...της εκκλησίας
Αφού πρώτα ο αρχιεπίσκοπος μίλησε για αιχμάλωτη και υπό ομηρία περιουσία (ενδιαφέρουσα επιλογή επιθέτων για να χαρακτηρίσεις οικόπεδα και άλλα ακίνητα), μπήκε και στο ζουμί: «Αν πει η Εκκλησία αυτή τη στιγμή 'έχουμε εμείς 500 ιδρύματα και αυτά τα ιδρύματα τα κλείνουμε και ελάτε να πάρετε τους ανθρώπους οι οποίοι είτε είναι κατάκοιτοι είτε είναι ηλικιωμένοι' (...) τότε πώς θα τα βγάλει πέρα η κοινωνία;» Δεν ξέρω αν είμαι μόνο εγώ που θεωρώ αυτή τη φράση ωμό εκβιασμό προς το σύνολο και παντελώς ανάρμοστη για έναν «άνθρωπο του θεού» ή γενικά για οποιονδήποτε άνθρωπο με ήθος. Το ήθος αυτό είναι το ήθος κάθε πλούσιου και δυνατού που χρησιμοποιεί τις αγαθοεργίες για να δημιουργεί στρατιές εξαρτημένων από αυτόν απόκληρων και άλλων πολιτών, αναλαμβάνοντας ένα ρόλο που ανήκει στο κράτος ή γενικά σε συλλογικούς φορείς της κοινωνίας, ώστε να έχει πολιτική δύναμη και προνομιακή αντιμετώπιση έναντι όλων των άλλων φυσικών ή νομικών προσώπων. Παρόμοια επιχειρήματα χρησιμοποιούν πλούσια και ισχυρά άτομα, από εφοπλιστές και εργοστασιάρχες έως μαφιόζους και βαρόνους καρτέλ των ναρκωτικών σε τριτοκοσμικές χώρες με αδύναμο κράτος «ξέρετε πόσα καλά κάνει ο άνθρωπος, πόσους βοηθά, πόσους ελεεί, πόσα νοσοκομεία κτίζει, σε πόσους δίνει ψωμί; Γιατί τον πειράζετε;» Ο σκοπός αυτών δεν είναι άλλος, παρά να γίνουν οιονεί ή de facto κράτος, πέρα από το κοινωνικό άλλοθι που αποκτούν με αυτό τον τρόπο για τον πλούτο και την ισχύ τους (δώσε μερικά ψίχουλα για να μην αναρωτιούνται αν πρέπει να έχεις όσα έχεις). Η απόσταση από το «Εγώ κάνω τη δουλειά του κράτους» μέχρι το «Εγώ είμαι το κράτος» είναι μικρή. Αλλά, θα μου πείτε, η εκκλησία στη χώρα μας είναι έτσι και αλλιώς κράτος.
Η φράση αυτή, η αλαζονεία και η οίηση που φανερώνει δείχνει πόσο σημαντικό είναι επιτέλους να γίνει ο οριστικός και πλήρης χωρισμός κράτους και εκκλησίας και η εκκλησία να φορολογείται κανονικά έτσι ώστε το κράτος να είναι καλύτερα σε θέση να φροντίζει τους αναξιοπαθούντες και υπερήλικους πολίτες του. Δημοκρατία δεν μπορεί να υπάρχει όταν ένα άτομο ή ένας φορέας συγκεντρώνει δυσανάλογα μεγάλη περιουσία και ισχύ ή αναλαμβάνει ρόλους του ίδιου του κράτους. Η εκκλησία και οι φορείς της πρέπει να αντιμετωπίζονται όπως κάθε άλλος οργανισμός ή ιδιώτης, με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις, και στο ίδιο πλαίσιο με οποιονδήποτε άλλο οργανισμό αναπτύσσει αγαθοεργό δράση. Πέρα από αυτό, αν έπρεπε να επιλέξω ποιος θα φροντίζει τους ηλικιωμένους, το κράτος ή η εκκλησία, σίγουρα θα προτιμούσα το πρώτο. Καμία ένδειξη δεν υπάρχει ότι η εκκλησία λειτουργεί πιο αποδοτικά από το Δημόσιο. Αδιαφάνεια, σκάνδαλα, καταχρήσεις, κακομεταχείριση ευάλωτων ανθρώπων και άλλα που βλέπουν τη δημοσιότητα δεν αφήνουν πολλές αμφιβολίες. Επίσης, δεν είναι ωραία σκέψη ότι αν γίνεις γέρος και ανήμπορος μπορεί να πέσεις στα χέρια των ρασοφόρων (που μπορεί να σε ξαλαφρώσουν και από κανένα σπιτάκι/οικοπεδάκι άμα λάχει να έχεις, για να το προσθέσουν στην «αιχμάλωτη και υπό ομηρία περιουσία»).
Φυσικά, η υπόθεση της εκκλησιαστικής περιουσίας πρέπει να τακτοποιηθεί, μαζί με το χωρισμό κράτους και εκκλησίας. Δεν μπορεί κάθε τρεις και πέντε ένας παπάς ή ηγούμενος να βγάζει από ένα σεντούκι βυζαντινά χρυσόβουλα, οθωμανικά φιρμάνια ή να απαιτεί να δεχτούν οι άλλοι το λόγο του ότι η τάδε ή η δείνα περιουσία ανήκει στην εκκλησία ή στην τάδε μονή. Πρέπει με κάποια διαδικασία όλα αυτά τα θέματα να ξεκαθαρίσουν, ελπίζω όχι στο γνωστό πλαίσιο της διαπλοκής εκκλησίας-δικαιοσύνης-κρατικών και πολιτικών λειτουργών που τα κάνουν πλακάκια μεταξύ τους, και να φτάσουμε σε μια κατάσταση σημείου μηδέν, από το οποίο εφεξής η εκκλησία θα κάνει τη δουλειά της (τις μπίζνες της) όπως νομίζει, υπαγόμενη στους ίδιους νόμους όπως όλοι εμείς, και το κράτος τη δική του.
Για να κάνουμε και το χωρατό μας, δεν ξέρω αν θα ήταν άσχημη ιδέα μια λύση αλά Ερρίκος ο 8ος, που κατήργησε τα μοναστήρια και κατέσχεσε την περιουσία τους στο άψε-σβήσε, αλλά ας όψεται η κακή Ευρώπη του αντιχρίστου που προστατεύει την ιδιοκτησία και την οποία η εκκλησία μας, όσο και αν απεχθάνεται, καθόλου δεν διστάζει να επικαλείται όταν είναι προς το συμφέρον της.
Το κρατάμε όμως και αυτό. «Ή αφήνετε ήσυχα τα συμφέροντά μας ή πετάμε τους σκατόγερους στο δρόμο και κάντε τους ό,τι θέλετε. Είμαστε δυνατοί, είμαστε δεσποτάδες, έχουμε περιουσία, λεφτά, ξεμωραμένους που μας χαρίζουν ακίνητα! Όλη η χώρα σε εμάς ανήκει, να σηκωθείτε να φύγετε κύριοι, όσοι δεν σας αρέσει!» Εγώ, αυτά καταλαβαίνω από τις δηλώσεις του αρχιεπισκόπου. Κανονικά, θα έπρεπε να είχαν σηκωθεί και οι πέτρες.
...των εφημερίδων
Έχει βουίξει ο κόσμος, κυρίως εξαιτίας των κακών μπλόγκερ και του κακού Internet, από τα καμώματα των εφημερίδων, και κυρίως του «σοβαρού» Βήματος, που ξεμπροστιάστηκαν άθελά τους για το πώς κατασκευάζουν δήθεν ρεπορτάζ και ειδήσεις με αφορμή το ρεπορτάζ από την επίσκεψη Ερντογάν... που δεν έγινε. Η είδηση εδώ. Ο Διευθυντής του Βήματος δημοσίευσε μια επιστολή αναγνωρίζοντας την «γκάφα». Μεταξύ άλλων γράφει: «Φυσικά δεν υπήρχε πρόθεση παραπλανήσεως των αναγνωστών, καθώς είναι φανερό ότι η αποκάλυψη της γκάφας δεν θα αργούσε.» Λάθος, η πρόθεση υπήρχε, τι είδους δεν ξέρω, αλλά κάποιος κάθισε και έγραψε ένα φανταστικό ρεπορτάζ, απλώς η επίσκεψη δεν έγινε και κάποιος ήταν απρόσεκτος, με αποτέλεσμα εκ των υστέρων η υπόθεση να καταλήξει σε γκάφα, αν η επίσκεψη είχε γίνει, θα είχαμε απλώς... παραπληροφόρηση. Για ένα πραγματικό συμβάν, θα είχαμε μια ψεύτικη ή προκατασκευασμένη, αν προτιμάτε, περιγραφή και κανένας δεν θα το έπαιρνε χαμπάρι! Πολλά ερωτήματα εγείρονται για σκοπιμότητες και για άλλη μια φορά θυμόμαστε ότι πρέπει να δυσπιστούμε σε ό,τι γράφουν, λένε και δείχνουν οι θαυματοποιοί της σκοτεινής σπηλιάς. Πόσα άλλα φανταστικά ρεπορτάζ και ειδήσεις κατάπιαμε και καταπίνουμε άραγε αμάσητα; Αυτά, από μια εφημερίδα που με απαράδεκτες γενικεύσεις εξαπέλυε μύδρους εναντίον του ύποπτου ρόλου «των blogs» (sic) στις εκλογές. Όλα εδώ πληρώνονται.
Δεν είμαστε ελεύθεροι πολίτες, είμαστε καθοδηγούμενα ανδράποδα, ζητάμε την ελεημοσύνη του παπά για να τελευτήσουμε με αξιοπρέπεια και μας στρέφουν οι δυνατοί των ΜΜΕ κατά κει που φυσάει ο άνεμος των συμφερόντων τους. Αν αυτά αποτύχουν, αν σηκώσει κάποιος κεφάλι, υπάρχει και ο αστυνόμος και η σάπια δικαιοσύνη και οι χίλιοι άλλοι τρόποι με τους οποίους μπορούν να σου κάνουν τη ζωή κόλαση. Ελευθερία, δημοκρατία, ας γελάσω.
16 σχόλια:
Να εκβίαζαν μόνο καλά θα ήταν, το θέμα είναι ότι τελικά είναι οι πιό στυγνοί επιχειρηματίες.
Εμάς μας έχουν ξεζουμίσει στους φόρους και η Εκκλησία δεν πληρώνει τίποτα. Ως πότε;
Τα άρθρα κονσέρβες και τα σενάρια είναι ο κανόνας της δημοσιογραφίας πλέον στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας. Κάποτε αγόραζα τρεις ημερησίως, εδώ και χρόνια ούτε μία εκτός αν έχουν κανένα καλό dvd. Δεν μου αρέσει ούτε να με χειραγωγούν, ούτε να υποτιμούν την νοημοσύνη μου.
Ακόμα όμως πιό επικίνδυνη βρίσκω όμως την δημοσιογραφία των μπλογκς. Μην σου πω δε πόσο τραγικό βρίσκω αυτό το κυνήγι της "είδησης"... Η πληροφορία βρίσκεται παντού πλέον και καλείται ο αναγνώστης να την διαχειριστεί και να λάβει θέση. Διαφωνώ μ' αυτό το σκεπτικό. Δεν χρειάζεται να έχουμε άποψη γιά όλα. Ούτως ή άλλως μας γεμίζουν το κεφάλι σκουπίδια.
Εν ολίγοις θέλει και delete σε πολλά. Αφήνω ένα ωραιότατο και πρακτικό φίλτρο.
Ellinida, δίκιο έχεις για την απέχθειά σου για ορισμένα blog, αλλά έπρεπε να διαβάσεις εκείνο το άρθρο, ήταν όλο εμπάθεια για όλα τα μπλογκ, γεμάτο με ανακρίβειες, χειρότερο σε ποιότητα και από το χειρότερο δημοσιογραφικό μπλογκ. Δεν θα με εξέπληττε αν αυτός που το έγραψε είχε δημοσιογραφικό μπλογκ :P
Αυτό που έγινε με το ΒΗΜΑ ήταν μεγάλη ξεφτίλα όχι για το γεγονός το ίδιο αφού ξέρουμε ότι αυτά γίνονται (ίσως όχι τόσο εξόφθαλμα) αλλά επειδή κατηγορούσαν τα blogs.
Τα blogs του μάραναν, δεν βλέπουν τα χάλια τους...
Περαστικέ μου,
το κείμενό σου, ο τρόπος ανάπτυξής του καθώς και το περιεχόμενό του σαν ουσία, δεν θα το διαβάζαμε σε ημερήσιο έντυπο, εννοώ στη θεματική του αυτή κατηγορία.
χαίρομαι που υπάρχουν γραπτά και σκέψεις σαν τη δική σου.
(ευχαριστώ για την παραπομπή)
Greek Rider, πολύ χάλια, ιδίως τελευταία. Ακόμη και ο πατέρας μου που το αγοράζει δεκαετίες, σκέφτεται πλέον να το κόψει.
Ροΐδη, εγώ ευχαριστώ, και για τα καλά λόγια και για τα διαφωτιστικά κείμενά σου.
Και ιδού και το πιο πρόσφατο σκάνδαλο σχετικά με εκκλησιαστική περιουσία. Περιουσία του δημοσίου μεταβιβάζεται με αμφισβητούμενες δικαστικές αποφάσεις σε μονή, με ψευδή στοιχεία, με ψευδομάρτυρες, και μετά μέρος της αγοράζεται πάλι από το δημόσιο με υπέρογκο τίμημα (ίσως αυτή να είναι μια lite εκδοχή που μπορεί να κρύβει τις γνωστές σχέσεις διαπλοκής εκκλησίας - δικαιοσύνης - κράτους): http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1027450&lngDtrID=244
Μετά, μας καλούν τους ραγιάδες να πληρώνουμε υπέρογκους φόρους, για να τους μοιράζουν όπου θέλουν!
Το κρατος μπορει να παρει την εκκλησιαστικη περιουσια. Τα λεφτα αυτα φτανουν τουλαχιστον 5Χ για να συντηρηθουν τα ιδρυματα.
Το κρατος μπορει να παρει την εκκλησιαστικη περιουσια, να δωσει ενα τμημα αυτων των χρηματων σε ιδιωτικες εταιρειες και αυτες να αναλαβουν την λειτουγια των 500 ιδρυματων.
Απλα, ξεκαθαρα και ευκολα. Αλλα ποιος σκεφτεται τις απλες λυσεις σ' αυτην την χωρα;
Με το υπολοιπο κειμενο συμφωνω και προσυπογραφω και με τα εξι ποδια ;-)
Jolly Roger, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, κάθε ιδιοκτησία προστατεύεται στην ΕΕ και η περιουσία της εκκλησίας δεν μπορεί να αφαιρεθεί. Μπορεί όταν χρειάζεται να απαλλοτριώνεται και, το βασικότερο, μπορεί να φορολογείται. Αυτό που μπορεί εύκολα να αφαιρεθεί από την εκκλησία είναι τα προνόμιά της. Φυσικά και αν δεν υπήρχε η εκκλησία το έργο των εκκλησιαστικών ιδρυμάτων θα τα αναλάμβαναν άλλοι φορείς, πιστεύω αποτελεσματικότερα. Ουδείς αναντικατάστατος. Αντίρρηση δεν έχω στο να ασκεί ο οποιοσδήποτε φιλανθρωπικό έργο, όχι όμως για να το χρησιμοποιεί ως διαπραγματευτικό όπλο. Όπως και να έχει, εγώ ήθελα να σχολιάσω αυτές τις δηλώσεις καθώς και το σκεπτικό και το ήθος που υποδηλώνουν.
Συμφωνείτε και οι δύο δηλαδή :)
ακως η εκλησια εχει περιουσία και δεν μπορει να της την παρει κανεις. κεινω πού θεωρω ομως αδιανόητο ειναι να μην πληρώνει φορο ( μαλακα Κωστακη)και να πληρωνει το κράτος τουσ μισθούς του παπαδαριού(μαλάκα Ανδρεα)...
Νίκο, ακριβώς, μαζί προστατεύουν και επεκτείνουν αυτά τα προνόμια, με μικροπολιτικά και άλλα σκοτεινά κίνητρα και σε αντιστάθμισμα, ίσως, για όσα αυτονόητα βήματα σημειωτόν κάνουν στον τομέα του σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων και που συνήθως συνοδεύονται από δύο βήματα πίσω.
Δεν ειμαι νομικος, ουτε εχω ειδκοτητα στο ευρωπαικο δικαιο.
Αλλα απο την στιγμη που Κρατος = Εκκλησια δεν μπαινει θεμα αφαιρεσης ιδιοκτησιας.
Η ΕΕ προστατευει το ιδιοκτησιακο καθεστως των ιδιωτων, η ελληνικη εκκλησια δεν ειναι ιδιωτης.
Αν ο πρωθυπουργος αποφασισει οτι απο αυριο το κτιριο Α δεν θα ανηκει στο υπουργειο χωροταξιας αλλα στο υπουργειο ναυτιλιας, ποιος θα του πει οχι;
Ξερω οτι το επιχειρημα μου ειναι τραβηγμενο και θα χρειαζονταν 10ετιες μεχρι να ξεκαθαριστει δικαστικα.
Τουλαχιστον ας ξεκαθαριστει το μισθολογικο και το φορολογικο. Ακομα και ετσι, θα εχει εξοικονομησει το κρατος αρκετα χρηματα για να λειτουργησει τα κοινωφελη ιδρυματα.
Περαστικέ, το μόνο που έχω ευθαρσώς να πω είναι ότι ζηλεύω πολύ που δεν μπορώ να γράψω κι εγώ ένα τέτοιο ωραίο άρθρο! Αποτύπωσες τη σκέψη πολλών από μας! Συνέχισε.
Jolly Roger, η εκκλησία αναμιγνύεται στα του κράτους, έχει προνόμια, οι κληρικοί πληρώνονται από το κράτος, αλλά δεν ταυτίζεται με το κράτος, είναι χωριστή οντότητα και έχει κανονικά τα δικαιώματα ιδιοκτησίας που έχουν όλοι, δεν είναι κρατικός φορέας. Σχετικά πρόσφατα η εκκλησία προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για κάποια υπόθεση ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων της και δικαιώθηκε, δυστυχώς δεν θυμάμαι τα στοιχεία για να σου δώσω link. Από την άλλη, δεν διστάζει να μετέρχεται διάφορες μεθόδους, στα όρια ή εκτός της νομιμότητας, όπως η υπόθεση στο link που δίνω παραπάνω και η υπόθεση Βατοπεδίου, ακόμη και πλαστογραφίες και ψευδομαρτυρίες, για να οικειοποιείται δημόσιες εκτάσεις ή να αρπάζει περιουσίες άλλων. Σε αυτά, έχει τη βοήθεια και τη συνέργια κρατικών και δικαστικών λειτουργών και πολιτικών. Μην το ψάχνεις, με τη μαφία μπορείς να τα βάλεις, με τους παπάδες, όχι! Πράγματι, ας γίνει πραγματικά κοσμικό το κράτος μας, ας γίνει ο χωρισμός, ας καλύπτει η εκκλησία τα δικά της έξοδα και ας φορολογείται κανονικά... αλλά δεν το βλέπω να γίνεται γρήγορα.
Ευχαριστώ, Άσπρο Καναρίνι.
1. Κατ αρχας η (Αγια) Εκκλησια μας, πρεπει να μας διδαξει το σωστο! Κι αν αυτο σημαινει οτι πρεπει να μας εκβιασει, τοτε Αγιαζονται αυτοματως ολες οι πραξεις της.
2. Τα ΜΜΕ, εχουν συγκερκιμενο ρολο και η βιωσιμοτητα τους ειναι αρρικτα συνδεδεμενη με σκοπους κια στοχους ανθρωπων που κατεχουν ηψυλους θωκους. (μεχρι να αποκτησουμε και εμεις ενα τετοιο, ας διαβαζουμε μικι μαους. Πιο καλα θα καταλαβαινουμε τι μας γινεται)....
Το θέμα δεν είναι μόνο πότε θα διαχωριστεί το κράτος από την Εκκλησία, αλλά και πότε θα διαχωριστούν οι πολίτες-πιστοί από αυτή. Πότε θα σταματήσουν να θεωρούν τους εκπροσώπους της Εκκλησίας ως αντιπροσώπους του Θεού στη γη και να αφήνουν να τους εκμεταλλεύονται. Πότε θα σταματήσουν να θεωρούν τις δοσοληψίες τους (αν και μόνο με το δούναι περιουσίαν και οβολούς σχετίζονται και όχι με το λαβείν) με τους εκπροσώπους της Εκκλησίας ως ένδειξη καλής θέλησης προς το Θεό.
Η ηθική τόσο της Εκκλησίας, όσο και των δημοσιογράφων, έχει καταντήσει ανέκδοτο. Για το πρώτο μην μου ανησυχείτε, όμως - ο Παπανδρέου τζούνιορ έταξε διαχωρισμό Εκκλησίας-κράτους αν βγει κυβέρνηση.
Γεια σου, exofthlami, εσύ, από το μοναστήρι, ξέρεις καλύτερα για τα εκκλησιαστικά/περιουσιακά :)
Μαντζουράνα, πάντα με προβλημάτιζε αυτό, το πώς μπορεί να θεωρεί κάποιος ότι ένας άλλος άνθρωπος είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος του «μεγάλου» και ότι μόνο μέσω αυτού και με την έγκρισή του μπορεί κάποιος να σωθεί ή να κάνει διάφορα πράγματα όπως να γαμ... να συνευρεθεί με την εκλεκτή της καρδιά του ήθελα να πω, αλλιώς θα πάει στην κόλαση.
Litanie des Saints, ο Παπανδρέου γενικά και τάζει και θέσεις αλλάζει και ότι λάχει και όπου φυσάει ο άνεμος πάει προκειμένου να εκλεγεί, όπως και ο Κωστάκης εξάλλου. Πολλά από τα προνόμια της εκκλησίας ψηφίστηκαν από κοινού και από τα δύο κόμματα υπενθυμίζω.
Δημοσίευση σχολίου