... το μόνο πράγμα που με τρομάζει σε όλη αυτή την υπόθεση είναι η ελληνική κοινωνία-εκτελεστική εξουσία-πραγματικότητα με τα χαρακτηριστικά της που είναι ανωριμότητα-αδυναμία-διαφθορά-σκοπιμότητα-μη σοβαρότητα-ξιπασιά-αναποτελεσματικότητα σε όλους τους τομείς... είμαστε έτοιμοι για τέτοιες αλλαγές?... θα έλεγα όχι και πάλι όχι... πρέπει να προηγηθούν αλλαγές σε πολλούς άλλους τομείς για να είμαστε έτοιμοι για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις... αλλά σε αυτή τη χώρα γίνονται κινήσεις εντυπωσιασμού... κινήσεις που στοχεύουν στο κοινό αίσθημα χωρίς αντίκρυσμα... όχι τυχαία βέβαια... σχέδια υπάρχουν αλλά όχι αυτά που φανταζόμαστε...
Καλησπέρα Dralion, σεντόνια πράγματι, ενδιαφέρουσα ιδέα :)
Καλησπέρα anonymous, καμία προσβολή, ποιος ξέρει... ίσως. Εξάλλου, είμαι κάθετα και απόλυτα αντίθετος στον κόσμο.
Καλησπέρα Γαϊδάρα, έτοιμοι για αλλαγές; Χμμμ μεγάλη συζήτηση, αλλά αν οδηγείς και βλέπεις να έρχεται καταπάνω σου μια νταλίκα, καλύτερα να αλλάζεις το συντομότερο πορεία :)
Μένω στο εξωτερικό και δεν έχω παρακολουθήσει το θέμα αυτό πολύ στενά. Πάντως συμφωνώ μαζί σου σχεδόν σε όλα (κρατάω μια πισινή γιατί ίσως να μην έχω ακριβή αντίληψη της ελληνικής πραγματικότητας). Επίσης συμφωνώ με τους προλαλήσαντες για την αποδέσμευση του πτυχίου από το βόλεμα του δημοσίου. Είναι τραγικό να βασίζεται (ή να νομίζεις ότι βασίζεται) όλη σου η επαγγελματική αποκατάσταση πάνω σε ένα χαρτί.
Καμία αλλαγή δεν θα γινοταν ποτέ στον κόσμο αν οι άνθρωποι σέβονταν τόσο βαθιά τις σκέψεις και τα πιστεύω κάποιων άλλων. Καμία απεργία επίσης δεν θα είχε λάβει χώρο ποτέ γιατί σαφώς και θα έπρεπε να σέβονται απο τους απεργούς οι απεργοσπάστες ως άνθρωποι που εχουν ανάγκη τη δουλειά κτλ
Μένω ιδιαίτερα στα τελευταία λόγια σου:
Να επιβάλλεις καθεστώς τρόμου και ανελευθερίας, να προβαίνεις σε κάθε παρανομία, να πλακώνεις στο ξύλο όποιον διαφωνεί μαζί σου και να απαγορεύεις στον συμφοιτητή σου να αποκτήσει παιδεία (εάν τύχει να είσαι και εσύ, ο καταληψίας-αριστεριστής-αναρχοαυτόνομος-κο
Oι καταληψίες δηλαδή δεν θέλουν να αποκτήσουν παιδεία; Τα κάνουν ολα αυτά επειδή ετυχε και ξύπνησαν π.χ. στραβά; Επειδή απεχθάνονται την παιδεία και θέλουν να την εκδικηθούν;
Καλησπέρα Σοφία.
Καλησπέρα Regina, για ένα πράγμα είμαι πεπεισμένος, ότι ακριβώς εναντίον των αλλαγών αγωνίζονται αυτή τη στιγμή όσοι καθηγητές και φοιτητές αντιδρούν, βολεμένοι σε μια ημιθανή έως σήπουσα παιδεία που δεν παράγει σχεδόν τίποτε παρά μόνο δημόσιους υπαλλήλους και ανατροφοδοτεί τα σύνδρομά της και κατ΄ επέκταση της ελληνικής δημοσιοκεντρικής κοινωνίας και οικονομίας. Σε πολλές χώρες και χώρους συντελούνται αλλαγές, και στην παιδεία, χωρίς την άσκηση βίας, χωρίς τις γελοίες έως τραγικές εικόνες των φοιτητών (;) που χτίζουν πόρτες γραφείων πρυτάνεων ή άλλων υπηρεσιών των πανεπιστημίων τους και όλες τις άλλες ωραίες συμπεριφορές, όπως προπηλακισμοί κ.λπ. Αλήθεια, εσύ έχεις καταλάβει τι ζητούν, εάν ζητούν κάτι, καθηγητές και φοιτητές, εκτός της εύκολης, και όχι και τόσο ανυστερόβουλης θα έλεγα, επωδού "λεφτά" - που σίγουρα δεν μπορούν να λύσουν τίποτα χωρίς άλλες αλλαγές; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο αίτημα που μου έχει διαφύγει; Υπάρχει κάποιο "ναι" σε οτιδήποτε, σε κάτι δικό τους, πέραν όλων αυτών των "όχι";
Ας μας πει κάποιος τι θέλουν οι καταληψίες, όχι τι δεν θέλουν!
Αλήθεια, σε τι συνίσταται το άσυλο κατά την άποψή σου όταν ένας φοιτητής ή καθηγητής φοβάται να διατυπώσει ελεύθερα την άποψή του εντός του πανεπιστημιακού χώρου ή, ακόμη χειρότερα, υφίσταται βία εντός αυτού του χώρου ενώ όλοι δηλώνουν ανίκανοι/αναρμόδιοι/κωλυόμενοι να παρέμβουν; Αυτό δεν συνιστά παραβίαση του ασύλου στη βασική λειτουργία του, στον πρωταρχικό σκοπό του; Τι ακριβώς και ποιους προστατεύει το άσυλο εκείνη τη στιγμή;
Έχεις ενδεχομένως δίκιο σε ένα πράγμα, χρειάζονται αγώνες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα και χρειάζεται σπάσιμο πολλών αβγών, προς την αντίθετη όμως κατεύθυνση από αυτήν που προωθούν οι - αμειβόμενοι παρακαλώ- απεργοί καθηγητές και οι καταληψίες φοιτητές των γνωστών λεγεώνων κομμάτων και οργανώσεων της αριστεράς, που, εν τέλει, είναι μειοψηφία, αλλά αρκούν για να ασκούν βία.
Ειδικότερα για το ερώτημά σου: "Oι καταληψίες δηλαδή δεν θέλουν να αποκτήσουν παιδεία; Τα κάνουν ολα αυτά επειδή ετυχε και ξύπνησαν π.χ. στραβά; Επειδή απεχθάνονται την παιδεία και θέλουν να την εκδικηθούν;"
Η δική μου απάντηση για τα 3 σκέλη της ερώτησής σου είναι:
α) ΝΑΙ - δεν θέλουν να αποκτήσουν παιδεία, θέλουν να αποκτήσουν με τον πιο εύκολο και ανώδυνο τρόπο ένα κωλόχαρτο που θα τους βολέψει στο δημόσιο ή θα τους δώσει δικαιολογία για να παρασιτούν κλαίγοντας τη μοίρα τους και κατηγορώντας την κακούργα κοινωνία που δεν αναγνωρίζει τη μόρφωσή τους.
β) ΜΠΟΡΕΙ - σίγουρα σε μεγάλο βαθμό επειδή στερούνται αγωγής, υπευθυνότητας, αντίληψης του τι σημαίνει ελευθερία και πότε αυτή μετατρέπεται σε ασυδοσία και άσκηση τυραννίας επί των άλλων, δηλαδή, ΠΑΙΔΕΙΑΣ από τις προηγούμενες βαθμίδες εκπαίδευσης και από το σπίτι τους.
γ) ΝΑΙ - σίγουρα έμαθαν να απεχθάνονται την παιδεία και να θέλουν να την εκδικηθούν, καθώς μάλλον την ταυτίζουν με το άθλιο εκπαιδευτικό σύστημα των προηγούμενων βαθμίδων από όπου πέρασαν - σύστημα το οποίο βέβαια επίσης θα υπερασπίζονταν μέχρι τελευταίας ρανίδας των σωματικών υγρών τους από κάθε απόπειρα αλλαγής προς οποιαδήποτε κατεύθυνση (εκτός των περισσότερων εκδρομών και αργιών).
Εάν πάντως έχει εσύ διαφορετική απάντηση, περιμένω να την ακούσω με ενδιαφέρον.
Φυσικά, ατυχής η σύγκριση απεργών με φοιτητές και καθηγητές αφού α) οι φοιτητές δεν είναι εργαζόμενοι και αυτό το οποίο αρνούνται είναι - υποτίθεται- αυτό από το οποίο θέλουν να έχουν περισσότερο, επιπλέον, αρνούνται και στους συμφοιτητές τους που διαφωνούν το δικαίωμα να λάβουν παιδεία, κάτι που τους υποβιβάζει σε μια από της χειρότερες βαθμίδες καταπιεστών, β) και οι καθηγητές αν ήταν κανονικοί απεργοί, φυσικά, δεν θα πληρώνονταν, γ) δεν θέλεις να με κάνεις να μιλήσω για συνδικάτα, απεργίες και τα συναφή.
Θυμήθηκα τη δεκαετία του 80, όταν πήγαινα στο Λύκειο. Γινόντουσαν τότε κάποιες "αποχές" από τα μαθήματα με διάφορες ανόητες προφάσεις. Πάντοτε έσπαγα τον κλοιό, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, και έκανα μάθημα, ακόμη και αν ήμουν μόνος μου στην τάξη.
Να συμπληρώσω ότι τα όσα αναφέρω για το άσυλο, φυσικά, δεν συμβαίνουν μόνο σε περιόδους καταλήψεων, αλλά σε καθημερινή βάση στα πανεπιστήμια.
Yπηρξα καταληψίας στις αρχές της δεκαετιας του 90, επι Μητσοτάκη που είχαν ξεσπάσει οι μεγάλες φοιτητικές ταραχές. Και πιστεψέ με μονο τα λεφτά δεν είχα στο νου μου.Επίσης δεν ήθελα ένα κολόχαρτο, πιστεψέ το και αυτό.
Επίσης δεν στερούμουν αγωγής ούτε και ευγένειας.
Τελος δεν απεχθανόμουν την παιδεία. Υπήρξα καλή φοιτήτρια και γενικώς κυνηγούσα την προσωπική μου μόρφωση.
Φαντάζομαι ότι και τότε αν π.χ. με γνώριζες ως καταληψία και δη απο τους πιο ενεργούς, θα έφριττες και με ευκολία θα μου κολλούσες τους παραπάνω χαρακτηρισμούς;
Regina, εάν σε γνώριζα τότε, σίγουρα θα έφριττα και σίγουρα θα ήμασταν αντίπαλοι. Άποψη για το πρόσωπό σου θα σχημάτιζα, φυσικά, σε ατομική βάση και λαμβάνοντας υπόψη την όλη συμπεριφορά σου. Όπως και αν έχει, όποιες προθέσεις και αν έχουν οι όποιοι καταληψίες/ αγωνιστές/ απεργοί/ αντιδρώντες κ.λπ., δεν οδηγούν τα πράγματα σε κανένα στόχο που να ασπάζομαι και η δράση τους είναι απαράδεκτη.
Πάντως, σίγουρα αποδίδω τους χειρότερους χαρακτηρισμούς σε όποιον εμποδίζει την πρόσβαση των συμμαθητών του ή των συμφοιτητών του στην τάξη.
Όποιος εμφανίζει τη συμπεριφορά που περιγράφω, σίγουρα έχει έλλειμμα και αγωγής και ευγενείας.
Κοίταξε επειδή θέλω να είμαι ειλικρινής, αν γνωριζόμασταν και αυτά τα λέγαμε από κοντά και μού έλεγες αυτά που έχεις γράψει στο τελευταιο σχολιο σου (δυο τελευταίοι παράγραφοι) μπορεί και να τσακώνομασταν ή γενικώς να είχαμε καμιά πολύ εντονη διαφωνία. Τώρα μέσα από ένα blog ούτε εγώ μπορώ να σου δώσω να καταλάβεις αλλά ούτε εσύ εμένα.
Oπότε βάζω την περαστική οργή, που ένοιωσα διαβαζοντας τα τελευταία σου λόγια, στην άκρη και λέω ειρηνη ημιν :p:p (σε μενα το λέω )
Χμμμ είσαι σίγουρη ότι θέλεις ειρήνη; Αφού "Καμία αλλαγή δεν θα γινόταν ποτέ στον κόσμο αν οι άνθρωποι σέβονταν τόσο βαθιά τις σκέψεις και τα πιστεύω κάποιων άλλων". Καλά, καλά, απλώς σε τσιγκλάω, ειρήνη, ειρήνη :Ρ
Δημοσίευση σχολίου