Τρίτη, Νοεμβρίου 03, 2009

Η εξουσία των «αντιεξουσιαστών»

Επεισόδια και πάλι στο Φλοράλ από κάποιους που, αυτή τη φορά, δεν φορούσαν στολή. Σε παρουσίαση βιβλίου, ομάδα ατόμων «του χώρου» εισέβαλε και πετώντας αυγά θέλησε να διακόψει την εκδήλωση, απαιτώντας την αποχώρηση της συγγραφέως, στην οποία μάλιστα υπέδειξαν εφεξής να κάνει τις παρουσιάσεις της στο Κολωνάκι. Αν καταλαβαίνω καλά, η συγγραφέας είναι επίσης κάτοικος Εξαρχείων και κατά το παρελθόν έχει δεχθεί απειλές, όπως ότι θα πάθει ό,τι έπαθε η Κούνεβα (τόσος αντιεξουσιασμός οι αντιεξουσιαστές) και άλλα νόστιμα.

Δεν περιμένω, ΑΠΑΙΤΩ από την Αριστερά, τους προοδευτικούς, τους γνήσιους αντιεξουσιαστές να πάρουν σαφή θέση και να δημιουργήσουν τον ίδιο σαματά, τουλάχιστον, με αυτό που είχαν δημιουργήσει όταν στο Φλοράλ είχαν εισβάλει ένστολοι πριν από μερικές μέρες.

Έχω ξαναπεί ότι οι αυθαιρεσίες της αστυνομίας δεν είναι συγκρίσιμες με τα έκτροπα μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων, καθώς στη δεύτερη περίπτωση πρόκειται για εξορισμού παρανόμους των οποίων οι πράξεις εμπίπτουν στο ποινικό δίκαιο και δεν έχουν αντίστοιχο πολιτικό βάρος, δεν επηρεάζουν τη σχέση κάθε πολίτη με το κράτος και την εξουσία. Για αυτό το λόγο επέκρινα και όσους ζητούσαν δηλώσεις νομιμοφροσύνης από την Αριστερά όταν έγιναν τα επεισόδια του προηγούμενου Δεκεμβρίου. Ωστόσο, περιπτώσεις όπως η παραπάνω είναι σαφέστατα προσπάθειες μιας δράκας αληταράδων να εγκαθιδρύσουν τη δική τους ντε φάκτο απολυταρχική και τυραννική εξουσία σε μια περιοχή όπου και εγώ συχνάζω και αγαπώ για τα βιβλιοπωλεία της, τα καφέ της, το κλίμα της των πνευματικών και πολιτικών αναζητήσεων και τους ενδιαφέροντες ανθρώπους που μπορείς να συναντήσεις - και που δυστυχώς έχει και πολλά αρνητικά και θλιβερά. Δεν μπορώ να βλέπω να αντικαθίσταται η ελευθερία από την τρομοκρατία της κάθε ομάδας, δεν μπορώ τους κουκουλοφόρους, είτε φέρουν εθνόσημο είτε καίνε τη σημαία. Δεν αντέχω να βλέπω την ανοχή, τη διαφορετικότητα των απόψεων και το διάλογο που προκύπτει από αυτή να αντικαθίστανται από το φονταμενταλισμό, την εξουσία, την τρομοκρατία, τη βία, τη βλακεία των χουλιγκάνων.

Κακά τα ψέματα, φίλοι αριστεροί. Τρέμετε για το αυγό του φιδιού και το φασισμό, αλλά δεν βλέπετε τη δοκό στο μάτι σας. Στη μακαριότητά σας, δεν βλέπετε ότι το αυγό του φιδιού εκκολάπτεται στο δικό σας κόρφο. Δεν ήταν, ιδεολογικά, φασίστες αυτοί που οργάνωσαν τον ξυλοδαρμό καθηγητή την ώρα που έκανε δημόσια ομιλία (περίπτωση Πανούση), δεν ήταν φασίστες αυτοί που έκτισαν πρύτανη μέσα στο γραφείο του, δεν είναι φασίστες αυτοί που καλλιεργούν κλίμα τρομοκρατίας και βίας στα πανεπιστήμια, δεν είναι φασίστες αυτοί που χωρίς καμία νομιμοποίηση επιβάλλον την εξουσία και τη θέλησή τους στους άλλους σε τόσους χώρους με την πιο σκληρή αυταρχικότητα και την απειλή της βίας. Υποτάσσοντας τα πάντα, συνειδητά ή ασυνείδητα, στην επαναστατική σας ιδεολογία και τυφλωμένοι από τις σκοπιμότητες και την πίστη ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, σκάβετε το λάκκο όλων μας. Δεν ζούμε στον 19ο αιώνα και θα έπρεπε να είχατε διδαχθεί κάτι από την ιστορία. Για να νικήσεις, πρέπει πρώτα να κερδίσεις τα μυαλά και τις καρδιές των ανθρώπων. Αυτό είναι το αληθινό πεδίο της επανάστασης. Εάν αντιδράτε όταν φασίστες δέρνουν ανθρώπους για τις απόψεις τους, και πολύ σωστά, το ίδιο οφείλετε να κάνετε και όταν αναρχικοί/αριστεροί κάνουν το ίδιο. Οφείλουμε να αντιδρούμε όποτε κάποιος πέφτει θύμα βίας για τις απόψεις του και ιδεολογικές υποσημειώσεις δεν χωρούν.

Είναι ανάγκη να αντιδράσετε, να αποδοκιμάσετε και να τα ξεριζώσετε αυτά τα φαινόμενα, διαφορετικά θα είστε συνυπεύθυνοι για τις όποιες συνέπειες και για το αν κάποιοι χρησιμοποιήσουν αυτά τα φαινόμενα ως πάτημα για τον περιορισμό των ελευθεριών όλων μας και τη δική σας καταδίωξη.

Ως ελεύθερος πολίτης, αρνούμαι τα ψευτοδιλήμματα της ανοχής της αλητείας, της τρομοκρατίας και της βίας ανεξέλεγκτων ομάδων άλογων ανθρώπων ή της αποδοχής της αυταρχικής και ανεξέλεγκτης εξουσίας. Είναι ευθύνη του καθενός από εμάς να αρνηθούμε να εισέλθουμε σε αυτές τις συμπληγάδες και να αντιδράσουμε.
.
Την κλούβα και τα ΜΑΤ στην πλατεία μπορείς να τα αποσύρεις με μια διαταγή, από τον όχλο, όμως, πώς μπορείς να απαλλαγείς;

Υ.Γ. Το σκίτσο ξαναζεσταμένο, αλλά αφενός δεν είχα χρόνο και αφετέρου μου φάνηκε ταιριαστό.

26 σχόλια:

mouridis είπε...

"Την κλούβα και τα ΜΑΤ στην πλατεία μπορείς να τα αποσύρεις με μια διαταγή, από τον όχλο, όμως, πώς μπορείς να απαλλαγείς;"

Αυτό το moto θα το υιοθετήσω. Σε τι πρόσωπο είναι γραμμένο; Μπορείς να αποσύρεις τα ΜΑΤ με μια διαταγή και φοβάσαι και θες να απαλλαγείς από τον λαό; Σε έχει βάλει στο μάτι "ο όχλος";

Αγαπητέ "ελεύθερε πολίτη", σε παρακαλώ ανέκτησε την ψυχραιμία σου γιατί έχεις αρχίσει να ξεφεύγεις. Και αν κάνεις τον κόπο να οργανώσεις τις σκέψεις σου, ιεράρχησε και τους εχθρούς σου.

Ξαναδιάβασε την δημοσίευσή σου ψύχραιμα και πες μου αν βλέπεις την δική σου "δοκό στο μάτι.". Βλέπεις προς τα που πας; Μην κατηγορείς λοιπόν τους άλλους που έφτασαν...

kostis είπε...

Μετά το καταπληκτικό (του προηγούμενου post):
"Ο καλύτερος κόσμος αποκτά υπόσταση όταν αρχίζεις να συμπεριφέρεσαι εδώ και τώρα με τον τρόπο που θα συμπεριφερόσουν αν ζούσες ήδη στην ουτοπία"

Από εδώ κρατάω το:
"Για να νικήσεις, πρέπει πρώτα να κερδίσεις τα μυαλά και τις καρδιές των ανθρώπων. Αυτό είναι το αληθινό πεδίο της επανάστασης"

Περαστικέ, αυτό το τελευταίο το πίστευε ακράδαντα και ο μεγάλος Νίκος Μπελογιάννης, που ήθελε την αριστερά να ανοίγεται στην κοινωνία αντί να είναι μια κλειστή και συνομωτική ομάδα. Είναι ένα μεγάλο μύνημα για την αριστερά του σήμερα, που είτε αποτελεί μουσειακό είδος, είτε ψάχνει την πολιτική της ταυτότητα...

Περαστικός είπε...

Mouridis, ο ΣΥΡΙΖΑ θα τα αποσύρει, όταν γίνει κυβέρνηση. Ο λαός είναι ταυτόσημη έννοια με τον όχλο; Ιεραρχώντας τους εχθρούς μου πού θα έπρεπε να καταλήξω; Στη Σώτη Τριαναταφύλλου; Γιατί τόση δυσκολία να δεχθείς ότι κανένας δεν έχει δικαίωμα να ασκεί βία σε αυτόν με τον οποίο διαφωνεί σε επίπεδο ιδεών, να απειλεί κάποιον για να μην παρουσιάσει το βιβλίο του, να απειλεί μια γυναίκα έξω από το σπίτι της ότι θα της κάψει το πρόσωπο; Πόσες υποσημειώσεις χωράνε σε αυτό; Όταν επιτίθενται ακροδεξιοί σε καλλιτέχνες ή ανθρώπους του λόγου ξεσηκώνεται, σωστά, όλη η Αριστερά, ποια η διαφορά τώρα; Η ιδεολογία λοιπόν είναι το θέμα, όχι τα ανθρώπινα και πολιτικά δικαιώματα, όχι η ελευθερία του λόγου, όχι το να ζεις, να δημιουργείς, να σπουδάζεις, να διδάσκεις χωρίς την απειλή της βίας; Το ποιοι είναι «δικοί μας» και ποιοι «δικοί τους» είναι το θέμα; Τότε δεν έχουμε να πούμε τίποτα, δεν υπάρχει λόγος, απλώς ανήκετε σε ένα στρατόπεδο, καλή τύχη στη στρατολόγηση, αλλά δεν το βλέπω. Αυτό εξακολουθεί να είναι η Αριστερά σήμερα, για αυτό και μένει καθηλωμένη εκεί που είναι και θα συνεχίσει να μένει και ας φτάσει η ανεργία και στο 50%.

Kostis, ευχαριστώ για τα καλά λόγια, η Αριστερά σήμερα χρειάζεται περισσότερη σκέψη, περισσότερο λόγο, μεγαλύτερη διακριτική και κριτική ικανότητα και λιγότερο πληθωρισμό συνθημάτων και ξύλινο λόγο. Για τη φράση που σου άρεσε: «The Revolution was effected before the War commenced. The Revolution was in the minds and hearts of the people» (John Adams, 2ος πρόεδρος των ΗΠΑ).

Ναυτίλος είπε...

Ως «αριστερός», δεν καταδικάζω, ούτε επικρίνω πράξεις βίας. Τις παρατηρώ, τις μελετώ, και ευελπιστώ πως κάποια στιγμή, κάποιοι, κάπως, θα ωριμάσουν και θα καταλάβουν πως με την βία δεν γίνεται τίποτα (ή όταν γίνεται, είναι προσωρινό και θα ανατραπεί το ίδιο βίαια).

Δεν έχω ιδέα για το περιστατικό που αναφέρεις, αλλά μ’ ακούγεται πολύ άσχημο. Δυστυχώς, όσο περνάνε τα χρόνια, αντί να γινόμαστε πιο ανεκτικοί, πάμε στο άλλο άκρο. Je suis l’ etan!

Κρίμας... :-(

Περαστικός είπε...

Γεια σου, Ναυτίλε, αν κάνεις κλικ στη δεύτερη πρόταση, στην πρώτη παράγραφο, θα δεις την είδηση.

Αταίριαστος είπε...

Μεταξύ ακροαριστερών/αντιεξουσιαστών και ακροδεξιών/φασιστών μία είναι η διαφορά: οι φασίστες είναι πιο ειλικρινείς, δεν κρύβουν ότι είναι φασίστες. Ένας είναι ο φασισμός, είτε μαύρος είτε κόκκινος...

Συγχαρητήρια για το άρθρο.

Greek Rider είπε...

Περαστικός καλησπέρα. Προσωπικά δεν ξέρω ούτε τι είναι το Φλοράλ, ούτε τι ακριβώς είχαν/έχουν με τη Σωτηροπούλου και νομίζω ότι κάθε περιστατικό είναι ανάλογα την περίπτωση.

Για παράδειγμα, αν έριχναν αυγά στον Καραμανλή δεν θα με πείραζε.

Ασφαλώς αυγά σε μια συγγραφέα που από ό,τι ξέρω έχει προοδευτικές τάσεις μου φαίνεται περίεργο ή ενοχλητικό. Βέβαια είχα διαβάσει πριν ένα χρόνο μια παραπομπή σε ένα κείμενο της Σωτηροπούλου (από ένα blog) στο οποίο η Σωτηροπούλου τα έχωνε στην αριστερά γενικότερα.

Προσωπικά θα έλεγα ότι στην περίπτωση της Σωτηροπούλου θα έπρεπε να επιλεγούν πιο ήπιες μέθοδοι διαμαρτυρίας, π.χ. ένα μικρό πανό.

Locus Publicus είπε...

Και να φανταστείτε πως η κ. Σώτη είναι κάργα Σύριζα. Κατα την διάρκεια των Δεκεβριανών, έκανε ειδική εκστρατεία στις τηλεοράσεις για να υποστηρίξει τις λεηλασίες των μαγαζιών, και της περιουσίας του μέσου έλληνα φουκαρά, την οποία χαρακτήρισε "ντουβάρια". Είναι ανατριχιαστικό, δήλωση η κ. Σώτη να υπερασπιζόμαστε την έννοια της ιδιοκτησίας.

Μόνον που μέρος αυτής της "ιδιοκτησίας", είναι και η πνευματική περιουσία και δικαίωμα του καθενός να ορίζει τον χώρο του, τα βιβλία του και τις δραστηριότητές του. Αυτό πού ένοιωσε πως έχασε σήμερα η κ. Σώτη, το ένοιωσαν οι έλληνες πολίτες τον Δεκέβριο τυ 2008, όταν η ίδια τους στοχοποιούσε. Όι τραμπούκοι δεν κάνουν διακρίσεις. Οι τρομοκράτες φίλοι μου είναι τρομοκράτες.

mouridis είπε...

Λοιπόν παληκάρια, ξέρετε τι λέω;

Να πάρουμε ένα VW Transporter του '50, να το βάψουμε με λουλούδια, να γράψουμε πάνω "Peace" και να βρούμε μια γωνιά όπου θα καλλιεργούμε μανιτάρια και θα τρέχουμε γυμνοί.

Νομίζω οι μαμάδες δεν έχουν καταλάβει τι ζημιά έχουν κάνει με αυτό το γενικό "με την βία δεν καταφέρνουμε τίποτα". Μερικά παιδάκια την κατάπιαν αμάσητη αυτή την καραμέλα.

Αυτά τα παιδάκια δουλεύουν σήμερα 8ωρο αντί για 15ωρο, επειδή κάποια άλλα παιδάκια, κάποτε στο Σικάγο, δεν πίστεψαν τις μαμάδες τους και χρησιμοποίησαν βία. Βέβαια, τώρα οδεύουμε στο 60 ώρες την βδομάδα γιατί έχουμε γίνει όλοι χίπηδες. Κάνουμε καθιστικές διαμαρτυρίες και "λύνουμε" τα προβλήματά μας -προς θεού- πολιτισμένα, με διάλογο και διαπραγματεύσεις.

Έτσι θα γίνει η επανάσταση. Έτσι θα έρθουμε σε ρήξη με το κεφάλαιο. Έτσι θα γίνει η αναδιανομή του πλούτου. Θα δώσουμε ένα λουλούδι στον τραπεζίτη.

Αλλά θα μου πεις, για ποιά επανάσταση μιλάω; Για ποιά ρήξη με το κεφάλαιο μιλάω και ποιά αναδιανομή του πλούτου; Αυτός είναι "ξύλινος λόγος" της αριστεράς που πρέπει να αντικατασταθεί με φιλελεύθερα συνθήματα για (ντεμέκ) ανθρώπινα δικαιώματα και (ψευδαίσθηση) ελευθερίας.

Μικρός Ινδιάνος είπε...

Φίλε Περαστικέ αυτά που λες είναι ωραία αλλά ψιλά γράμματα για κάποιους.
Στην Ελλάδα όσο και αν διαβάσουμε πολιτικά βιβλία πάντα άνθρωποι των σπηλαίων θα είμαστε γιατί δεν έχουμε ΠΑΙΔΕΙΑ!
Αν δεν έχεις ΠΑΙΔΕΙΑ Αναρχισμός είναι να τα σπάς, Φασίστας είναι ο Δεξιός, σωστός ο Αριστερός και όπως πολύ σωστά είπες "ο σκοπός αγιάζει τα μέσα" το αγαπημένο τους σλόγκαν. Και τα μέσα είναι πάντα η βία, οι βρισιές η συκοφαντία και περιέργως ετσι τον σκοπό δεν το πλησιάζουν ουτε λίγο. Η ΠΑΙΔΕΙΑ είναι σημαντικότερη από κάθε πολιτική άποψη. Αν δεν έχεις ΠΑΙΔΕΙΑ όποιος υποστηρίζει το αντίθετο από εσένα του κολλάς μια ταμπέλα (Αριστερός, Δεξιός, Φασίστας, Ρεφορμιστής, Καπιταλιστής) και τελείωσες. Στην ανάγκη του σπας και κανένα παϊδι άμα διαφωνείς πλήρως μαζί του! Η συνήδεισή σου καθαρή, ο άλλος άλλωστε είναι ο κακός, και τελείωσες. Καμία αμφισβήτιση των ιδεών σου απο τον εαυτό σου και πως τις απέκτησες. Καμία σκέψη, κανένα φιλτράρισμα από κάθε μπούρδα που θα δεις και θα διαβάσεις, τίποτα.
Αν δεν έχεις ΠΑΙΔΕΙΑ, είσαι δηλαδή ΖΩΟ, όσο και να διαβάσεις ό,τι μα ό,τι και να κάνεις θα μείνεις ΖΩΟ!
Χωρίς να θέλω να σε καλοπίασω πολύ ωραία το κείμενά σου και αυτό και το "Γιατί δεν είμαι Αριστερός" αλλά όλα αυτά είναι πράγματα που τέτοιοι άνθρωποι αδυνατούν να καταλάβουν.Γιατί...

Τους είναι αδύνατο να ζουν χωρίς να έχουν κάποιον εχθρό. Και αν τους τελειώσει(τα βρούν μαζί του) ή τον εξοντώσουν ανακαλύπτουν κάποιον άλλον. Πάντα μισούν κάποιον. Κάποιες φορές τον μισούν και χωρίς λόγο. Χωρίς να καθήσουν έστω ένα λεπτό να σκεφτουν ψύχραιμα.

Τους είναι αδύνατο να "μαγειρέψουν" βιβλία και απόψεις
ώστε να φτιάξουν κάτι δικό τους, μια δική τους άποψη. Ακολουθούν μία γραμμή, μία ιδέα και τέρμα. Και είναι πάντα σίγουροι πως αυτό που πιστεύουν είναι το σωστό και όλοι άλλοι το λάθος. Ο τρόπος ζωής τους (ο ορατός στους άλλους) ταιριάζει απόλυτα στο προφίλ που επιβάλλει η ιδεολογία τους.

Πραγματικά τρομάζουν όταν βλέπουν έναν άνθρωπο να σκέφτεται, να είναι απαλλαγμένος (ή να προσπαθεί να απαλλαγεί) από μασημένες ιδέες, μίσος, και στερεότυπα. Τρομάζουν όταν βλέπουν έναν άνθρωπο να προσπαθεί να κερδίσει την πνευματική του ελευθερία και να εκφράζει μετριοπαθή στάση και μάλιστα ανθρωπιστική μιλώντας για ελευθερίες του ατόμου για συνεργασία και άλλα τέτοια "χίπικα". Η γενικότερα αυτό που λέει να μην μπορούν να το κατατάξουν καπου (αριστερά ή δεξιά). Εκεί πάλι βραχυκυκλώνουν αλλά τις βρισιές (ρεφόρμας=old time classic), τις ειρωνίες ή το ξύλο (αν είσαι κοντά) δεν τα γλιτώνεις!

Τους είναι αδύνατο να μην στέκονται σε λέξεις και εκφράσεις του άλλου με σκοπό να τον προσδιορίσουν. Είπες αυτό άρα είσαι αυτό. Το αγαπημένος τους χόμπι.

Ό,τι έγραψες, λίγο πολύ, το έχω σκεφτεί κ εγώ και ακόμα το σκέφτομαι και ακόμα ΜΕ αμφισβητώ και ακόμα προσπαθώ να απαλλαγώ από ένα σωρό στερεότυπα που έχω και ίσως, δυστυχώς, να μην απαλλαγώ ποτέ. Είμαι φοιτητής 20 χρονών και πρώτο έτος ήθελα να ασχοληθώ με το φοιτητικό συνδικαλισμό. Τελικά κάτι στράβωσε ;-)...
Είδα και άκουσα πράγματα που δεν περιγράφονται. Επίσης είχα την τύχη να καταλάβω πόσο χαμηλού επιπέδου ήταν η δική μου Παιδεία και να μαζευτώ από φόβο μην φανατιστώ με το απόλυτο τίποτα.
Χα! Χα! έλεγα να γράψω ξεχωριστά για αριστερούς και δεξιούς αλλά γιά δες τα παραπάνω ταιριάζουν και για τους δύο..............

Τον Μπελογιάννη kostis οι ΚΚΕδες τον έδωσαν "οι Αριστεροί", οι σωστοί και "πρόστυχοι" κομμουνισταράδες γιατί σκεφτόταν και δεν καθάριζε κόσμο απλά.

ellinaki είπε...

Προφανώς για να κινηθείς πλέον στα Εξάρχεια θα πρέπει να έχεις Πιστοποιητικό Επαναστατικών Φρονημάτων.

Υπάρχει μία πολύ γενικευμένη σύγχυση στην κοινωνία μας και δεν ξέρω πόσο εύκολα μπορεί να ξεδιαλυθεί.

Περαστικός είπε...

Αταίριαστε, ευχαριστώ. Χουλιγκάνοι είναι και οι μεν και οι δε, απλώς οι ομάδες διαφέρουν.

Greek Rider, όταν κάποιος πετάει αυγά στον Καραμανλή, ανεξαρτήτως του αν συμφωνούμε ή όχι, μπορούμε να του αναγνωρίσουμε το θάρρος, καθώς είναι βέβαιο ότι θα συλληφθεί, τα βάζει με ένα στρατό σωματοφυλάκων και εν πάσει περιπτώσει η πράξη του έχει ένα συμβολισμό. Όταν κτυπάς ή παρενοχλείς ένα απροστάτευτο άνθρωπο, μια γυναίκα, τι άλλο κάνεις από το να δείχνεις πόσο τραμπούκος είσαι;
Τι να πει κάποιος για την επίθεση με σιδερολοστό κατά του καθηγητή Πανούση; http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_20/02/2009_304179
Για το προηγούμενο επεισόδιο στο Φλοράλ στο οποίο αναφέρομαι, μπορείς να ενημερωθείς εδώ: http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1066738

Locus, πολύ ενδιαφέροντα αυτά, τα είχα ξεχάσει. Υποθέτω ότι πρέπει να προσέχει κάποιος τι λέει... για να μην τα λουστεί.

Mouridis, ο ξύλινος λόγος είναι ο λόγος χωρίς περιεχόμενο και χωρίς λογικό ειρμό. Κάθε πράξη, επαναστατική ή μη, κρίνεται με βάση τις προθέσεις, τα αίτια, τα αποτελέσματά της. Πού βρίσκεται η επαναστατικότητα στο να επιτίθεσαι με αβγά σε μια ανυπεράσπιστη συγγραφέα ή να κάνεις μια φονική επίθεση με σιδερολοστό σε ένα καθηγητή που εκφράζει τις απόψεις του σε μια δημόσια ομιλία; Αυτός είναι ο αναρχισμός; Πλακώνω στο ξύλο όποιον διαφωνεί μαζί μου; Αυτή είναι η επανάσταση; Οι ξεσηκωμένοι εργάτες του Σικάγο στους οποίους αναφέρεσαι είχαν πολύ συγκεκριμένες αιτίες και στόχους, δεν τα έβαζαν με ανυπεράσπιστους ούτε έκαναν βανδαλισμούς χωρίς λόγο. Κάθε πράξη βίας είναι λοιπόν κατ' εσένα θεμιτή επαναστατική πράξη, αρκεί να γίνεται στο όνομα της όποιας επανάστασης και του όποιου σκοπού; Δεν υπάρχει κανένα ηθικό κριτήριο; Κανένα κριτήριο αποτελεσματικότητας, σκοπιμότητα, πολιτικής; Επαναστάτης ο κάθε χούλιγκαν, βάνδαλος, τραμπούκος, αρκεί να φοράει κόκκινο αντί για μαύρο περιβραχιόνιο; Αλλά όταν πολλοί αριστεροί θεωρούν τα σχολεία πεδίο αγώνων και όχι χώρους μάθησης από όπου θα βγουν καλλιεργημένοι και συνειδητοποιημένοι άνθρωποι με ικανότητα λογικής σκέψης (μόνο αυτό δεν θέλουν), είναι φυσικό μετά να μπλέκουμε τη βούρτσα με... Παρακαλώ, προχωρήστε με την επανάστασή σας, υπάρχουν πολλές καφετέριες που πρέπει να καταληφθούν!

Μικρέ Ινδιάνε, μόνη μου ένσταση σε αυτά που γράφεις είναι ότι αδικείς τα ζώα :) Σε ευχαριστώ για τη μαρτυρία σου.

Ellinaki, άκουσα ότι μερικοί κάνουν και έλεγχο ταυτοτήτων, μήπως εντοπίσουν κανένα αστυνομικό με πολιτικά :) Πολλά έχουμε μπλέξει.

αθεόφοβος είπε...

Σε κάποιο παλιό μου ποστ κάποιος,δεν θυμάμαι πια ποιός ήταν, σε κάποιο ανάλογο θέμα τα είχε πεί όλα με δύο λέξεις Βία=Φασισμός.

mouridis είπε...

Αγαπητέ αθεόφοβε, όταν δεις στον δρόμο κάποιον να προσπαθεί να βιάσει μια γυναίκα και τον τραβήξεις με το ζόρι από πάνω της, ασκείς βία.

Το κατάλαβες "παλιοφασίστα"; Γι' αυτό να αφήνεις τους βιαστές να κάνουν την δουλειά τους. Μην γίνουμε και φασίστες για βιαστή πήδημα...

Παρεμπιπτόντως, αν θέλεις πολιτικό αντι-επιχείρημα για την μπούρδα που πέταξε ο σχολιαστής σου και την οποία προσκυνάς, βία είναι επίσης αυτό στο οποίο υποβάλλεται το 49% του λαού, όταν το 51% ψηφίσει κάποιον άλλο στις εκλογές της δημοκρατίας. Άρα δημοκρατία=βία=φασισμός.

Περαστικός είπε...

Αθεόφοβε, είμαι πολύ επιφυλακτικός στον αποκλεισμό της βίας σε κάθε περίπτωση. Το θέμα είναι πολύ μεγάλο. Δεν ξέρω αν κάτι τέτοιο είναι δυνατόν. Σίγουρα η βία πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όπως για την προστασία αθώων που υφίστανται βία.

Mouridis, επαναλαμβάνω, κάθε πράξη, βίαιη ή μη, κρίνεται με βάση τα αίτια, τις προθέσεις και τα αποτελέσματά της. Καθολικά εναντίον της βίας, ΔΕΝ μπορώ να πω ότι είμαι. Είμαι όμως σίγουρα εναντίον της εν αδίκω, της παράλογης, της ανεξέλεγκτης βίας. Πολύ δε περισσότερο είμαι εναντίον την βίας που στρέφεται εναντίον της ελευθερίας του άλλου να εκφράζεται ελεύθερα, ένα είδος βίας που χωρίς κανένα ενδοιασμό ασκούν διάφοροι ακρο- και κάποιες φορές και λιγότερο ακρο-αριστεροί.
Κάτι πιο σημαντικό. Αν θες να σχολιάζεις εδώ μέσα, ξέχνα την επιθετική γλώσσα (λεκτική βία), ιδίως όταν οι αποδέκτες είναι άλλοι σχολιαστές (δεν ξέρω και σε ποιον σχολιαστή αναφέρεσαι). Η απόφαση δια πλειοψηφίας δεν νομίζω ότι μπορεί να αποφευχθεί, ακόμη και σε μια αναρχική κοινωνία, όσο υπάρχουν ζητήματα που είναι «κοινά».

mouridis είπε...

"Mouridis, επαναλαμβάνω, κάθε πράξη, βίαιη ή μη, κρίνεται με βάση τα αίτια, τις προθέσεις και τα αποτελέσματά της."

Είμαι απόλυτα σύμφωνος με αυτό (με τονισμένο μάλιστα το "κάθε πράξη").

Αυτός είναι και ο λόγος που δεν συμφωνώ με την αναγκαιότητα του συμβάντος που περιγράφεται στην αρχική δημοσίευση: Οι προθέσεις των δραστών *ίσως* ήταν καλές, τα αίτια όμως σίγουρα δεν δικαιολογούν την δράση (η διπρόσωπη συμπεριφορά του θύματος είναι απλό πταίσμα - οι δράστες έχουν σίγουρα χειρότερους εχθρούς από την Σ.Τ.) και τα αποτελέσματα θα είναι σίγουρα αρνητικά.

Υπό αυτό το πρίσμα δεν εγκρίνω την συγκεκριμένη δράση αλλά ούτε αφορίζω τυφλά την "εξουσία των αντιεξουσιαστών" και τη βία (η οποία, όπως λες, θα πρέπει ωστόσο να είναι από τις έσχατες επιλογές).

"Πολύ δε περισσότερο είμαι εναντίον την βίας που στρέφεται εναντίον της ελευθερίας του άλλου να εκφράζεται ελεύθερα, ένα είδος βίας που χωρίς κανένα ενδοιασμό ασκούν διάφοροι ακρο- και κάποιες φορές και λιγότερο ακρο-αριστεροί.
Κάτι πιο σημαντικό. Αν θες να σχολιάζεις εδώ μέσα, ξέχνα την επιθετική γλώσσα (λεκτική βία), ιδίως όταν οι αποδέκτες είναι άλλοι σχολιαστές."

Πραγματικά, I rest my case! Πρόσεξε πώς η δεύτερή σου πρόταση αναιρεί την πρώτη!!! Είσαι υπέρ της ελευθερίας του άλλου να εκφράζεται ελεύθερα αλλά αμέσως μετά μου δίνεις τελεσίγραφο για το πώς πρέπει να εκφράζομαι.

Μην με παρεξηγείς. Συμφωνώ με το τελεσίγραφό σου. Και εγώ έχω moderation στο blog μου και εγώ θα επανέφερα ανάλογα στην τάξη κάποιον που προκαλεί στα σχόλια.

Απλά εγώ συνειδητοποιώ ότι περιορίζω την ελευθερία όταν το κάνω αυτό (ουσιαστικά πρόκειται για λογοκρισία) και αναγκάζομαι να αναθεωρήσω τις απόψεις μου για την απόλυτη ελευθερία.

Να τονίσω όμως, ότι παρότι το σχόλιό μου περιείχε σαρκασμό, ειρωνεία και ήταν προκλητικό, διαφωνώ ότι αποτελεί λεκτική βία. Βία θα αποτελούσε αν το φώναζα στα μούτρα του αθεόφοβου, αναγκάζοντάς τον με το ζόρι να ακούσει το *τυχόν* παραλήρημά μου. Όμως, όντας σχόλιο σε blog, το οποίο κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να διαβάσει, δεν αποτελεί λεκτική βία.

"(δεν ξέρω και σε ποιον σχολιαστή αναφέρεσαι)"

Δεν αναφέρομαι σε δικό σου σχολιαστή. Αναφέρομαι στον σχολιαστή στο blog του αθεόφοβού που είπε το περίφημο "Βία=Φασισμός"

"Η απόφαση δια πλειοψηφίας δεν νομίζω ότι μπορεί να αποφευχθεί, ακόμη και σε μια αναρχική κοινωνία, όσο υπάρχουν ζητήματα που είναι «κοινά»."

Πάλι δεν διαφωνούμε. Το συμπέρασμα Δημοκρατία=Βία που γράφω στο σχόλιο είναι στέρεο, αλλά πρόκειται για μια βία που επιβάλλεται να υποστούμε.

Το "Δημοκρατία=Βία=Φασισμός" γράφτηκε απλά για να υποδείξει το οξύμωρο στο "Βία=Φασισμός" που έγραψε ο αθεόφοβος.

Περαστικός είπε...

Δεν αναιρώ τίποτε με την προτροπή μου ούτε βλέπω αντίφαση, εδώ δεν είναι δημόσιο βήμα ή βήμα που ελέγχεται από κάποιον άλλο, αλλά προσωπικός μου χώρος έκφρασης στον οποίο, στο βαθμό που μου επιτρέπει η Google, εφαρμόζω τους δικούς μου κανόνες. Με τον έλεγχο που εφαρμόζω εδώ δεν σου στερώ καμία ελευθερία. Για να το θέσω αλλιώς, από εδώ μέσα θα είχα κάθε δικαίωμα να αποκλείσω τη Σωτηροπούλου ή οποιονδήποτε άλλο :)
ΟΚ, πάντως, δεν είχα καταλάβει ότι με τη δεύτερη παράγραφο εξακολουθούσες να μιλάς στον Αθεόφοβο και νόμιζα ότι μιλούσες σε εμένα για τον Αθεόφοβο ή κάποιον άλλο από τους παραπάνω σχολιαστές. Εδώ θέλω να τηρούνται κάποιοι κανόνες για καλύτερο διάλογο.

Μια παρατήρηση όμως για τις προθέσεις. Όταν μιλάω για εξέταση των προθέσεων, εννοώ του επιδιωκόμενου αποτελέσματος και με την εφαρμογή κάποιων όσο γίνεται αντικειμενικών κριτηρίων και όχι βάσει μιας αυθαίρετης ερμηνείας που δίνει ο καθένας στα κίνητρα της δικής του πράξης. Αντιλαμβάνεσαι ότι ο καθένας, ακόμη και ο Χίτλερ, θα μπορούσε έτσι να ισχυριστεί ότι είχε καλές προθέσεις προβαίνοντας σε μια αποτρόπαιη πράξη και ότι ένας χούλιγκαν μπορεί να πιστεύει ότι μαχαιρώνοντας έναν οπαδό της αντίπαλης ομάδας κάνει καλό στον κόσμο...

Ναυτίλος είπε...

Διαβάζοντας τον διάλογο και τα εκατέρωθεν επιχειρήματα... μου περνάει απ’ του μυαλό το κλασσικό ερώτημα:

«Τελικά, τί νομιμοποιεί την χρίση βίας; Πότε είναι αιτιολογίσημη; Ποιά τα κριτήρια; Είναι όλα τα κριτήρια ίδια για όλους, ή κάθε άνθρωπος έχει ξεχωριστά;»

Χμ... εκεί νομίζω είναι το ερώτημα.

Άσχετο!: Περαστικέ, έχεις διαβάσει το βιβλίο του Φερνάντο Πεσσόα: «Ο Αναρχικός Τραπεζίτης»; Είναι σχετικά μικρό, και νομίζω πως θα συμφωνήσεις σε πολλά με τον συγγραφέα και τις απόψεις που διατυπώνει, σχετικά με τον αναρχισμό, την βία, και τα πολιτικά συστήματα. Αν όχι, στο συνιστώ ανεπιφύλακτα.

:-)

Περαστικός είπε...

Ναυτίλε, νομίζω ότι σίγουρα κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικά κριτήρια. Ευχαριστώ για την αναγνωστική πρόταση. Το βιβλιαράκι σημειώθηκε :)

Ναυτίλος είπε...

Μιά γεύση απο το βιβλίο που σου ανέφερα.

Ο Αναρχικός Τραπεζίτης

Enjoy ;-)

S303 είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Περαστικός είπε...

S303, έχω αποφασίσει να μη δέχομαι ύβρεις στο ιστολόγιο αυτό. Δεν με ενδιαφέρουν και δεν εξυπηρετούν κανένα διάλογο. Τροποποίησε το σχόλιό σου, όχι ως προς την ουσία, αλλά ως προς τις εκφράσεις, και θα δημοσιευθεί.

melen είπε...

Καλημέρα,
μόλις διάβασα: http://antiphono.wordpress.com/
τα λινκ βγαίνουν τεράστια, οπότε σε παραπέμπω στην ανάρτηση με τίτλο Αντεξουσιαστικός φονταμενταλισμός.

Περαστικός είπε...

Ευχαριστώ, Melen, ενδιαφέρον.

αντίφωνο είπε...

κάπως καθυστερημένα διάβασα το ποστ και μου άρεσε, παραπέμπω και σε ένα σχετικό δικό μου αν ενδιαφέρει.

http://antiphono.wordpress.com/2009/11/07/%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%86%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82/

Περαστικός είπε...

Ευχαριστώ για το link, συμφωνούμε. Ενέργειες όπως αυτή δεν δικαιολογούνται με κανένα κριτήριο.