Σάββατο, Αυγούστου 18, 2012

Οι Βραζιλιάνοι μας έβαλαν τα γυαλιά


Δεν φτάνει που παίζουν ποδόσφαιρο φανταστικά (δεν με πολυενδιαφέρει)
Δεν φτάνει που οι γυναίκες τους έχουν κορμιά θεϊκά* (με ενδιαφέρει)
Ίσως και γι άλλα ζωντανά
Αν τα αφεντικά τους δεν έχουν αρκετά λεφτά
Αυτά, σε αντίθεση με εμάς
Που τα ζώα, για να το πούμε μαλακά, δεν περνούν πολύ καλά
Και οι τουρίστες μάς κράζουν σε όλο τον ντουνιά.

*Ελληνίδες, μη μου το κρατήσετε εναντίον μου αυτό, και εσάς σας αγαπώ.

Έξι εκατομμύρια είναι τα κατοικίδια ζώα στο Σάο Πάολο, όπου άνοιξε το δημόσιο κτηνιατρείο, με ανθρώπινο πληθυσμό ένδεκα εκατομμυρίων περίπου. Εμείς, για να φερθούμε λίγο καλύτερα στα ζώα περιμένουμε πρώτα να μας ξεφτιλίσουν διεθνώς (και) για αυτό το λόγο. Αν δεν μας ενδιαφέρει η ζωή των ζώων, ίσως να μας ενδιαφέρουν τα έσοδα από τους τουρίστες που φρίττουν με όσα βλέπουν στο «λίκνο του πολιτισμού».

Θυμήθηκα με την παραπάνω είδηση τον Ινδό αυτοκράτορα Ασόκα, που επίσης είχε ιδρύσει νοσοκομεία για ζώα, μεταξύ άλλων μέτρων και πρωτοβουλιών του για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των ανθρώπων, τον τρίτο αιώνα π.Χ. παρακαλώ. Ενδιαφέρουσα περίπτωση ο Ασόκα, διαβάστε για αυτόν.

Υπενθυμίζω ότι ο Γκάντι είχε πει ότι το μεγαλείο του πολιτισμού ενός έθνους και η πνευματική του εξέλιξη μπορούν να κριθούν από τον τρόπο που αντιμετωπίζονται τα ζώα σε αυτό. Μάλλον δεν μας συμφέρει να κριθούμε με αυτό το μέτρο.

12 σχόλια:

zizugataki είπε...

Εδώ Περαστικέ σε λίγο δεν θα έχει δημόσια νοσοκομεία ούτε για τους πολίτες αυτής της χώρας. Μόνο όσοι έχουν χρήματα θα επιβιώνουν. Η επιβίωση του πλουσιότερου.

scarlett είπε...

Καλησπερα Περαστικε!

Θα συμφωνησω και με το zizugataki, απο την αλλη η φτωχεια μας μπορει να δικαιολογει εν μερει την αδιαφορια, αλλα οχι την κακοποιηση και την εγκαταλειψη των ζωων.

Πώς να μην παθει σοκ η Φινλανδεζα ; Στη χωρα της τα ζωα ζουν βασιλικα

Περαστικός είπε...

zizugataki, σωστά.

scarlett, σωστά τα λες και εσύ.

Βέβαια, και τις μέρες τις αφθονίας, τα ίδια και χειρότερα γίνονταν. Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο, ούτε και η σημερινή κατάντια μας, επανερχόμαστε στο ρητό του Γκάντι. Η αδιαφορία απέναντι στα ζώα δεν είναι άσχετη με την αδιαφορία απέναντι σε κάθε αδύναμο άνθρωπο και η έλλειψη κάποιων πολιτισμικών θεμελίων στην κοινωνία μας, που εν μέρει δημιούργησε το οικονομικό χάλι με καταστάσεις όπως η διαφθορά, η φοροδιαφυγή, το «πέρνα εσύ καλά και άσε τους άλλους να...», είναι αυτή που καθορίζει και τη στάση μας απέναντι στα ζώα.

Ανώνυμος είπε...

Χωρίς να διαφωνώ σε κάτι (με πονάει και μένα το ζήτημα σαν Έλληνα και "ιδιοκτήτη" κατοικιδίων), παραπέμπω σε μια συζήτηση όπου ορισμένοι από τους μετέχοντες προσπαθούν να δώσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το πρόβλημα και τα αίτιά του:

http://www.britsincrete.co.uk/cgi-bin/bicforum/YaBB.pl?num=1332851286

Το θέμα, προφανώς, δεν είναι να παρηγορηθούμε από τα "ελαφρυντικά" που μας αναγνωρίζουν κάποιοι. Σε σχέση ωστόσο με το σκέτο κράξιμο, είναι χρησιμότερο να ξεκινήσουμε από πιο ψύχραιμες διαπιστώσεις και διατυπώσεις: "Cruelty here is more ingrained - and often not seen as cruelty by those who practice it - but we must remember it's a part of the old agrarian culture which, until recently, was the mainstay of life here on Crete."

Φιλικά, Μιχάλης.

Περαστικός είπε...

Μιχάλη, προφανώς όλα έχουν τα αίτια και τις βάσεις τους. Ωστόσο, για έναν άνθρωπο που έχει συνείδηση, η κακοποίηση ενός ζώου δεν είναι ποτέ αποδεκτή. Πολλοί Κρητικοί νοιάζονται για τα ζώα έχοντας μεγαλώσει στο ίδιο περιβάλλον με αυτούς που τα κακοποιούν. Κατανοώ γιατί συμβαίνει κάτι δεν σημαίνει ότι δεν προσπαθώ να το αλλάξω. Νομίζω ότι το «κράξιμο» έχει τη χρησιμότητά του ως μοχλός άσκησης πίεσης. Καθώς εν πολλοίς είμαστε ετεροκαθοριζόμενος λαός που τρέμει για την εικόνα του... και τις εισπράξεις του από τον τουρισμό (το «φιλότιμο», κάτι πολύ επιφανειακό, έχει αντικαταστήσει την αρετή), ίσως έτσι κάποιοι που δεν καταλαβαίνουν άλλη γλώσσα να συγκινηθούν.
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο της Κρήτης, αλλά παρατηρείται σε όλη την Ελλάδα και αναφέρω ότι κατάγομαι από την Κρήτη και από τους δύο μου γονείς.

Mary-Ginger είπε...

Μετά από αυτό το βλέμμα.... τι να διαβάσω? Τόσο ερωτευμένο βλεμμα δεν έχω δει ούτε στην πραγματικοτητα. Αν έχω ζηλέψει κάτι στη ζωή μου (με την καλή έννοια πάντα) είναι η δεξιοτεχνία σου στο σκίτσο Πάω πάνω να διαβάσω τώρα και θα ξανακατέβω......................

Αν υπάρχουν 1-2 λόγοι που μου κανουν υποφερτή αυτή τη χώρα που ζώ (υπενθυμίζω > Ουγγαρία) ένας είναι σίγουρα η αγάπη και ο σεβασμός τους προς τα ζώα. Οχι. όχι μόνο τα κατοκίδια. Ζω μακρυά απ'το πολιτισμένο κέντρο. Εξω στην εξοχή στο άγριο χορτάρι. Συχνά στο δρόμο γιά το σπίτι, κυρίως το χειμώνα είναι συνηθισμένο να δεις ένα λαγό, μιά αλεπού, ένα ελάφι και σπάνια ένα αγριογούρουνο να διασχίζει το δρόμο. Οι νόμοι της χώρα υπαγορεύουν, αν τραυματίσεις άθελά σου ένα τέτοιο ζωάκι να σταματήσεις και να καλέσεις έναν ειδικό αριθμό. Και να περιένεις εκεί μέχρι να έλθουν να το μαζέψουν, και ίσως να το σώσουν κι όλας. Ναι το κάνουν οι οδηγοί αυτό. Αλλά και ιδιαίτερα προσεκτικοί είναι στο δρόμο μην πεταχτεί κανένα κατοικίδιο και τους άστεγους ανθρώπουςδεν μπορούν να τους βοηθήσουν μεν (γιατί κυρίως δεν το θέλουν οι ίδιοι) αλλά άσεγα ζωάκια δεν θα βρεις εύκολα. Ετσι αν και χώρα του βάρβαρου Χουν του Αττιλα, η Ουγγαρία μου μοιάζει αρκετα πολιτισμένη. Τα φιλιά μου αγαπημένε Περαστικέ.

ellinida είπε...

Ποτέ και τίποτα δεν θα φτιάξει σ' αυτή την χώρα που βρίσκεται σ' αποσύνθεση, είμαστε καταδικασμένοι.

Jolly Roger είπε...

Δυστυχως, τα πραγματα ειναι ακομα χειροτερα απο οσο τα περιγραφεις.

Ξερω προσωπικα 8+ αλλοδαπους κτηνιατρους, που προσφερονται να ερθουν στην Ελλαδα (με δικα τους τα εξοδα ταξιδιου) και να περιθαλπουν αδεσποτα και ζωα ιδιοκτητων που δεν εχουν χρηματα. Χωρις αμοιβη φυσικα.
Ειμαι σιγουρος, οτι αν ενα φιλοζωικο σωματειο εκανε μια μικρη καμπανια, θα μαζευονταν άλλοι 200 κτηνιατροι τουλαχιστον. Αρκετοι για να στησεις 20 κλινικες.

Υλικες υποδομες υπαρχουν ηδη, ειτε μπορουν να μαζευτουν ευκολα απο δωρεες φιλοζωων.

Τι μας εμποδιζει απο το να ιδρυσουμε ενα τετοιο "δημοσιο" νοσοκομειο για ζωα; Αφου τοσο το προσωπικο οσο και τα υλικα τα εχουμε ηδη δωρεαν;

Μα, το ελληνικο κρατος φυσικα. Το ελληνικο κρατος που βαζει 32679823 νομικά και γραφειοκρατικα εμποδια στο να υλοποιηθει αυτη η προσπαθεια.

Δεν ειναι λοιπον οτι μας "ξεπερασαν" οι βραζιλιανοι. Το "ξεπερναω" προϋποθετει οτι και οι δυο βαδιζουν προς την ιδια κατευθυνση.

Γραφεις οτι "μας εβαλαν τα γυαλια". Δεν ειναι δυνατον να "βαζεις τα γυαλια" σε καποιον που ειναι τυφλος και ΘΕΛΕΙ να παραμεινει τυφλος. Τα νομικα εμποδια δεν μπηκαν κατα λαθος.

Εμεις οχι μονο δεν κανουμε αυτο που κανουν οι βραζιλιανοι, αλλά βαζουμε και εμποδια σε οσους προσφερονται εθελοντικα (και ανεξοδα για το ελλ. κρατος) να το υλοποιησουν.

Υ.Γ. Ετσι, για την ιστορια. Δημοσιες κτηνιατρικες κλινικες για αδεσποτα και για ζωα φτωχων ιδιοκτητων υπαρχουν εδω και πολλα χρονια στην Γερμανια, την Ολλανδια και την Σουηδια.
Κατι εχω ακουσει και για την Αγγλια, αλλα δεν ειμαι σιγουρος.

zizugataki είπε...

Ω Jolly Roger πόσο στενοχωριέμαι που ξέρω ότι έχεις απόλυτο δίκιο και εσύ και η ellinida. Και στενοχωριέμαι διπλά που δεν μπορώ να κάνω κάτι για να το αλλάξω αυτό. Καημένη Ελλάδα τι λαός σου έτυχε και τι πολιτικοί!

Περαστικός είπε...

Mary-Ginger, ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Οι όροι αντιστράφηκαν και γίναμε εμείς οι βάρβαροι.

ellinida, τι να πω, προσπαθώ να αποφεύγω τον πεσιμισμό, αλλά δεν μπορώ και να σου φέρω αντίρρηση.

Jolly Roger, τι να απαντήσω και σε εσένα, αφού συμφωνώ. Αποδεικνύεις ότι λύσεις υπάρχουν, ακόμη και σε καιρούς κρίσης. Απλώς στην Ελλάδα κανένας δεν θέλει να δώσει λύση σε τίποτα, αλλά μόνο να κάνει δύσκολη τη ζωή του άλλου. Επίσης, πρόσφατα είδα ότι κινδυνεύουμε να τιμωρηθούμε διότι η ΕΕ έχει απαγορεύσει τις κλωβοστοιχίες που εμείς επιμένουμε να χρησιμοποιούμε για τα δυστυχισμένα τα πουλερικά. Δεν καταλαβαίνουν ότι τα ζωικά προϊόντα από ζώα που εκτρέφονται με απανθρωπιά, συμπεριλαμβανομένων των αβγών και του γάλακτος, είναι εξαιρετικά χαμηλής θρεπτικής αξίας, αλλά και επικίνδυνα για τον άνθρωπο. Διάβασα ένα ενδιαφέρον και καλά τεκμηριωμένο βιβλίο πρόσφατα, με αφορμή την πρόσφατη περιπέτειά μου υγείας, που αναφέρεται στη διατροφική/περιβαλλοντική/κοινωνική διάσταση του καρκίνου.

zizugataki, τι άλλο θα ζήσουμε...

Ανώνυμος είπε...

Αυτό μου 'ρχεται (και ...εξκιουζέ- μουά!)
Άσχετο-σχετικό:

ΠΡΟΣ ΠΟΙΗΤΗΝ

Δεν είχες τίποτα να πεις, κύριε.

Γιατί ηνώχλησες τις λέξεις,

γιατί τις ηνώχλησες;

Κώστας Μόντης

(Ξυπνάς μέσα μου το ...κτήνος, λέει ο Αρκάς.
Τρέμω στο ενδεχόμενο να αποδειχτεί ότι ο κακός μου εαυτός
είναι χειρότερος από ό,τι νομίζω ακόμα κι εγώ η ίδια...)

κ.κ.

Περαστικός είπε...

Ε, καλά, ντε... αφού σας ξύπνησε το κτήνος ο ποιητής, κάτι κατάφερε.