Κυριακή, Νοεμβρίου 01, 2009

Παλιογκουρμέδες


- Γουστάρεις ρε σκατοκαρ*όλη;! Σου αρέσει ρε γ*μογκουρμεδιάρη;! Θα σου δώσω μια κλωτσιά στη σαπιοκοιλιά να σκάσεις ρε κ*λογκουρμέ!

Ένα αναγκαίο χαρακτηριστικό του ηθικού ανθρώπου είναι η ικανότητα διαχωρισμού αυτών που επιβάλλει η ανάγκη από αυτά που συνιστούν υπέρμετρη, μη αναγκαία σκληρότητα, με αποκλειστικό σκοπό την τέρψη.

Προσωπικά, δέχομαι ότι η κρεατοφαγία δύσκολα μπορεί να εγκαταλειφθεί εντελώς από όλους (θα μπορούσαμε να μην παρέχουμε κρέας ούτε στα παιδιά;), αν και φυσικά μπορεί να περιοριστεί σημαντικά, με μάλλον ευεργετικά αποτελέσματα για την υγεία μας, ενώ οι συνθήκες εκτροφής και θανάτωσης των ζώων μπορούν και πρέπει να βελτιωθούν δραματικά. Σίγουρα όμως δεν μπορώ να δεχθώ με κανένα τρόπο πρακτικές όπως αυτές που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή του φουά γκρα, όπου οι χήνες ή πάπιες υφίστανται εξαναγκαστικό τάισμα με την εισαγωγή σωλήνα στον οισοφάγο τους ώστε το συκώτι τους να γίνει υπερτροφικό και να αποκτήσει τη σωστή υφή, για να ικανοποιήσει τις ευαίσθητες γευστικές παλέτες κάποιων συνανθρώπων μας. Αυτό όμως είναι το λιγότερο, πολλά άλλα διαρρέουν για τα μαρτύρια που υφίστανται αυτά τα πτηνά. Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρείτε εδώ και, αν έχετε πολύ γερό στομάχι, δείτε αυτό το βίντεο.

Ένας ηθικός, ένας ελεύθερος άνθρωπος είναι καθ' όλα συνειδητός και εξετάζει κάθε πτυχή της ζωής του μη αποδεχόμενος τίποτε παθητικά. Ένας τέτοιος άνθρωπος προσπαθεί να ελαχιστοποιεί τον πόνο που προκαλεί το πέρασμά του από τον πλανήτη στους συνταξιδιώτες του, τα άλλα πλάσματα. Κατά πόσο μπορεί να είναι ηθικός ένας άνθρωπος που αποδέχεται αυτή τη μεταχείριση των ζώων, όχι για να τραφεί, αλλά για να απολαύσει μια λιχουδιά;

Χαιρετώ σας γκουρμεδιάρηδες του Διαδικτύου!

Υ.Γ.1. Αφιερώνεται στη γκουρμεδιάρα που για ένα διάστημα χρησιμοποιούσε το αβατάρ που της είχα φτιάξει.

Υ.Γ.2. Αφιερώνεται και σε ένα φίλο που, καθώς είναι εναντίον της σκυλοκατοχής (κατά το οπλοκατοχής), χρησιμοποίησε σήμερα, τσαντισμένος, καθώς είδε τον σκύλο της καφετέριας, το επιχείρημα ότι τα ζώα μολύνουν, επειδή χέζουν, και όταν του αντέταξα ότι οι άνθρωποι χέζουν πολύ περισσότερο, μου αντέταξε το ανυπέρβλητο επιχείρημα ότι τα σκατά των ανθρώπων υφίστανται, πλέον, επεξεργασία. Έμεινα άφωνος με τη λογική του. Συμφωνώ, έχει δίκιο, θα ήταν κέρδος για τον πλανήτη αν όλα τα ζώα που χέζουν εξαφανίζονταν, από τη στιγμή που έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στον πλανήτη μας, μερικά (δισ-)εκατομμύρια χρόνια πριν. Κάποιες φορές αναρωτιέσαι αν αξίζει να κάνεις το μα*άκα για να έχεις φίλους... μπα, με τίποτα.

Υ.Γ.3. Ο λόγος που κάνω τις αναφορές στα πλάσματα του Υ.Γ.1 και του Υ.Γ.2. είναι τα δύο διπλά ουισκάκια που μόλις ήπια. Δεν θα αφιέρωνα χρόνο διαφορετικά.

Υ.Γ.4. Η ζωή είναι πολύ μικρή για να κάνεις συμβιβασμούς. Λυπάμαι που πολλές φορές δεν μπορώ να κάνω τους ανθρώπους να καταλάβουν αυτά που καταλαβαίνω. Το θεωρώ δική μου αδυναμία και πιστεύω ότι με αυτό τον τρόπο αδικώ αυτούς και τον κόσμο. Ας είμαστε ειλικρινείς εδώ μέσα, ποιος δεν αισθάνεται έτσι: «Είμαι πολύ ενάρετος για αυτό το συφερτό που με περιβάλλει»; (αυτοειρωνικό αυτό).

Δεν θα δεχθώ κανένα σχόλια για τα παραπάνω υστερόγραφα.

15 σχόλια:

Περαστικός είπε...

Άλλο ένα «ωραίο», εδώ (μην το δείτε αν είστε ευαίσθητοι): http://swell-swell.blogspot.com/2009/11/blog-post.html
Ο σεβασμός και η ανοχή προς τα ζώα (δεν μιλάω για φιλοζωία) δεν είναι θέμα αισθητικής ή επιλογής ή ευαισθησίας, κατ' εμένα, τουλάχιστον, είναι θέμα ηθικής και ακεραιότητας.

Περαστικός είπε...

Για κανένα υστερόγραφο δεν δέχομαι σχόλια.

Jolly Roger είπε...

Απο τις χθεσινες εφημεριδες: στην Αμερικη ετοιμαζουν μια γενετικη τροποποιηση των ζωων, ωστε να τους εξαλειψουν το αισθημα του πονου.
Το επιχειρημα ειναι οτι τα μεταλλαγμενα ζωα δεν θα πονανε, αρα μπορουμε να τους φερθουμε οπως θελουμε.
Οι φιλοζωικες οργανωσεις εχουν ξεσηκωθει και η απαντηση ειναι οτι οσο η αναγκη καταναλωσης κρεατος αυξανει, τοσο περισσοτερο κρεας *πρεπει* να παραγουμε.

Το παραδειγμα μου χωλαινει στο γεγονος, οτι η μεταλλαξη δεν γινεται για μια γκουρμεδιαρικη ικανοποιηση. Με τα μεταλλαγμενα ζωα που δεν θα εχουν το αισθημα του πονου, θα εχουμε βελτιστοποιηση ( = ριξιμο της τιμης) της βασικης παραγωγης κρεατος, οχι καποια αχρηστη διαδκεδαση.

Το ηθικο ερωτημα, αν μπορουμε να ανεχτουμε την "βελτιστοποιηση" της βασικης παραγωγης, ειναι παραπλησιο με εκεινο του φουαγκρα.

Υ.Γ. Αναρωτιεμαι αν εκτος απο εσενα υπαρχουν αλλα 2-3 ατομα που να ενδιαφερονται για την Ηθικη. Πιστευω πως οχι. Μην ξεγελιεσαι απο τον αριθμο των φιλοζωων και των χορτοφαγων.
Πολλοι ειναι ετσι για θρησκευτικους λογους, απο αισθημα συμπονοιας, απο μιμητισμο, απο τυχη, κ.α. Δεν ειναι αρνητικα ολα αυτα. Αλλα εκεινοι που - σαν εσενα - εξεταζουν και κρινουν αν κατι ειναι ηθικο η οχι, ειναι τελικα πολυ λιγοι.
Η Ηθικη ειναι Ζορικο πραγμα.

Υ.Υ.Γ. Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ αμυνα που εχει ενα βασανισμενο, κακοποιημενο ζωο ειναι να αρωστησει και με τον θανατο του να βλαψει τον θυτη του. Ευχομαι σε οσους τρωνε φουαγκρα μια γερη, μη θεραπευσιμη δηλητηριαση.

Ναυτίλος είπε...

Λόγω ημεδαπής καταγωγής, δεν μου είναι άγνωστη η συνήθεια της κατανάλωσης φουά-γκρά, ή πατέ αλλιώς. Όχι σε πολύ τακτική βάση, αλλά πού και πού αγοράζω λίγο για να θυμάμαι τις όποιες «ξένες» ρίζες μου.

Βέβαια, αν και γκουρμέ στην Ελλάδα, στην χώρα καταγωγής της μητέρας μου, το φουά-γκρα έχει πιο ταπεινή καταγωγή, μιάς κι’ αρχικώς ήταν άλλος ένας τρόπος για να μην πάει τίποτα χαμένο από το σφαγμένο ζώο στα αγροκτήματα των αγροτών. Έτσι, το συκώτι αλέθονταν με λίπος και μυρωδικά, για να γίνει το φουά-γρκα, το οποίο θεωρούνταν πολύ ευεργετικό για τα παιδιά.

Σ’ αυτό είχα μείνει κι’ εγώ...

Τώρα όμως, με αυτά που είδα, έχω απηυδήσει. Μας έχει φάει η μαλακία ρε πούστη μου! (με το παρντόν) Αυτή η μανία να βγάλουμε από την μύγα ξύγκι, μου την δίνει! Τα σφάζουμε που τα σφάζουμε τα ζώα, πρέπει να τους προσφέρουμε και κάκιστο επίπεδο ζωής; Έχουμε χάσει εντελώς την ανθρωπιά μας;

Δεν ξέρω... Πολύ με χάλασε αυτό το θέμα. Πάντως, το φουά-γρκά κομμένο. Έτσι κι’ αλλιώς το έτρωγα 2-3 φορές τον χρόνο· δεν θα μου λείψει.

Αλλά... το ξανάλεω: Γαμώ τη μου δηλαδή! Γα-μώ τη μου!! Κτήνη έχουμε γίνει...

(εκεί που λέω πως πιάσαμε πάτο, διαπιστώνω πάντα πως έχει κι’ άλλο...)

:-(

Περαστικός είπε...

Jolly Roger, σε λίγο θα φτιάξουν γενετικά τροποποιημένα ζώα που θα γεννιούνται και χωρίς άχρηστα για κατανάλωση μέλη ή όργανα... δεν ξέρω τι να πω, είναι εφιαλτικό ότι αρνούμαστε στα άλλα πλάσματα να έχουν μια φυσιολογική ύπαρξη δίπλα μας. Έχουν σχέση αυτά με την πεποίθησή μου ότι έχουμε γίνει πολλοί. Σε λίγο, για να συντηρηθεί όλος αυτός ο αριθμός ανθρώπων, που προβλέπεται σύντομα να υπερβεί τα 10 δις, θα καταστρέψουμε όλα τα δάση και θα μετατρέψουμε όλο τον πλανήτη σε μια άθλια φάρμα όπου θα καλλιεργούνται/εκτρέφονται τέρατα προορισμένα αποκλειστικά για να γίνουν τροφή. Ποια θα είναι η ποιότητα ζωής σε αυτές τις συνθήκες, ακόμη και αν μια τέτοια κατάσταση μπορεί να διατηρηθεί για κάποιο χρόνο πριν να καταρρεύσει από μόνη της μέσα στον πόλεμο και τη γενικευμένη βία;

Ναυτίλε, οι εποχές της αθωότητας έχουν περάσει... Εγώ το κρέας το τρώω πια μόνο όταν επισκέπτομαι άλλα σπίτια, όπως των γονιών μου. Τουλάχιστον, όσοι επιμένουν να το αγοράζουν, αλλά και εμείς που αγοράζουμε γαλακτοκομικά και αυγά, ας αγοράζουμε προϊόντα από φάρμες ελευθέρας βοσκής/βιολογικής εκτροφής και κατά προτίμηση όταν γίνεται ρητή αναφορά στις συνθήκες για τα ζώα.

gaidara είπε...

Ωραίος!!!

FrapDigo είπε...

Καλησπέρα αγαπητέ περαστικέ!

Το video με άφησε άναυδο. Δεν ξέρω τί διάολο απωθημένα έχουν οι εργαζόμενοι στο συγκεκριμένο μέρος ώστε να βγάζουν τέτοια συμπεριφορά στα ζώα, τα οποία ουσιαστικά τους προσφέρουν τα προς το ζην. Μιλάω βέβαια για το κομμάτι της συμπεριφοράς που εναποτίθεται στην κρίση τους, στις περιπτώσεις δηλαδή που αυτοί επιλέγουν το βασανισμό των ζώων.

Από εκεί και πέρα, θα συμφωνήσω με τον Ναυτίλο: δεν είναι το φουα - γκρα το πρόβλημα, τουλάχιστον όχι παραπάνω από το συνηθισμένο κρέας. Το πρόβλημα, κατά τη γνώμη μου, είναι η πρακτική μεγιστοποίησης του κέρδους που χρησιμοποιείται από εταιρείες σαν αυτή του video, που οδηγεί στην άσκοπη θανάτωση τόσων ζώων (ειδικά το θέαμα των θανατωμένων νεογνών με άφησε σύξυλο).

Αυτό που λες στο τέλος του σχολίου σου πιστεύω πως είναι η απάντηση. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής εκ μέρους μας, που ίσως καταφέρει να στείλει κάποιο μήνυμα.

Περαστικός είπε...

Καλημέρα, Γαϊδάρα.

Καλημέρα, FrapDigo. Νομίζω ότι έχουν τα απωθημένα που πολλοί εργαζόμενοι έχουν στη δουλειά τους και για αυτούς τα πουλιά δεν είναι παρά αντικείμενα. Νομίζω ότι καθώς η δουλειά τους είναι αυτή και καθώς οι άνθρωποι είμαστε πλάσματα της συνήθειας, απλώς δεν το σκέπτονται καν, δεν σκέπτονται τι κάνουν... ουκ οίδασι τι ποιούσι. Να μιλήσω και για τον έμφυτο σαδισμό του ανθρώπου; Για να είμαι και ειλικρινής δεν ξέρω ακριβώς σε ποιες σκηνές αναφέρεσαι, μόνο μέρος του βίντεο είδα και δεν έχω κάποια επιθυμία να το δω όλο. Ελπίζω να το δουν αυτοί που νομίζουν ότι τα προϊόντα που αγοράζουν φυτρώνουν στα ράφια των σουπερμάρκετ.

Jolly Roger είπε...

Οι γερμανοι που ζουσαν διπλα στο Αουσβιτς "δεν ηξεραν" τι συμβαινει διπλα τους (ετσι ισχυριστηκαν μετα τον πολεμο). Αυτη η δικαιολογια ηταν ηδη εκεινη την εποχη εντελως ψευτικη. Σημερα με την διαρκη, παγκοσμια ενημερωση, τετοια δικαιολογια δεν ειναι δυνατον να υπαρχει. Ειτε θελεις να δεις πως φτιαχνεται το φαγητο που τρως και τα ρουχα που φορας, ειτε θελεις να το αγνοεις. Ελευθερη επιλογη ειναι.

Να πληροφορησω οτι αν καταργηθει η κτηνοτροφια, ο πλανητης μπορει να θρεψει 10 δισεκατομμυρια αποκλειστικα απο βιολογικες καλλιεργειες και 15 δισ. με συμβατικες (εντομοκτονα και χημικα λιπασματα). Το κρεας παραγεται μονο για τους πλουσιους δυτικους. Οι φυσικοι ποροι που σπαταλιωνται γι αυτον τον σκοπο θα μπορουσαν ανετα να θρεψουν ολους τους πεινασμενους.

Το φουαγκρα ειναι ειδικη περιπτωση, γιατι στο φουαγκρα δεν υπαρχει καν η (σαθρη) δικαιολογια της βασικης διατροφης.
Το φουαγκρα παραγεται μονο για μερικους εκφυλισμενους αναισθητους, που παριστανουν τους γευσιγνωστες.

Υ.Γ. Επαινος στον Ναυτιλο που πηρε την σωστη αποφαση τωρα που εμαθε για τις συνθηκες. Επαινος στον Περαστικο που εφερε το θεμα στο προσκηνιο.

melita είπε...

Είναι πολυ σχετικό τι χαρακτηρίζει εναν άνθρωπο ηθικό στη σημερινή εποχή.

Ο πόνος που προκαλούμε στα ζωα με την κατανάλωση κρέατος ειναι κατι διαφορετικό απο ενα ζήτημα ηθικής αρχής.

Ο σημαντικότερος παράγοντας στην κρεατοφαγία είναι η έλλειψη ευαισθησίας και ειδικότερα η αντίληψη που εχουμε για τα παραγωγικά ζώα.
Τα θεωρούμε κατώτερα και τα χρησιμοποιούμε για καταναλωτικά προϊόντα προκαλώντας τους τόσο πόνο και θλίψη.
Είναι δύσκολο να τα αποδεχτούμε σαν ισότιμα πλάσματα διαμορφώνοντας φιλικότερο τρόπο ζωής προς αυτά.

Όποιος δει το παρακάτω βιντεο ας σκεφτεί πως θα ένιωθε αν διέσχιζε το διάδρομο.
http://www.youtube.com/watch?v=LUkHkyy4uqw

Συγχαρητήρια Περαστικέ :)

Marina Lymper είπε...

Γράφω τώρα ένα θέμα, σχετικό με τα πειραματόζωα. Στην έρευνα μου λοιπόν, έπεσα πάνω σε έναν επιστήμονα που υποστηρίζει πως η εκτεταμένη εργασία στην ζωοτομία, τον οδήγησε να καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι τα περισσότερα πειράματα, εμπίπτουν στην αίτια και στο αποτέλεσμα.

Δεν έχουν απολύτως καμία έννοια για το βασανιστήριο που προκαλούν και δεν έχουν καμία συνείδηση γι’ αυτό που κάνουν. Παραμένουν στο εργαστήριο διαχειριζόμενοι τις εγχύσεις, τα ηλεκτροσόκ και όλα αυτά που κάνουν έναν άνθρωπο να ανατριχιάζει… και στο τέλος περιμένουν απλά τα αποτελέσματα.

Στην πραγματικότητα θεωρούνται οι ψυχοπαθείς της επιστήμης.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και εδώ...

Το θέμα μας λοιπόν δεν έχει να κάνει με ηθική στην προκειμένη, αλλά με ευαισθητοποίηση.

Και δυστυχώς είναι μετρημέρνοι οι τρόποι που μπορεί κάποιος να ευαισθητοποιήσει τέτοια άτομα.

Μαρίνα

melen είπε...

Υπάρχει ένα ντοκυμαντέρ, το megacities,http://www.imdb.com/title/tt0169024/
που ανάμεσα σε άλλα φριχτά ή λιγότερο φριχτά παρουσιάζει τον τρόπο σφαγής και κατεργασίας κοτόπουλων σ΄ένα εργοστάσιο της Ινδίας.. καθώς και τις οργανωμένες κυνομαχίες στην πόλη του Μεξικό.
Αν το βρεις, αξίξει να το δεις, παρότι θέλει γερό στομάχι..

Υπάρχει επίσης το Darwin's Nightmare, που εν μέρει εστιάζει στις συνθήκες παραγωγής και κατεργασίας της πέρκας. Για περισσότερες λεπτομέρεις, δες εδώ: http://meteorologika.blogspot.com/2009/11/blog-post.html

:)Καλημέρα

Περαστικός είπε...

Jolly Roger, και αυτοί που ήταν μέσα, «απλώς έκαναν τη δουλειά τους» ή «εκτελούσαν διαταγές». Οι άνθρωποι είναι πλάσματα της συνήθειας και αποδέχονται ή και κάνουν τη μεγαλύτερη φρικαλεότητα σαν κάτι το φυσιολογικό, αρκεί να έχουν εθιστεί σε αυτό. Με τέτοια θέματα έχουν ασχοληθεί άλλοι περισσότερο και πιο μεθοδικά, για αυτό δεν νομίζω ότι μου αξίζει έπαινος. Μια απλή αναζήτηση μού έβγαλε και το μπλογκ στο οποίο παραπέμπω στην πρώτη σύνδεση.

Mirina, η γνήσια ηθική, όχι η ηθικολογία, πηγάζει από την καρδιά. Κάποιος είναι ηθικός γιατί είναι ευαίσθητος στον κόσμο, γιατί υπερβαίνει τα στενά όρια του εαυτούλη του ή της ομάδας στην οποία ανήκει. Ανατριχιαστικό το βίντεο. Ευχαριστώ για συγχαρητήρια, αν και δεν τα αξίζω :)

Μαρίνα, μεγάλο και τραγικό κεφάλαιο τα πειράματα στα ζώα...

Melen, το ποστ σου είναι εξαιρετικό και δείχνει πόσο ευρύτερα είναι τα θέματα περιβάλλοντος που κάποιοι επιμένουν να τα βλέπουν πολύ στενά. Η οικολογική/περιβαλλοντική προσέγγιση αγκαλιάζει τα πάντα και κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα.

ellinida είπε...

Το βιντεάκι δεν το είδα, να μου λείπει, όποτε βλέπω κάτι τέτοιο κλαίω δυό τρεις μέρες μετά. Και κάθε φορά όλο και πιό πολύ σιχαίνομαι το κτήνος τον άνθρωπο.
http://www.youtube.com/watch?v=wBkTUzKAiXQ
Κάτι που χάζευα σήμερα...

Περαστικός είπε...

Ellinida, εξαιρετικοί πάντα οι Pink Floyd και τα τραγούδια τους λένε τόσα πολλά.